Hugo_Hardnuts Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Boing_80 skrev (1 time siden): Ja, jeg gjorde det. Essensen av disse er slik jeg ser det at nordmenn blir i mindretall fordi innvandrere får flere barn. Blant innvandrere betyr familien ganske mye. Du trenger ikke å å lenger enn til Italia og Spania og mønsteret er det samme. Det samme i Polen, Romania osv. Her går ikke folk fra hverandre for småting. Det kan skyldes at økonomien ikke tillater det, men likevel. Sier ikke at alt er perfekt der heller, men en god del ting funker mye bedre enn i Nord-Europa. Igjen; hva hindrer nordmenn fra å gifte seg eller bli samboere og få barn? Hva er grunnen til at ganske mange er single i Oslo? Det er greit nok å ha meninger om innvandring og innvandrere. Men ta ansvar for å få flere barn selv. Mmm, du vet at alle de landene du nevner her, med unntak av Romania, har lavere fødselsrater enn Norge? Norge har en fødselsrate på 1,44. Romania har 1,7. Italia ligger på 1,18, og Spania og Polen begge på 1,1. Til forskjell fra de tre landene du nevner, er fødselsraten i Norge svakt økende. 4
Atib Azzad Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Jeg tenker at norsk kultur allerede var mangfoldig selv da nesten alle var hvite, en hadde ikke samme kultur om man kom fra nordnorge som sørnorge, om man begge var fra Oslo, men den ene vokste opp på vestkanten, og den andre på østkanten, om familiesammensetningen bestod av noen med funksjonsnedsettelse, eller psykiske problemer, om familien hadde det trygt hjemme, kontra kaotisk, osv. osv. Folk var ikke en monolittisk blokk før heller, selv om flere hadde fire norskfødte besteforeldre. Skremselspropagandaen har likevel vært lik, disse som er sånn-og-sånn er en trussel mot det norske (selv om disse gjerne kunne ha fire norskfødte besteforeldre). Det såkalte jødespørsmålet var vel akkurat like vagt og løst basert på redsler og anekdoter, og de aller fleste står vel i ettertid og ser at folk lot seg lure, at de kastet de andre til ulvene i frykt, uten at det var til forbedringing for landet. For det var bare surr. 4 1
Fatninja Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar 2 minutes ago, Atib Azzad said: Jeg tenker at norsk kultur allerede var mangfoldig selv da nesten alle var hvite, en hadde ikke samme kultur om man kom fra nordnorge som sørnorge, om man begge var fra Oslo, men den ene vokste opp på vestkanten, og den andre på østkanten, om familiesammensetningen bestod av noen med funksjonsnedsettelse, eller psykiske problemer, om familien hadde det trygt hjemme, kontra kaotisk, osv. osv. Folk var ikke en monolittisk blokk før heller, selv om flere hadde fire norskfødte besteforeldre. Skremselspropagandaen har likevel vært lik, disse som er sånn-og-sånn er en trussel mot det norske (selv om disse gjerne kunne ha fire norskfødte besteforeldre). Det såkalte jødespørsmålet var vel akkurat like vagt og løst basert på redsler og anekdoter, og de aller fleste står vel i ettertid og ser at folk lot seg lure, at de kastet de andre til ulvene i frykt, uten at det var til forbedringing for landet. For det var bare surr. Nordmenn har aldri vært nådige mot folk fra andre kulturer, selv innad i Norge. Standarden ihvertfall på 70 tallet var heller enn unntaket var at når noen flyttet til et annet sted og tok med seg dialekten, var resultatet grov mobbing. Jeg tror neppe at andre kulturer er noe bedre på dette punktet, men inntrykket mitt er at dette er blitt ganske mye mildere, kanskje på global basis? med inntoget av massemedia og internett. Jødene har vært populære målskiver i mange kulturer igjennom århundrer om ikke årtusener ja. Mange av dem har nok blitt assimilert opp igjennom århundrenes løp, men de har alltid hatt noen som har vært urokkelige, tross utfrysning og øvrig motgang. 3 1
