Femtekolonne Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Nå er det så mye negativt i avisene og her på forumet at jeg måtte tenke på noe hyggeligere samt glede meg til den varmere årstiden. Har mye fridager i ukedager hvor resten av familien er opptatt med jobb/skole så ser litt på dagsturer og opplevelser som ikke koster for mye. Jeg reiser billig med tog og det tar drøyt en time til Oslo. Og jeg liker å sykle. Ta utgangspunkt i Oslo S da jeg kommer til Oslo med tog. Kan eventuelt ta t-banen videre hvis det gjør at ruta blir levelig lang. Jeg tenkte dra innover om morgenen og hjem igjen etter rushet sånn i 18 tiden. Jeg pleier stort sett å sykle 3-4mil uten andre problemer enn ett par tilfeller av leggkrampe. Veldig vondt, men det har skjedd når jeg har pushet skikkelig. Dette jeg spør etter ser jeg mer på som tursykling og ikke noe strava-jag. Skal også sykle med en forholdsvis tung hybridsykkel med 40mm grusdekk så tenker ta en 5-6 timers tur i rolige former. Lengde bør dog ikke være på 10mil i starten. En tanke var tog til Oslo, t-bane til Skullerud, sykle til Mariholtet, Ellingsrud, Furuset, Ammerud og til Kjelsås via skogen hvis mulig (er lommekjent i Østmarka, mens normarka er ukjent terreng) og så trille ned langs akerselva til Oslo S. En annen tanke er toget helt til så nær Stryken som mulig og sykle tilbake til Oslo via marka. Det er en klassisk sykkeltur vi måtte igjennom på ungdomsskolen, og en flott tur. Andre forslag?
Hårek Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar Her er en tur (Nittedal) som er ca 43 km. Tok nesten 4 timer.
Mr.Duklain Skrevet 7. februar Skrevet 7. februar Kan jo ta seg en liten sykkeltur etter midnatt på Grønland eller andre ghettoer i Oslo, men det er nok kanskje ikke spenningen du ser etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå