Gå til innhold

Millwall FC - No one likes us, we don`t care

Gjest Slettet-6eopY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Klubbtråden til Londons stolthet.

Litt om stoda akkurat nå :
Sesongen 2025/26 ser ut til å bli den beste sesongen på 24 år. Vi ligger i skrivende stund på 5.plass i Championship.
Alex Neil har vært den beste treneren vår siden Mark McGhee. Kanskje tilmed siden John Docherty. Han har forvandlet et middelmådig lag til et lag som kjemper om opprykk på bare ett år.

Vi har bare spilt i toppdivisjonen i to sesonger (fra høsten 1988 til våren 1990) og er ett av få lag i denne sesongens Championship som aldri har vært i det som nå heter Premier League. Vi har vært nære ved å rykke opp til det forjettede land i 1994 da vi røk ut for Derby i semi-finalen i kvaliken. Og jeg har fortsatt mareritt om Stern John etter scoringen hans på overtid som gjorde at vi måtte gi tapt for Birmingham i semi-finalen i 2002.

Three is a charm, sies det. Kan det bli vår tur i år?

COYL!

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Transfervinduet ble nylig avsluttet og her er mine meninger om spillere som kom inn og ut :

Inn:
Barry Bannan Unødvendig signering, etter mitt syn. Greit nok at vi har slitt med skader på midtbanen denne sesongen, men jeg synes likevel spillere som Doughty og DMS har gjort det bra der. Skjønner ikke hva en olding kan tilføre laget. Er legende i Sheff Wed og burde blitt der til han la opp.
Tom Watson : Venstrekant på lån fra Brighton. Og der har vi Ballo og Neghli fra før. Hva var poenget?

Anthony Patterson : Keeper på lån fra Sunderland. Og der har vi Crocombe, Evans og Coleman. Hva var poenget?

Ut:
Aidomo Emakhu Gikk til Oxford helt på slutten av vinduet. Synd det ikke funket for ham på The Den. Er rask og har gode dribleferdigheter. En overgang til Oxford var nok det beste for alle involverte.
Wes Harding : På lån til Plymouth ut sesongen. Begynte bra i 2023/24 under Gary Rowett, men etter at Japhet Tanganga kom til klubben ble han mer og mer ute i kulda. Fortjener å få spille førstelagsfotball.
Kamarl Grant, Ajay Matthews og Jack Howland : Unge spillere på lån til klubber i lavere divisjoner. Erfaringen vil gjøre dem godt.

• 2 uker senere...
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Snart er det klart for neste steg mot et forsøk på å rykke opp. Men da må vi utnytte sjansene bedre enn vi gjorde i oppgjøret mot Sheff Wed på The Den. En kamp vi bare vant 1-0 men som vi burde ha vunnet 10-0. Ikke sikkert vi er like heldige i dag.

XI`en på Hillsborough :

Crocombe
Crama - Taylor - Cooper - Doughty
De Norre - Mitchell
Azeez - Bannan - Neghli
Coburn

COYL!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Seier!

Så får det heller være at prestasjonen var så som så, tre poeng var det viktigste.

Vi har hentet mange bra spillere de siste årene, men hva i all verdens land og rike skulle vi med Barry Bannan, da. Gi meg Mihailo fra start og Bannan på benken (eller enda bedre, ute av troppen) i neste kamp.

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Uavgjort mellom The Robins og Wrexham i kveld passet oss veldig bra.

Portsmouth, som vi møter lørdag spilte også i kveld. Mulig det kan vise seg å være en fordel med noen flere hviledager.

4 EVER LIONS!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet (endret)

Da er det snart avspark i South Bermondsey mellom Millwall og Portsmouth. Oppgjøret på Fratton Park i november er en av de svakeste kampene hittil i sesongen, så her har vi noe å revansjere. Leiesoldatene Patterson og Watson får sjansen fra start. Og Coburn er ute av troppen. Boro-fansen mente han var lagd av glass. Vi skulle ha hørt på dem!

Patterson
Crama - Taylor - Cooper - Doughty
De Norre - Mitchell
Azeez - Neghli - Watson
Ivanovic

COYL!

Endret av Slettet-6eopY
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Ræva.

Noe av det dårligste jeg har sett av Millwall under Alex Neil. Bare ikke spillerne har begynt å tro at vi i praksis er sikra play-off og har begynt å hvile på laurbærene.

Ellers grattis til Portsmouth for en bra gjennomført kamp og at de var effektive foran goalen.

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Coburn måtte stå over kampen i helgen pga sykdom, ifølge SN.

Forhåpentligvis er det ikke noe langvarig og han er tilbake til onsdagens kamp mot City. I alle fall må vi ha Neghli tilbake på venstrekanten. Som hengende spiss er han rett og slett håpløs.

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Sekspoengskamp mot et Birmingham som jager en plassering i topp 6. Bra at Coburn er tilbake. Taylor fått seg en smell og blir erstattet av Lenny mens Crama flyttes inn på midtstopperplass.

Patterson
Leonard - Crama - Cooper - Sturge
De Norre - Mitchell
Azeez - Coburn - Neghli
Langstaff 

COYL!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

3-0 seier var sterkt mot et av formlagene i Championship for øyeblikket. Moro å se Leonard tilbake i god, gammel form som da han var fast på laget. Det var bare deilig å se han prøve å dra opp Cityspilleren som faket skade i 1.omgang. Lenny var MOTM i mine øyne.

Godt å ha Neghli tilbake i sin vante posisjon igjen, også.

Søt revansje etter den horrible kampen på St Andrews tidligere i sesongen!

Preston next. Da gjør vi det samme. Angrep er det beste forsvar.

NOLUWDC!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Kampen på Deepdale i morgen blir vist på Vsport2.

Med bare 3 seire på de siste 10 kampene har ikke den ærverdige klubben fra Lancashire vært i slag i det siste, men vi må for all del ikke undervurdere de. Osmajic, Devine og Dobbin er spillere som kan lage trøbbel for oss. Etter den forrige kampen hvor vi knuste Birmingham sønder og sammen fortjener alle de samme spillerne å starte igjen. Ingen nye skader siden den kampen meg bekjent.

Det omvendte oppgjøret tidligere i sesongen endte 1-1 og det måtte to hjerneblødninger til for at det skulle bli mål. En kamp ingen fortjente å vinne, egentlig. Begge lag har nok skikkelig lyst til å forbedre innsatsen fra da.

COYL!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

YES, BABY🤩 2-O ÅT ØSS!

En kombo av uhell og ineffektivitet gjorde at vi bare måtte gå til pause med 1-0 og 2.omgang ble dessverre litt mer spennende enn det hjertet mitt satte pris på. Etter en svak 1.omgang var det litt mer vilje i PNE etter pause. Men bra, no nonsens forsvarsspill gjorde at hjemmelaget kom til svært få målsjanser. Følelsen av hjerteattakk stoppet heldigvis da Cundle avgjorde kampen etter meget bra forspill av Azeez.

Tror ganske sikkert at det blir play-off eller kanskje tilmed direkte opprykk på oss nå. 11 kamper igjen, så vi har selvsagt fortsatt en jobb å gjøre. Men mye skal gå gæli om det blir lavere enn 6.plass når status skal gjøres opp.

UP THE LIONS!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Tigre mot løver på MKM Stadium i dag. Det laget som taper her kan nok vinke farvel til en 2.plass. Eller eventuelt de lagene om det blir uavgjort. Macca starter på høyrebacken i dag da Leonard er ute. Mens William Smallbone er blant innbytterne etter å ha vært ute med skade i lang tid. En tøff kamp, men spiller vi som mot Preston og om vi er flinkere til å ta vare på sjansene, skal vi bli vonde å møte. Bare å vise at løver fra Southwark er tøffere enn tigre fra East Yorkshire!

Patterson
McNamara - Crama - Cooper - Sturge
De Norre - Mitchell
Azeez - Coburn - Neghli
Langstaff

COYL!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Etter en tragisk 1.omgang hvor Hull hadde to i tverrliggeren og et annullert mål som aldri skulle vært annullert kunne jeg ikke se for meg annet enn at hjemmelaget kom til å ta tre poeng her.

Heldigvis ble det stikk motsatt. Et helt annet Millwall som kom på banen i 2.omgang og tok en viktig seier.

Men det var jævlig trist at Doughty måtte ut med skade. Håper ikke dette er noe langvarig. I så fall vil jeg savne rutinen og tryggheten hans i siste del av sesongen.

NOLUWDC!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Ipswich med et overraskende uavgjortresultat mot kriserammede Leicester var gledelig.

Nå er det bare å sette seg foran TV`en i morgen aften og håpe på at QPR slår Boro.

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Dags for kamp igjen! Derby er motstander på The Den i kveld.

Denne kampen vekker jo litt minner fra desember 2020 fra da "antirasisten" Gary Lineker skjelte ut Millwallfansen for å protestere mot den jævla knelinga for BLM. Samme Lineker ble mer eller mindre presset til å trekke seg fra jobben i BBC grunnet antisemittisme noen år senere.

Vel, nok om prektige og "antirasisistiske" klovner og over til det som skal skje i kveld. Derby har vært en av sesongens mest positive overraskelser og kjemper pdd om en plass i play-off. De har en av ligaens dyktigste trenere i John Eustace, likevel har de oppnådd overraskende gode resultater mtp at Carlton Morris har vært ute med skade i lang tid. For vår del var det trist at De Norre og Doughty er ute. Litt merkelig at Alex Neil starter med Barry Bannan i stedet for Cundle eller DMS. Vi får se om han gjorde rett. Flott at Mihailo endelig er tilbake i førsteelleveren. Han og Coburn blir viktige i sluttfasen av sesongen.

Patterson
McNamara - Crama - Cooper - Sturge
Bannan - Mitchell
Azeez - Coburn - Neghli
Ivanovic

COYL!

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Takke Manitu for at dette er over. Klart best i 1.omgang og godkjent 2.omgang. Men Derby hadde 4 feite sjanser til utligning ved Morris, Szmodics og 2x Agyemang.

Kred til Bannan for OK kamp. Billy Mitchell sjefen vår på midtbanen og jeg er mer imponert av Neghli defensivt enn offensivt. Jake Cooper grovarbeideren vår i forsvaret som vanlig og MOTM. Negativt overraskende kamp av Azeez. Vanskelig å se for seg at vi vinner en kamp når han spiller dårlig/ikke er med. Men i kveld gjorde vi det altså.

På lørdag er det kamp mot den identitetsløse klubben Blackburn. Krever seier mot det patetiske laget.

MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL!

Skrevet

Kjøpte denne på the New Den for leeeenge siden.. 2003 kanskje? Litt tilfeldig, fordi jeg spilte en del Championship Manager på den tiden og pleide spille som Millwall. Dennis Wise som spillende trener. Det ser man ikke mye av i dag.

Husker godt da jeg mot stadion fra togstasjonen så kjente jeg meg umiddelbart igjen, fordi det var der en av scene i Football Factory ble filmet.

IMG_2753.JPG

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Våre naboer Charlton tok i dag en overraskende borteseier mot Boro. Helt konge!

Synd at Stoke klarte å kaste bort 2-0 ledelsen mot Ipswich i går. Men at de utlignet til 3-3 på overtid gjorde opp for litt av det, i det minste. Alle monner drar, er det jo noe som heter.

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet
DrOnline skrev (2 timer siden):

Kjøpte denne på the New Den for leeeenge siden.. 2003 kanskje? Litt tilfeldig, fordi jeg spilte en del Championship Manager på den tiden og pleide spille som Millwall. Dennis Wise som spillende trener. Det ser man ikke mye av i dag.

Husker godt da jeg mot stadion fra togstasjonen så kjente jeg meg umiddelbart igjen, fordi det var der en av scene i Football Factory ble filmet.

IMG_2753.JPG

All respekt for deg. Men jeg likte ikke draktene med de røde løvene på.
Jeg var sjeleglad når den blå steilende løven kom tilbake i klubbmerket.

Men denne drakta du kjøpte brukte vi vel den siste (?) gangen vi slo West Ham aka Vermin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...