Gå til innhold

Her har Aleksander (44) fått dei sinnssjuke nyheitene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig lesing. Arc Raiders er noe av det beste jeg har spilt på lenge. Og jeg har også microfonskrekk som nå nesten er kurert. Kjekt å bruke proximity chat, treffer mange artige personligheter. Håper spillet vil bli utvikleet over tid og håper at vi får et social space ala Destiny.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gøy å lese. Å være spillutvikler nå må være enormt stressende. De fleste spill blir suksess eller flopp. Veldig få havner midt i mellom.

Om spillet slår an kan være umulig å spå forut før lansering. Det kan kanskje forklare lettelsen han utstråler på bildet i artikkelen.

Endret av Donkey Kong
Skrevet

Helt enig i at janteloven ødelegger for Norge generelt. I Norge er vi allergisk mot forskjeller, og ingen heier på deg når du får til noe. Alle tror de kan bedre, men ingen vil steppe opp. For å ta en Gro Harlem Brundtland: det er typisk norsk å være SELVGOD.

Omtrent alle firma av en størrelse i Norge er statlig eller har vært statlig; DNB, Telenor, Equinor, Yara, Hydro, Kongsberg, Vy, Statkraft osv.

Hadde ikke Phillips drillet det siste testhullet på norsk sokkel, hadde vi hatt et helt annet land. Og vi hadde kanskje hatt litt investeringsvilje utenfor olje, og flere norske store spillselskaper. Hvem vet.

Skrevet (endret)

Fin artikkel! Spørsmål: hvilken utdannelse anbefaler han? Det finnes noen få rettet mot spill i Norge, men de fører sjeldent til jobb i bransjen har jeg inntrykk av. Kjenner en håndfull som har studert mot dette, men det ender somregel med videreutdanning og jobb inn programmering eller CAD.

Angående kulturforskjeller så har jeg to innspill: det skal for mye til å tjene gode penger i Norge med egen bedrift. Risikoen er for høy, lønna er for god som ansatt. 

Så er det dette med stigma rundt spilling i Norge. Det er fortsatt sett på som teit og ugreit blant de aller fleste. Norske medier fremstiller det også som noe for tapere og avhengige. Er det slik i Sverige? Hvordan kan vi snu dette? 

guttis84 skrev (3 timer siden):

All hyllest til de som gidder å lese en artikkel som er skrevet på YTTERSTE høyre for nynorsk.

Det du skriver er uleselig for ALLE andre enn de 6-7 som er oppvokst innafor de 34km².

Det er dessverre en lov som gir deg rett til dette, men det betyr ikke at du MÅ ødelegge det som sikkert? Kanskje? Var ett godt stykke arbeid foruten ødelagt skriftspråk som kun dinnfar kan tolke....

Skjerp deg. Språket i artikkelen var faktisk helt utrolig fantastisk. Måtte gå tilbake for å sjekke at den faktisk var på nynorsk. Det er sjeldent man kan lese en så lang artikkel uten at det skal preses inn noen veldig teite nynorsk-ord, for de finnes det en del av. Igjen kudos til artikkel forfatter! 

Endret av Sjørøver
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Fin artikkel og gøy å høre om nordmenn som lykkes i større selskaper og spillprosjekter!

Det har jo kommet en del spill fra Norge som kunne blitt noe større, og jeg har lurt på hva som skulle til for at fls. project IGI hadde overlevd som spillserie og blitt noe større. Kanskje en ide til en artikkel; hva skjedde med selskapet interloop?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...