Fibonacci Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar (endret) Lurer på hva folk generelt tenker om KI-generert innhold som infiltrerer hverdagen. F.eks. KI-genererte illustrasjonsbilder i aviser, i reklamer eller i bedrifters kataloger/menyer osv. I tillegg til KI-generert tekst i e-poster, meldinger eller i diskusjonsforum. Har hørt at en del folk også bruker ChatGPT som samtalepartner og fører vanlige samtaler med den, som en slags venn eller psykolog. Personlig har jeg fått en sterk avsmak for KI-generert innhold "in public". Dersom et foruminnlegg inneholder "Ifølge ChatGPT..." eller liknende, gidder jeg ikke lese tråden mer. Det samme gjelder tekst som åpenbart er KI-generert, typisk punktlister med emojis og fet skrift på stikkord. Å gå inn på Facebook (må innom av og til for å administrere en side) er en prøvelse. Feeden er full av forslag til dritt jeg ikke vil følge, med KI-genererte bilder og videoer av alt mellom himmel og jord. På Youtube ser jeg stadig flere videoer som er mer eller mindre helt KI-genererte, med KI-bilder eller stock photos og maskinstemme som leser fra et sannsynligvis KI-generert manus. I starten var det imponerende hva man kunne "lage" ved å taste inn noen stikkord, men nå er det overalt. Slik jeg ser det, holder KI på å ødelegge internett slik vi kjenner det. Bare modererte forum som dette, og et generelt forbud mot å poste KI-generert innhold, vil kunne redde kvaliteten. Har dere tanker rundt dette nye femomenet? Endret 13. februar av Fibonacci
Woff Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Jeg har akkurat 'dummet meg ut' grunnet AI! Som nevnt i slutten av tråden: Hva lytter du til for tiden? der jeg anbefaler folk her å høre på en sanger som nok kun finnes i en datamaskin ett eller annet sted! Og ja, jeg innrømmer at jeg ble lurt! Det er smått utrolig hva de får til , men dette ødelegger alt for mye! Jeg ser jo mye på film og AI inntoget der er jeg ikke veldig glad i heller. Uansett bør det merkes TYDELIG at AI brukes sånn at man kan velge å unngå det hele. Jeg liker det IKKE når det ødelegger for kunstnerne vi har! Og bare tenk tanken på et AI angrep på datautstyret til viktige virksomheter.. Da er det helt forkastelig, men neppe til å unngå?
PolarD Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Privat bruker jeg Gemini siden jeg fikk det gratis i et år da jeg kjøpte en Pixelmobil. Det er den nest høyeste versjonen, tror den høyeste koster 300 dollar i måneden. Bruker den til å sjekke hvordan jeg skal gjennomføre småprosjekter hjemme, skal snart bygge en garasje og da har jeg diskutert hvilken oppvarming som er billigst. Har to biler, en som er 15 år og den skrur jeg på selv. For råd, veiledning og lenker til Youtubevideoer. Hvis jeg skal kjøpe noe som er litt dyrere spør jeg om hvilke andre alternativer som finnes og lenker til tester og diskusjoner på div forum. For noen uker siden ble en LG tørketrommel til en kompis ødelagt, brukte den til å feilsøke og vi kom ganske fort frem til at det var varmepumpa. Kunne sikkert googlet fram det meste selv, men det hadde tatt mye lengre tid. Finner ganske fort fram til byggeforskrifter etc. Synes det er et nyttig verktøy. Smidig at Gemini fungerer så sømløst med Android Auto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå