Gå til innhold

Komplett, må betale for rask behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har handlet en del på Komplett, men har hatt en liten pause nå. Vanligvis blir en ordre behandlet veldig raskt og ofte mottar jeg pakker dagen etter bestilling.

Denne gang ble jeg møtt med et valg jeg ikke har sett før, jeg kunne betale for rask behandling, 49kr og jeg kunne få pakken på tirsdag (så det i går på søndag og så det i dag på mandag, samme estimert levering).

Så jeg bare lurte, har Komplett med vilje nå valgt å ta betalt for den raske servicen de lenge har hatt? For å lage en egen nedprioritert kø?

Tar gjerne feil her altså, kanskje jeg ikke har sett det før, men har som sagt alltid fått bestillinger behandlet samme dag og mottatt ofte dagen etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ilpostino skrev (9 minutter siden):

jeg tror valget du tenker på er at varen blir levert hjemme hos deg med Porterbuddy. Du kan fint velge levering med Posten eller på andre måter. 

Nei, de har begynt å ta betalt for hurtigere håndtering, NetOnNet har hatt dette lenge.

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig og prøvde å legge inn en bestilling. Det er dette valget du mener? Det er med Porterbuddy (se tekst i lilla rute), og de har hatt det valget lenge. Lenger ned på siden har de vanlig levering med Posten, Postnord eller pick-up point. 

Screenshot2026-02-03093610.png.c1262031b6f71551594d79c69c8c42c6.png

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det noe snålt med tanke på pakkeroboten Komplett bruker? Altså den kan neppe stilles til å kjøre saktere. Så for at det skal være forskjell på om du betaler ekstra for hurtighet, så må alternativet gå tregere. Tenker da at pakkeroboten finner det den skal og sender varen din til utsendingsstedet. Deretter blir den liggende noen dager til modning....

Stemmer at NetonNet har hatt det en stund. Det ble helt komisk sist jeg bestilte. Varen var på lager, ble bekreftet og plukket etter en time ca. Deretter lå den bare i ro nærmest, og så etter 4-5 dager kom det melding om at varen var overlevert transportør. Jeg har vanskelig for å tro at ikke varen kunne vært gitt til transportøren sammen med mye annet. Dermed virker det som om butikken legger inn en pause for at det skal ta lenger tid og betydning av å betale for raskere håndtering blir tydelig. I så fall føles det virkelig som om butikker nå snur enhver stein for å få inn noen kroner ekstra.

Skrevet
6 hours ago, Pop said:

Dermed virker det som om butikken legger inn en pause for at det skal ta lenger tid og betydning av å betale for raskere håndtering blir tydelig. I så fall føles det virkelig som om butikker nå snur enhver stein for å få inn noen kroner ekstra.

Men dette gir jo egentlig ingen mening, ekstra lagerplass har jo en kostnad det óg.

Skrevet
ilpostino skrev (7 timer siden):

Nå ble jeg nysgjerrig og prøvde å legge inn en bestilling. Det er dette valget du mener? Det er med Porterbuddy (se tekst i lilla rute), og de har hatt det valget lenge. Lenger ned på siden har de vanlig levering med Posten, Postnord eller pick-up point. 

Jeg ser heller ingen ekstra valg eller ekspresshåndtering utenom fraktleveringene. Fint om dere som opplever dette kan legge ved et skjermbilde?

Skrevet
Pop skrev (7 timer siden):

Er ikke det noe snålt med tanke på pakkeroboten Komplett bruker? Altså den kan neppe stilles til å kjøre saktere. Så for at det skal være forskjell på om du betaler ekstra for hurtighet, så må alternativet gå tregere. Tenker da at pakkeroboten finner det den skal og sender varen din til utsendingsstedet. Deretter blir den liggende noen dager til modning....

Stemmer at NetonNet har hatt det en stund. Det ble helt komisk sist jeg bestilte. Varen var på lager, ble bekreftet og plukket etter en time ca. Deretter lå den bare i ro nærmest, og så etter 4-5 dager kom det melding om at varen var overlevert transportør. Jeg har vanskelig for å tro at ikke varen kunne vært gitt til transportøren sammen med mye annet. Dermed virker det som om butikken legger inn en pause for at det skal ta lenger tid og betydning av å betale for raskere håndtering blir tydelig. I så fall føles det virkelig som om butikker nå snur enhver stein for å få inn noen kroner ekstra.

Husk at det er lenge siden komplett levde på denne fordelen. De fleste store leverandører har stor grad av automasjon nå og kan tilby rask levering. 

for øvrig kan en sette ned hastigheten til robotene, men det gjør de såklart ikke. Men de som betaler havner foran i køen av det som dyttes ut av arbeid til de. Og om trykket ikke er for høyt og avhengig av når du bestiller så havner nok din pakke i emballasjen den dagen også.

det er nok bare nye måter å tjene penger for så å kunne justere ned priser på produkter.

xxl tar vell betalt for plukk i butikk og nå så slike ting kommer nok bare mer å mer for å flytte/øke marginer. 

Skrevet

Roboter, bestillinger etc går vel av seg selv 24/7. Om noe så betyr det jo bare at butikken venter et par dager før ordren din sendes inn til plukking.

Skrevet
AlpakkaMafakka skrev (22 minutter siden):

Jeg ser heller ingen ekstra valg eller ekspresshåndtering utenom fraktleveringene. Fint om dere som opplever dette kan legge ved et skjermbilde?

Jeg fikk dette sist gang jeg bestilte også:

image.thumb.png.0ee813fa4336216816bd254e75719860.png

Skrevet
21 hours ago, SLO7H said:

Har handlet en del på Komplett, men har hatt en liten pause nå. Vanligvis blir en ordre behandlet veldig raskt og ofte mottar jeg pakker dagen etter bestilling.

Denne gang ble jeg møtt med et valg jeg ikke har sett før, jeg kunne betale for rask behandling, 49kr og jeg kunne få pakken på tirsdag (så det i går på søndag og så det i dag på mandag, samme estimert levering).

Så jeg bare lurte, har Komplett med vilje nå valgt å ta betalt for den raske servicen de lenge har hatt? For å lage en egen nedprioritert kø?

Tar gjerne feil her altså, kanskje jeg ikke har sett det før, men har som sagt alltid fått bestillinger behandlet samme dag og mottatt ofte dagen etter.

Er club medlem. Betaler ikke noe om jeg bruker porter buddy? 99kr er prisen om du ikke er medlem..

Kjøpt 2x5080 og en psu, 26000 ca.. o kr i frakt på de to bestillingene.

Skrevet
ilpostino skrev (8 timer siden):

Nei, jeg har testet flere produkter nå og får tilbud om ekspresshåndtering (Postnord / Posten) på alle. Men jeg har ikke tilgang til Porterbuddy, er vel det som gjør det. Samme dag levering kan jo være verdt å betale for. 

Eneste fordelen med Komplett borte, har en ordre (brevpost) som har ligget i to dager nå. De var ekstremt kjappe å sende før dette kom.

Skrevet
8 hours ago, ilpostino said:

Du glemte å skrive(du må være club medlem)

Edit: Det gjelder alle frakt fra komplett? Ikke betalt frakt på de delene som jeg har(sorry om jeg har feil)

6x4090, 2x5080 og 1 4080s

Skrevet
kremt skrev (1 time siden):

Roboter, bestillinger etc går vel av seg selv 24/7. Om noe så betyr det jo bare at butikken venter et par dager før ordren din sendes inn til plukking.

Tja vi er nok ett stykke i fra det, selv om noen av de heftigste lagrene er lights off. Men, en har fortsatt begrensninger som distribusjon. Om varehuset produserer nok pr dag for 100 lastebiler så hjelper det ikke om det kommer 10. eller at de får inn så mye bestillinger at deres nåværende system ikke klarer å håndtere alt ila 24 timer osv.

Skrevet
Kjetil Lura skrev (38 minutter siden):

Du glemte å skrive(du må være club medlem)

Jeg har vært det i mange år, så tenkte ikke over at det var en "fordel" med å være medlem. 

^fmj skrev (49 minutter siden):

Nei, jeg har testet flere produkter nå og får tilbud om ekspresshåndtering (Postnord / Posten) på alle. Men jeg har ikke tilgang til Porterbuddy, er vel det som gjør det. Samme dag levering kan jo være verdt å betale for. 

Sikker på at det ikke er ekspresslevering hos Posten / postnord, og ikke hos Komplett? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutes ago, ilpostino said:

Jeg har vært det i mange år, så tenkte ikke over at det var en "fordel" med å være medlem. 

Sikker på at det ikke er ekspresslevering hos Posten / postnord, og ikke hos Komplett? 

Bli medlem av Komplett CLUB

Som Komplett Club medlem får du tilgang til eksklusive tilbud og fordeler, gratis frakt på alle varer* og mye mer.

Logge inn for å vise Dere? 

Endret av Kjetil Lura
Skrevet (endret)
ilpostino skrev (20 minutter siden):

Se bildet i posten min litt lengre opp.
"Ekspresshåndtering på vårt lager (transportørens håndtering påvirkes ikke)"
Jeg har forresten også vært medlem siden det var mulig å bli medlem..
Har til og med gratis ekspress-levering som medlemsfordel en god del måneder til, men må betale for ekspress-håndtering på leger av en eller annen grunn..

Endret av aklla
Skrevet
aklla skrev (1 time siden):

Jeg fikk dette sist gang jeg bestilte også:

image.thumb.png.0ee813fa4336216816bd254e75719860.png

Åja, ja den ser jeg. Trodde dette alltid var ekspress-sending - som kanskje er grunnen til at de nå må forklare at det er lagerets håndtering og ikke frakten som er ekspress. Ser ikke hvorfor noen trenger å betale for den da jeg alltid har fått samme dags behandling.

Skrevet
ilpostino skrev (6 timer siden):

"Ekspresshåndtering på vårt lager (transportørens håndtering påvirkes ikke)."

Min brevpakke som ville blitt sendt på dagen tidligere, står enda som behandles, bestilte 01.02. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...