Boing 4EVER Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) Jeg mener at både rapporten og denne tråden er sterke eksempler på ansvarsfraskrivelse. Istedenfor å debattere hvordan norske menn og kvinner kan stifte familier og luftslott de må ut av, så plasseres fokuset på helt andre ting. Det er ikke pga. innvandrerne at nordmenn føder færre barn. Start der. Det er mye å ta av. Men det handler om å ta ansvar og gjøre noe med saken. Frp er partiet som er verdensmestere i opposisjon, men med en gang de får ansvar så rakner alt. Hvor mange justisministre kom fra Frp en periode (det var ikke fordi de var så dyktige)? Og hvem hadde tilgang til en forskningsrapport ingen andre hadde? Endret 3. februar av Boing_80 4
Bastu Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar 23 hours ago, Rhabagatz said: De siste fem avsnittene dine er greie, men bommer egentlig på tema i tråden. Tråden handler om at ikke-etnisk norske vil komme i flertall innen 2065. Det påstår FrP. Det er en konkret påstand som tilbakevises. Du kan lese argumentasjonen overfor. Å påstå at et barn som har tre norske og en svensk besteforeldre, ikke er etnisk norsk, er håpløst. Å påpeke dette er ikke dårlig debattskikk eller uanstendig. Jeg er så vidt inne på hva som kan være bakgrunnen for at noen velger å komme med slikt. Jeg finner tre forklaringer: 1. De er opptatt av å holde rasen ren, 2. De vet ikke bedre, 3. De prøver å spre frykt. Poenget er at påstanden er spinnvill. Jeg forstår at noen ønsker å vri dette til en generell innvandringsdebatt, men jeg mener at man faktisk først på forholde seg til om påstanden medfører riktighet. Personlig kan jeg mene at man trenger å ha litt mer på beina før man begynner å anklage folk for å være nazister som drømmer om rasehygiene. Det er en ganske grov anklage som innebærer at man ser sin egen etniske gruppe som overlegen, riktignok med antisemittiske fortegn. Eller tror du at en gjennomsnittlig Frp-velger går rundt og drømmer om stamtavler, slik man ser på husdyrutstillinger? Det kan også legges til at for mange spiller etnisitet faktisk en rolle. Det finnes samer som ikke ønsker å se seg selv som etniske svensker, selv om hele slekten kommer herfra. Og om du skulle hevde at alle som har bodd lenge i Tyrkia egentlig er etniske tyrkere, ville du blitt møtt med svært dårlig stemning fra den kurdiske minoriteten. Å fornekte at en gruppe eller et land har en kultur/etnisitet er ellers et standpunkt jeg forbinder med Putins retorikk mot Ukraina eller Netanyahus avvisning av en palestinsk stat. Riktignok er kultur dynamisk, men det tar som regel tid å endre og er vanskelig å forcera. 2 1
Rhabagatz Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) 1 hour ago, Bastu said: Personlig kan jeg mene at man trenger å ha litt mer på beina før man begynner å anklage folk for å være nazister som drømmer om rasehygiene. Det er en ganske grov anklage som innebærer at man ser sin egen etniske gruppe som overlegen, riktignok med antisemittiske fortegn. Eller tror du at en gjennomsnittlig Frp-velger går rundt og drømmer om stamtavler, slik man ser på husdyrutstillinger? Det kan også legges til at for mange spiller etnisitet faktisk en rolle. Det finnes samer som ikke ønsker å se seg selv som etniske svensker, selv om hele slekten kommer herfra. Og om du skulle hevde at alle som har bodd lenge i Tyrkia egentlig er etniske tyrkere, ville du blitt møtt med svært dårlig stemning fra den kurdiske minoriteten. Å fornekte at en gruppe eller et land har en kultur/etnisitet er ellers et standpunkt jeg forbinder med Putins retorikk mot Ukraina eller Netanyahus avvisning av en palestinsk stat. Riktignok er kultur dynamisk, men det tar som regel tid å endre og er vanskelig å forcera. Jeg anklager ikke FrP for å være rasehygienikere. Jeg sier at tallene de presenterer viser at andelen renblodige nordmenn er ventet å falle under 50 % i 2065. Det er det tallene viser. Så spør jeg om det skyldes redsel for raseblanding, inkompetanse og/eller et ønske om å skremme. Det er ikke verre enn dette. Hvis FrP vil diskutere innvandring og og norsk kultur, kan de trekke frem relevante saker og tall. I dette tilfelle har de trukket frem tall som danner grunnlag for en diskusjon om utblanding av den norske rasen. For som jeg skrev tidligere. Jo mer vellykket integrering, desto flere blandingsbarn og færre renblodige. Kritikken går altså ikke på FrPs innvandringspolitikk, som jeg ikke berører. Den går på FrPs bruk av tall fra SSB, og hva de faktisk viser. Endret 3. februar av Rhabagatz 3 2
Populært innlegg freedomseeker Skrevet 3. februar Populært innlegg Skrevet 3. februar Det er rart hvordan disse såkalte antirasistene mener at det ikke er noe problem at nordmenn blir en minoritet i eget land, og at nordmenn ikke har en egen kultur. Å bruke lave fødselstall som et påskudd for massemigrasjon, er dessuten en avsporing uten relevans. Det finnes flust av land med en eldre befolkning uten at eliten bruker det som argument for en liberal innvandringspolitikk. 7 1 2
Snikpellik Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar freedomseeker skrev (8 minutter siden): Det er rart hvordan disse såkalte antirasistene mener at det ikke er noe problem at nordmenn blir en minoritet i eget land Er det noe som tyder på at nordmenn blir en minoritet i eget land? 6
Ballalaika Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Snikpellik skrev (1 minutt siden): Er det noe som tyder på at nordmenn blir en minoritet i eget land? Er det noe som tyder på at man ikke blir det? Spørsmålet er mer når. 7 1
fredrik2 Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Statistiken er vel lite vel restriktiv på vad som menas med etnisk norsk för at helt fungera. Är vel dock noe som sker hvis invandringen fortsätter men det beror också på vilka kriterier man bruker på etnisitet. Tittade lite på statistik. Er inte helt lätt at få fram det mest relevanta men nog finns det rätt många invandrare i Norge men en bra bit fra 50%. Fant intressant statistik fra Sverige. 20% första eller andra generations invandrare. Flera stora kommuner runt Stockholm har över 50% invandrare (45% födda i utlandet). Stockholm har redan fra 80 talet haft områden som Tensta och Alby med en klar majoritet invandrare. En del av de områdena går inte så bra nu. (Kommunerna över er bra mycket större områden än de förorterna som Tensta med tilldels varierande bebyggelse. Ettan på listan, Botkyrka har 95000 inbyggare varav 62% första eller andra generations invandrare). 49% i Malmö är invandrare. Så i Sverige har man alltså idag redan stora områden där etniska svenskar er i mindretal. https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning-och-levnadsforhallanden/befolkningens-sammansattning-och-utveckling/befolkningsstatistik/ 1 5
kilik Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Jeg tror det blir bra. Da er det ikke en gruppe mennesker som kan kalle seg en majoritet og føler seg mer rettmessig til det norske samfunnet. Sier som legenden Thomas Hylland Eriksen: "den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger". Kultur endrer seg alltid. Hvis det er noe å ta vare av den såkalte "norske" kulturen så vil den overleve på sitt vis som f.eks. den samiske kulturen gjør. 4
BadCat Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) I slekta mi kommer etterfølgerne til å være ikke etnisk norsk. Det er ganske fælt. Alt er slutt på et eneste generasjonsskifte. Hvis man ikke greier å berge slekta en gang er det nok over for hele nasjonen. Jeg har ikke noe imot utlendinger. Jeg deltar internasjonale sammenkomster. Det betyr ikke at man ønsker at disse skal erstatte eget folk eller egen slekt. Jeg blander ikke salt i kaffen ute på kjøkkenet, selv om jeg liker begge deler hver for seg. Eller salt i sukkeret, for den saks skyld. Endret 4. februar av BadCat 1 1
Boing 4EVER Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar BadCat skrev (10 minutter siden): I slekta mi kommer etterfølgerne til å være ikke etnisk norsk. Det er ganske fælt. Alt er slutt på et eneste generasjonsskifte. Hvis man ikke greier å berge slekta en gang er det nok over for hele nasjonen. Jeg har ikke noe imot utlendinger. Jeg er på internasjonale sammenkomster hele tida. Det betyr ikke at man ønsker at disse skal erstatte eget folk eller egen slekt. Wow!!!! 1
BadCat Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) 6 minutes ago, Boing_80 said: Wow!!!! Jeg er ikke interessert i innspill fra folk som hater jøder. Jøder og øvrige israelere er noe jeg verdsetter høyt etter over 30 år med en kulturutveksling i trance-miljøet. Endret 3. februar av BadCat 5 1
Boing 4EVER Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) BadCat skrev (14 timer siden): Jeg er ikke interessert i innspill fra folk som hater jøder. Jøder og øvrige israelere er noe jeg verdsetter høyt etter over 30 år med en kulturutveksling i trance-miljøet. Kritikk av staten Israel er ikke kritikk av jøder. For det er vel to forskjellige ting? Tråden handler for øvrig ikke om Israel eller jøder. Endret 4. februar av Boing 4EVER 2
DukeNukem3d Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar kilik skrev (48 minutter siden): Thomas Hylland Eriksen: "den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger". Sykt. Dette er altså den type folk vi kan takke for æreskultur, æresdrap, ydmykelsesran, gjengkriminalitet, dominansekultur, økt islamisme. På grensen til forræderi sett i etterkant, dog trodde kanskje ikke at det skulle få slike konsekvenser. Men det bør man selvsagt vite før man går inn for større forandringer av samfunnet. 3 4
BadCat Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Just now, Boing_80 said: Kritikk av staten Israel er ikke kritikk av jøder. For det vel to forskjellige ting? De du flagger for angrep en trance festival. Hold deg langt unna meg. 7 1
Boing 4EVER Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar BadCat skrev (Akkurat nå): De du flagger for angrep en trance festival. Hold deg langt unna meg. Wow igjen! 2
BadCat Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) Den dagen det er 51% etnisk norske igjen i nasjonen, kommer utviklinga til å fornektes. Det er en tapt sak. Selv etter at midtpunktet er passert kommer det til å utvikle seg som The Black Knight i Monty Python. Tis but a scratch, selv om armer og bein er kappet av. Norsk politikk er problemet. Det er mer enn nok areal i verden til at nordmenn kan få fortsette å eksistere. Det snakkes stadig om eksterne fiender og trusler. Når man blir utslettet av sine egne folkevalgte, er man sjanseløs. Endret 5. februar av BadCat 3 3
Boing 4EVER Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar Atib Azzad skrev (9 timer siden): Jeg tenker at norsk kultur allerede var mangfoldig selv da nesten alle var hvite, en hadde ikke samme kultur om man kom fra nordnorge som sørnorge, om man begge var fra Oslo, men den ene vokste opp på vestkanten, og den andre på østkanten, om familiesammensetningen bestod av noen med funksjonsnedsettelse, eller psykiske problemer, om familien hadde det trygt hjemme, kontra kaotisk, osv. osv. Folk var ikke en monolittisk blokk før heller, selv om flere hadde fire norskfødte besteforeldre. Skremselspropagandaen har likevel vært lik, disse som er sånn-og-sånn er en trussel mot det norske (selv om disse gjerne kunne ha fire norskfødte besteforeldre). Det såkalte jødespørsmålet var vel akkurat like vagt og løst basert på redsler og anekdoter, og de aller fleste står vel i ettertid og ser at folk lot seg lure, at de kastet de andre til ulvene i frykt, uten at det var til forbedringing for landet. For det var bare surr. Helt rett! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå