minimax Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Er i ferd med å kjøpe en iPad, og prisene er ganske like rundt omkring, men så var det dette med forsikring da. Jeg har funnet følgende: Elkjøp: godt skjult på nettsiden, men her fant jeg en oversikt over de ulike typene: Jeg har så langt ikke funnet ut prisene på dette Prisene var ikke å finne på nettsidene, men dukket opp først da man la den til i handlekurven og var i ferd med å sjekke ut: Power: her var det litt lettere å finne frem til info om forsikring. Men prisene sliter jeg med å finne. Det eneste jeg fant var dette som kom opp om jeg la til varen til i handlekurven og var i ferd med å sjekke ut: Lenken i rødt ovenfor ("Les mer informasjon og vilkår her") er bare til den første lenken jeg fant, så det kan hende prisene kommer frem ved å gjennomsøke alt. Eplehuset og Apple: de har AppleCare+ Dette koster visst 690,- for 2 år og er en egenandel. Litt av en jungel altså, og (som med de fleste forsikringer) mye skjult informasjon eller vanskelig å få en komplett oversikt. Er det noen her som har hatt erfaring med en eller flere av disse og kan komme med anbefalinger?
Runar Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Jeg har alltid klart meg med innbo- og/eller reiseforsikring. Der er det riktignok egenandel, men den sparer man raskt inn ved å ikke betale for en ekstra forsikring fra butikken, som i tillegg kun gjelder ett produkt. Har du konkludert med at du faktisk har bruk for en slik forsikring kun for iPaden? 2 1
vidor Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Så lenge den ikke skal brukes av barn og har beskyttelsesetui rundt den, så ville jeg ikke puttet mer penger i det. Dette har en tendens til å bli ekstra penger en bare betaler. Har selv et par iPad, og en har knust glass. Selv med det har den fungert greit i over ett år etterpå. 2
Føniks Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Applecare+ fra Apple er veldig greit å forholde seg til. Jeg ville styrt unna forsikringstilbudet fra Elkjøp, Power etc. Du kan risikere å bli en kasteball mellom butikken og forsikringsselskapet om det er et eller annet, flere som har den type erfaring. Så er det dyrt også. Applecare+ er jo noen hundrelapper rimeligere. 1
obygda Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Aldri kjøpt forsikring på slike elektronikkvarer. Du har garanti og om du tar vare på tingene dine på en forsvarlig måte trenger du ikke mer 3
minimax Skrevet 18. februar Forfatter Skrevet 18. februar Her var det mye nyttig info! Takk til alle som har svart 👍 4 hours ago, Runar said: Jeg har alltid klart meg med innbo- og/eller reiseforsikring. Der er det riktignok egenandel, men den sparer man raskt inn ved å ikke betale for en ekstra forsikring fra butikken, som i tillegg kun gjelder ett produkt. Har du konkludert med at du faktisk har bruk for en slik forsikring kun for iPaden? Det var et godt poeng med innbo og/eller reiseforsikring. Jeg skal sjekke hva vi allerede har. Kan jo hende at hvis ulykken er ute så blir billigere selv med en egenandel (i motsetning til å betale spesialforsikring hele tiden), og den egenandelen må jo bare betales hvis det skjer en ulykke med iPaden. 3 hours ago, Føniks said: Applecare+ fra Apple er veldig greit å forholde seg til. Jeg ville styrt unna forsikringstilbudet fra Elkjøp, Power etc. Du kan risikere å bli en kasteball mellom butikken og forsikringsselskapet om det er et eller annet, flere som har den type erfaring. Så er det dyrt også. Applecare+ er jo noen hundrelapper rimeligere. Flott å få en tilbakemelding om hvordan forsikringene hos Elkjøp, Power osv. fungerer. Visste ikke om at man lett kunne bli en kasteball mellom butikk og forsikringsselskap. Høres så bra ut på nettsiden (om man orker å lese igjennom all advokatskriften) men det hjelper jo lite om i praksis så blir det bare et ork. Kun butikk og forsikringsselskap har no å tjene på dette. Da er det sikkert bedre med Apple sin egen forsikring, men jeg skal (som @Runar foreslo) å kikke på eksisterende forsikringer. iPaden skal brukes av en tenåring, derav grunnen til å se på dette. Skjermbeskytter samt et bra etui vil vel hjelpe en del iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå