Vokteren Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september Atib Azzad skrev (9 minutter siden): Du sa Kong Haralds berømte tale om «gutter som elsker gutter, jenter som elsker jenter osv» har i så måte bidratt til å fjerne noen bærekraftige normer. Du kan sikkert gå inn på hvordan Marius ikke er en god rollemodell for et bærekraftig samfunn senere. Men hva mener du egentlig med at kongens tale fjerner bærekraftige normer? Hvorfor er det ikke bærekraftig å peke på hvordan muslimer og skeive også er nordmenn, og hvordan er evt. motsatsen mer bærekraftig, å holde disse gruppene utenfor fellesskapet? Må du formulere deg så vagt fordi det du mener ikke kan sies rett ut? Hvorfor ikke heller heltedyrke det store A4-flertallet som har jobb, betaler skatt, har 2-3 barn, ikke belaster fellesskapet mer enn høyst nødvendig, som respekterer lover og regler osv osv ?. Kort sagt de som hver dag sørger for at samfunnet fungerer . 1
PgUp Skrevet 2. september Skrevet 2. september Vokteren skrev (7 minutter siden): Hvorfor ikke heller heltedyrke det store A4-flertallet som har jobb, betaler skatt, har 2-3 barn, ikke belaster fellesskapet mer enn høyst nødvendig, som respekterer lover og regler osv osv ?. Kort sagt de som hver dag sørger for at samfunnet fungerer . Er homofile noe nytt ? Lel 2
Vokteren Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september PgUp skrev (1 minutt siden): Er homofile noe nytt ? Lel Har jeg hevdet dette ? Når det er sagt, homofile kan pr def ikke få barn uten å gå veien om kostbar helsehjelp eller kontroversielle adopsjoner. At to mødre eller to fedre ikke er optimalt for avkommet, blir ikke ofret en tanke i vårt egosentriske og materialistiske samfunn. Lave fødselstall er en utfordring i seg selv.
Atib Azzad Skrevet 2. september Skrevet 2. september 15 minutes ago, Vokteren said: Hvorfor ikke heller heltedyrke det store A4-flertallet som har jobb, betaler skatt, har 2-3 barn, ikke belaster fellesskapet mer enn høyst nødvendig, som respekterer lover og regler osv osv ?. Kort sagt de som hver dag sørger for at samfunnet fungerer Hvordan er det en konflikt mellom å fremsnakke mennesker i jobb som betaler skatt og har barn, og det å si at muslimer og skeive også er Nordmenn, mener du virkelig å si at skeive som gruppe, eller muslimer som gruppe er en slags antitese til lover og regler, skattebetaling, og et generelt fungerende samfunn? 1
PgUp Skrevet 2. september Skrevet 2. september Vokteren skrev (16 minutter siden): Har jeg hevdet dette ? Når det er sagt, homofile kan pr def ikke få barn uten å gå veien om kostbar helsehjelp eller kontroversielle adopsjoner. At to mødre eller to fedre ikke er optimalt for avkommet, blir ikke ofret en tanke i vårt egosentriske og materialistiske samfunn. Lave fødselstall er en utfordring i seg selv. Siden homofili ikke er noe nytt er da ikke denne problemstillingen knyttet mot homofile? Skjønner ikke sammenhengen. 2
Vokteren Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september Atib Azzad skrev (1 time siden): Hvordan er det en konflikt mellom å fremsnakke mennesker i jobb som betaler skatt og har barn, og det å si at muslimer og skeive også er Nordmenn, mener du virkelig å si at skeive som gruppe, eller muslimer som gruppe er en slags antitese til lover og regler, skattebetaling, og et generelt fungerende samfunn? Hvorfor har du hengt deg opp i muslimer og skeive spesielt ? Respekt og snillisme er to forskjellige ting. Respekt gjør man seg fortjent til. Snillisme er å unnskylde/akseptere egoisme og uønsket utvikling.
Atib Azzad Skrevet 2. september Skrevet 2. september 1 minute ago, Vokteren said: Hvorfor har du hengt deg opp i muslimer og skeive spesielt ? Respekt og snillisme er to forskjellige ting. Respekt gjør man seg fortjent til. Snillisme er å unnskylde/akseptere egoisme og uønsket utvikling. Det er tross alt innholdet i talen du tok opp. Respekt mellom individer gjør man seg fortjent til, grunnleggende respekt for ulike folkegrupper om de er skeive, muslimer, ateister, eller de som liker Kari Bremnes, er ikke uønsket utvikling spør du meg, det er heller ikke grupper som må bevise at de fortjener respekt, eller er en del av landet. Jeg har ikke egentlig hengt meg opp i noe, jeg bare spurte om du kunne forklare i tydeligere ord hva du prøver å si når du sier: Kong Haralds berømte tale om «gutter som elsker gutter, jenter som elsker jenter osv» har i så måte bidratt til å fjerne noen bærekraftige normer. 1
SVK2 Skrevet 2. september Skrevet 2. september (endret) 5 hours ago, Atib Azzad said: Jeg forstår ikke helt relevansen, jeg er også republikaner, og liker formuleringen din om å sette kongefamilien fri. Det er ikke nødvendigvis en motsetning mellom å mene Nordmenn inkluderer muslimer, og skeive, og det å mene kongen fremdeles er forpliktet av grunnlovens fjerde paragraf, at monarken må bekjenne seg til den evangelisk-lutherske religion. Jeg kan personlig mene det er et teit valg, men det opphever ingenting han sa i talen. Det var Harald som ville ha paragrafen om at monarker må bekjenne seg til den evangelisk-lutherske religion. Politikerne ville fjerne paragrafen, men beholdt den siden Harald sa det var viktig for han. Politikerne skulle ikke hørt på Harald, men det gjorde dem. Det er Harald som sørget for å ha paragrafen slik at monarkene som kom etter han måtte bekjenne seg til den evangelisk-lutherske religion. Det var derfor Ingrid Alexandra måtte bli døpt kristelig. Mest sannsynlig så hadde hun blitt døpt kristelig uansett. Men Harald sørget for at Haakon Magnus og Ingrid Alexandra ikke hadde noe valg. Dette bestemte han da kirken ikke viet homofile. Bibelen er også negativ til homofili. Selv om jeg vet det er kristne homofile og jeg har ingen problemer med kristne homofile. Jeg tror på at Harald mente at undersåttene hans kunne få tro hva de ville og elske hvem de ville. Men det er noe annet enn å mene at ens egen familie og fremtidige monarker kan gjøre det samme. Endret 2. september av SVK2
Vokteren Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september Atib Azzad skrev (2 timer siden): Det er tross alt innholdet i talen du tok opp. Men jeg svarte mer generelt; at denne typen normnedbrytende snillisme er en av årsakene til kongehusets mange kontroverser de siste årene. Skandaler som heldigvis de fleste seriøse mennesker er forskånet for. Når man heltedyrker mennesker som har en utsvevende fortid med narkotika og barn utenfor ekteskap, bifile trollmenn som helbreder med svindel-medaljonger, eller englefantaster, da får du også barnebarn som har med seg sin mors tvilsomme holdninger eller svigersønner som tar sitt eget liv. 1 1
SVK2 Skrevet 2. september Skrevet 2. september (endret) 39 minutes ago, Vokteren said: Men jeg svarte mer generelt; at denne typen normnedbrytende snillisme er en av årsakene til kongehusets mange kontroverser de siste årene. Skandaler som heldigvis de fleste seriøse mennesker er forskånet for. Når man heltedyrker mennesker som har en utsvevende fortid med narkotika og barn utenfor ekteskap, bifile trollmenn som helbreder med svindel-medaljonger, eller englefantaster, da får du også barnebarn som har med seg sin mors tvilsomme holdninger eller svigersønner som tar sitt eget liv. Oppdragelsen i kongefamilien har heller aldri fungert. Første prinsen som ble oppdratt i den norske kongefamilien er Olav. Han ble en gærning. Jeg vet alle elsket han som konge. Men på familefronten så var det en katastrofe. Det var heller ingen gevinst av å behandle barna sine som om de var soldatene hans. Olav fikk ikke Harald til å gjøre det Olav ønsket. Det gjelder ikke kun å gifte seg med en kongelig. Harald endte med å ville ha alt motsatt av måten Olav gjorde ting på. Endret 2. september av SVK2
Vokteren Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september SVK2 skrev (2 minutter siden): Det har heller aldri fungert. Første prinsen som ble oppdratt i den norske kongefamilien er Olav. Han ble en gærning. Jeg vet alle elsket han som konge. Men på familefronten så var det en katastrofe. Det var heller ingen gevinst av å behandle barna sine som om de var soldatene hans. Olav fikk ikke Harald til å gjøre det Olav ønsket. Det gjelder ikke kun å gifte seg med en kongelig. Harald endte med å ville ha alt motsatt av måten Olav gjorde ting på. Det beste er en gylden middelvei, som de ekte hverdagsheltene praktiserer. Pendelen svingte i motsatt retning med den berømte talen. Resultatene ble deretter…..
SVK2 Skrevet 2. september Skrevet 2. september (endret) 18 minutes ago, Vokteren said: Det beste er en gylden middelvei, som de ekte hverdagsheltene praktiserer. Jeg er enig med deg. Men kongefamilien klarer ikke dette. Kongefamilien er ikke hverdagshelter. Kongefamilien har oppdratt 3 generasjoner og det har aldri fungert. Det er også bare å se på den britiske kongefamilien om man vil se flere enn 3 generasjoner. Dette henger sammen med at å oppdra barna til at det er deres fødselsrett å bli konge er en dårlig måte å oppdra barna på. Endret 2. september av SVK2
Atib Azzad Skrevet 3. september Skrevet 3. september 17 hours ago, Vokteren said: Men jeg svarte mer generelt; at denne typen normnedbrytende snillisme er en av årsakene til kongehusets mange kontroverser de siste årene. Skandaler som heldigvis de fleste seriøse mennesker er forskånet for. Når man heltedyrker mennesker som har en utsvevende fortid med narkotika og barn utenfor ekteskap, bifile trollmenn som helbreder med svindel-medaljonger, eller englefantaster, da får du også barnebarn som har med seg sin mors tvilsomme holdninger eller svigersønner som tar sitt eget liv. Typen normbrytende snillisme som at nordmenn er gutter som elsker gutter, folk som tror på Allah, er blant medvirkende årsaker til at kongehuset har koblinger til Epstein, eller at Marius er overgriper? Seriøse mennesker (mennesker som ikke holder taler om hvordan gutter som elsker gutter, folk som tror på Allah er nordmenn?) vil ikke pleie omgang med Epstein eller ha sånne som Marius i familien? 1
Vokteren Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september (endret) Atib Azzad skrev (20 timer siden): Typen normbrytende snillisme som at nordmenn er gutter som elsker gutter, folk som tror på Allah, er blant medvirkende årsaker til at kongehuset har koblinger til Epstein, eller at Marius er overgriper? Seriøse mennesker (mennesker som ikke holder taler om hvordan gutter som elsker gutter, folk som tror på Allah er nordmenn?) vil ikke pleie omgang med Epstein eller ha sånne som Marius i familien? Hvor har jeg nevnt Allah i denne tråden og hvorfor går du i skyttergraven umiddelbart ? Det er religionsfrihet i Norge, men suksessoppskiften for et velfungerende samfunn er et relativt homogent verdisett. Endret 4. september av Vokteren
Atib Azzad Skrevet 4. september Skrevet 4. september 17 minutes ago, Vokteren said: Hvor har jeg nevnt Allah i denne tråden og hvorfor går du i skyttergraven umiddelbart ? Det er religionsfrihet i Norge, men suksessoppskiften for et velfungerende samfunn er et relativt homogent verdisett. Jeg er ikke i noen skyttergrav, og det er innholdet i talen du refererer til, du mente kanskje bare deler av talen, men det er vel problemet med hvor vagt du velger å utrykke deg. Forøvrig har du ikke svart på noen av oppfølgingsspørsmålene jeg har stilt om den originale posten din, bare kommet med nye vage påstander. Tja.. New Zealand, Canada, Australia, er vel alle eksempler på fungerende samfunn med relativt stort mangfold.
Vokteren Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Atib Azzad skrev (13 minutter siden): Jeg er ikke i noen skyttergrav, og det er innholdet i talen du refererer til, du mente kanskje bare deler av talen, men det er vel problemet med hvor vagt du velger å utrykke deg. Jeg påpeker utfordringene med hele sakskomplekset, mens du bruker ryggmargsrefleksen til å fiske spesifikt etter rasisme eller homofobi. Da blir debatten sementert i skyttergravsargumentasjon og polarisering.
Atib Azzad Skrevet 4. september Skrevet 4. september Just now, Vokteren said: Jeg påpeker utfordringene med hele sakskomplekset, mens du bruker ryggmargsrefleksen til å fiske spesifikt etter rasisme eller homofobi. Da blir debatten sementert i skyttergravsargumentasjon og polarisering. Det er du som hevdet talen (eller utvalgte deler av talen?) har fjernet bærekraftige normer. Jeg aner ikke hva du mener med en så tåkete setning, og har bare bedt deg om å utdype. Er det hele talen, bare utdrag fra talen som har fjernet bærekraftige normer? Hvilke bærekraftige normer?
Vokteren Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Hvilke bærekraftige normer? Dette har jeg forklart tidligere i tråden. Stikkord: MM, Marius, Martha, Durek, Ari mfl
Atib Azzad Skrevet 4. september Skrevet 4. september 1 minute ago, Vokteren said: Dette har jeg forklart tidligere i tråden. Stikkord: MM, Marius, Martha, Durek, Ari mfl Disse figurerer ikke i talen du viste til..
Vokteren Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Disse figurerer ikke i talen du viste til.. Talens essens var naiv snillisme og aksept for normnedbrytende strømninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå