Gå til innhold

Bedrift abbo som er gunstig ift opphold i UK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal tegne mobil abbo for min bedrift, ser ut som chili er "billigst" og selv den billigste inkluderer 45GB i EU pr måned. Som nok skal dekke de fleste tilfeller, så får en heller bare spe på når det trengs. 

MEN, jeg kommer til å reise en del til UK. Som etter brexit ikke inngår i EU lengre(Uten at jeg har saumfart vilkårene til chili). 

Så, noen tips til hvem jeg skal velge for å komme greit ut i pris ift reise i UK samt at det er oppegående ift funksjon og evt kundeservice? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fShil
Skrevet

Noen operatører gir deg fortsatt EU-fordelene i UK. Du må sjekke hjemmesidene deres.

Skrevet
Slettet-fShil skrev (12 minutter siden):

Noen operatører gir deg fortsatt EU-fordelene i UK. Du må sjekke hjemmesidene deres.

Oi ja glemte å oppdaterte. Bestilte chili i går til lave 239 kroner da jeg fant ut at de hadde UK inkludert. Men takk! 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Har vært fornøyd med Chili sålangt. Selv om selgeren har påstått at nettet er for tregt for meg... det fungerer helt fint for min bruk. 

Det jeg dog har opplevd er at dekningen ikke alltid er top noch. 

Så jeg er nå på jakt etter ett alternativ med best dekning, jeg antar at det er telenor?

Umiddelbart ser jeg at det fort blir dobbelt pris. Noe som egentlig ikke er ett problem, men gjerrigknarken i meg prøver for harde livet å se om det er mulig å fortsatt finne en lav pris med god dekning.

Betaler som sagt 239 i dag med fri data(tregt, men funker for meg) samt mer enn nok data i utlandet(70gig?) Enn jeg trenger.

Alternativene jeg ser på(som Telenor bedrift) er fort dobbelt så dyrt++ men Kommer gjerne med andre fordeler som jeg pr i dag ikke har bruk for. 

Skrevet

Phonero kanskje, eg har riktignok avstått fra firmatelefon pga. Phonero brukar Telia sitt nett. Så det orka eg ikkje. 

Fram til Phonero vart oppkjøpt av Telia så var det sannsynlegvis den beste operatøren. Så..... 

Chili og Phonero brukar same nett så. 

Telenor er i ein liga for seg sjølv, men det er lurt å bruke en anna leverandør som gir telenor nett uten telenor pris... 

Skrevet

Er i 'gokk' i UK denne uken og sitter igjen med null dekning på golf resortet jeg bor på. Må virkelig få fikset dette men frister lite å betale 3x for 'samme' hos Telenor kjenner jeg.. må jeg bare bite i det sure eplet?

Skrevet

Salvesen. skrev (49 minutter siden):

Er i 'gokk' i UK denne uken og sitter igjen med null dekning på golf resortet jeg bor på. Må virkelig få fikset dette men frister lite å betale 3x for 'samme' hos Telenor kjenner jeg.. må jeg bare bite i det sure eplet?

Prøvd å bytte operatør manuelt til en annen lokal operatør i UK som muligens har dekning der da? Gjøres inne på innstillinger -> Mobilnett -> Nettverksvalg eller lignende

Skrevet

Unifon kan vær alternativ om det var bedriftsabonnement du er ute etter. 

Bruker Telenor dekning i Norge, usikker på utland. 

Har brukt det selv en stund og har ikke noe særlig å klage på, OK pris også. 

Skrevet
InfectedExo skrev (På 1.6.2026 den 19.21):

Prøvd å bytte operatør manuelt til en annen lokal operatør i UK som muligens har dekning der da? Gjøres inne på innstillinger -> Mobilnett -> Nettverksvalg eller lignende

Dessverre kan en bare bytte til andre ubrukelige nett:/ Vodafone som jeg antar er 'bra' funker ikke feks.

Skrevet

Et lite sidespor, men hvorfor skal du ha bedriftsabonnement? Det er ingen forskjell for deg, annet enn prisen, når du ikke er en større bedrift.

Ellers er du potensielt shit out of luck. Dette burde du undersøkt i forkant. Å bytte din norske operatør når du er utenlands kan være kilde til feil.

iPhone og andre moderne telefoner har ofte dual sim muligheter. Finn en britisk eller global operatør du kan ha i tillegg til ditt chili abm, og sjekk dekningen i forkant. Hvis Vodafone hadde bra dekning der ute: https://travel.vodafone.com/our-destinations/uk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...