Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) HasuUser skrev (27 minutter siden): Viktig å huske på at ateister kan bli fanatikere de og Er det noen som tviler? Ateistiske styresett(kommunismen) har drept langt flere mennesker de siste 100 årene enn kristendommen og Islam til sammen. Så må vi ikke glemme den sekulære dødskulten til Hitler som hadde som hovedmål å utrydde den eldste og meste kjente Abraham religionen. Endret 23. januar av Godjul 2
leticia Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): KRF fører da en ansvarlig politikk, liker spesielt fornyelsen der de har kvittet seg med innvandringsnaiv retorikk 👍 Du kan sove godt om natta med KRF ved roret i Norge. Absolutt ikke. Men de vil heldigvis aldri komme i den posisjonen jeg forespeilte, med stortingsflertall alene. 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar leticia skrev (6 minutter siden): Du må kutte ut det der, med å gjøre alt personlig mot meg og drive med falske påstander. Jeg har forklart deg mange ganger at det er religion som helhet jeg har et problem med pga det hinderet den utgjør for menneskerettigheter. Ikke kristendom spesielt. Men naturlig nok så har jeg mer innsikt i kristendom enn i f.eks islam som du er så veldig opptatt av. Jeg har også vært tydelig flere ganger på at jeg ser på islam som et større problem enn kristendom. Det finnes sikkert andre tråder hvor det kan være mer passende å diskutere islam enn i en tråd som omhandler evangeliet. Jeg har heller ikke møtt på noen "ekstremister" slik som du påstår. Jeg hører deg bare sutre om kristendom, aldri noen annen religion. Jeg mener det er tøvete. Kristendom i vesten er ikke noe problem i 2025, tvert imot er vi veldig heldige som er født i kristne vesten. Hvis du ble født i store deler av midtøsten f.eks så kunne du antagelig sett langt etter alle frihetene du har i kristne vesten. Kritikk av religion er greit, men vi bør ikke overdrive. Vi må være ærlige på at kristendom også har mange gode sider. Sånn, in before en av ridderkontoene kommer deg til unnsetning igjen 😂 1
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Godjul skrev (8 minutter siden): Er det noen som tviler? Ateistiske styresett(kommunismen) har drept langt flere mennesker de siste 100 årene enn kristendommen og Islam til sammen. Så må vi ikke glemme den sekulære dødskulten til Hitler som hadde som hovedmål å utrydde den eldste og meste kjent Abraham religionen. Hallo, hallo. At folk ikke har en religion kan ikke tilskrives at de drepte mennesker i ateismens navn. Dersom jeg gir en tjuekroning til en tigger, gjør jeg det da i ateismens navn? Tenker de drepte menneskene mer i kommunismens navn enn at de ikke var religiøse. På samme måte som at nazi-tyskland drepte mennesker i nazismens navn. Norge er ett av de minst religiøse landene i verden, men det betyr ikke at vi har stor trang til å massakrere masse mennesker. Tvert imot, vi er også ett av de mest ærlige og fredelige landene. Endret 23. januar av Fibonacci 4
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar leticia skrev (2 minutter siden): Absolutt ikke. Men de vil heldigvis aldri komme i den posisjonen jeg forespeilte, med stortingsflertall alene. Ingen parti er i nærheten av 51% nei, det er riktig det. Men KRF i regjering er jo veldig sannsynlig neste valg. Og det kommer til å bli kjempebra, ikke noe å bekymre deg for 1
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Godjul skrev (4 minutter siden): Er det noen som tviler? Ateistiske styresett(kommunismen) har drept langt flere mennesker de siste 100 årene enn kristendommen og Islam til sammen. Så må vi ikke glemme den sekulære dødskulten til Hitler som hadde som hovedmål å utrydde den eldste og meste kjente Abraham religionen. Så både religion OG ateisme fører til millioner av drap.. hva betyr egentlig det da? at religion og fravær av religion er dritfarlig? Eller betyr det bare at mennesker har en tendens til å drepe hverandre? Det forteller oss også, at det er lettere å få med noen til å drepe andre, hvis man kan gi grupper av mennesker et stempel og la de være en felles fiende pga deres stempel. Her kommer religion inn som et veldig praktisk verktøy. Men nå er det jo ikke en konkurranse om hva som er verst, det er et spørsmål om hvorfor det hevdes at kristendommen gjør ting bedre. 2
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Fibonacci skrev (10 minutter siden): Hallo, hallo. Norge gir milliarder i støtte til trossamfunn, så jeg antar at vi er ganske religiøse. Selv om kanskje ikke du er det, jeg siterte vel egentlig ikke deg heller. Men en som spurte om ateister kunne bli fanatikere, og historien de siste 100 årene viser at disse kan bli noen av de aller verste Endret 23. januar av Godjul 1
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Godjul skrev (Akkurat nå): Norge gir milliarder i støtte til trossamfunn, så jeg antar at vi er ganske religiøse. Selv om kanskje ikke du er det, jeg siterte vel egentlig ikke deg heller. Men en som spurte om ateister kun bli fanatikere, og historien de siste 100 årene viser at disse kan bli noen av de aller verste Du trekker direkte koblinger mellom ateisme og folkemord, er det du gjør. Ikke prøv å bortforklar deg, din kristne feiging. 1 1
leticia Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar DukeNukem3d skrev (15 minutter siden): Ingen parti er i nærheten av 51% nei, det er riktig det. Men KRF i regjering er jo veldig sannsynlig neste valg. Og det kommer til å bli kjempebra, ikke noe å bekymre deg for Det er vel mer sannsynlig at de havner under sperregrensa, om de ikke da tar imot 30 sølvpenger el.l fra rike onkler igjen 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Baranladion skrev (1 minutt siden): Her kommer religion inn som et veldig praktisk verktøy. Ja, eller politikk 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Fibonacci skrev (Akkurat nå): Du trekker direkte koblinger mellom ateisme og folkemord, er det du gjør. Ikke prøv å bortforklar deg, din kristne feiging. Det finnes mange direkte koblinger mellom ateisme og folkemord, på samme måte som du finner direkte koblinger mellom kristendom og folkemord. Hahah, så snurt for at jeg laget en liten ripe i ditt syn på ateismen, beklager. Jeg er heller ikke kristen 2
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Godjul skrev (9 minutter siden): Men en som spurte om ateister kun bli fanatikere, og historien de siste 100 årene viser at disse kan bli noen av de aller verste Så du tenker at Hitler og Stalins motivasjon var å drepe folk fordi de selv benektet at det fantes en gud? Eller kan det ha handlet om helt andre ting? For ordens skyld, det samme gjelder en rekke faenskap gjort i "religionens navn". Det eneste ubestridelige faktum er at mennesker til enhver tid har slaktet hverandre over en lav sko for alskens grunner, i all tid, fra lenge før religion fantes. Det er fremdeles ikke det vi diskuterer, vi diskuterer hvorfor kristendommen bør krediteres mye av æren for at Norge eller Vesten er bra. Endret 24. januar av Baranladion 3
Fibonacci Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Godjul skrev (5 minutter siden): Det finnes mange direkte koblinger mellom ateisme og folkemord, på samme måte som du finner direkte koblinger mellom kristendom og folkemord. Hahah, så snurt for at jeg laget en liten ripe i ditt syn på ateismen, beklager. Jeg er heller ikke kristen Når kristne har begått folkemord, har de stort sett gjort det med korset på brystet (korstog og inkvisisjonen) eller med korset i hånden (heksebrenning og tortur for trolldom). Det er ingen tvil om at de har gjort det i Herrens navn. Det er en viss forskjell på at noen har begått folkemord i diverse ideologiers navn, og tilfeldigvis ikke vært religiøse. Kommunismen har drevet ekstrem persondyrkelse, derfor er de imot religion. 3
Godjul Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Baranladion skrev (5 minutter siden): Så du tenker at Hitler og Stalins motivasjon var å drepe folk fordi de selv benektet at det fantes en gud? Eller kan det ha handlet om helt andre ting? Dette blir jo for dumt uansett, det kan du jo si om alt. Drepte prestene for Gud eller sin egen tilfredstillelse? Var de opptatt av jesu lære eller kun penger og makt? Man vil jo alltid falle tilbake på hovedproblemet som er mennesket selv 2
Godjul Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Fibonacci skrev (1 minutt siden): Det er en viss forskjell på at noen har begått folkemord i diverse ideologiers navn, og tilfeldigvis ikke vært religiøse. Ja kjempestor forskjell du 🤣 Jødene er nok enige, og alle de som døde i Sovjet under Stalin. "Ååå om vi bare hadde blitt drept i Herrens navn" 2
Fibonacci Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar (endret) Jeg diskuterer ikke med så kunnskapsløse mennesker. Prøv å les mer enn en bok. Over og ut her ifra. Endret 24. januar av Fibonacci 3
Karltorbj Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Godjul skrev (1 minutt siden): Dette blir jo for dumt uansett, det kan du jo si om alt. Drepte prestene for Gud eller sin egen tilfredstillelse? Var de opptatt av jesu lære eller kun penger og makt? Man vil jo alltid falle tilbake på hovedproblemet som er mennesket selv Riktig, det blir for dumt. Hva har dette med ateisme aa gjoere? 3
Godjul Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar (endret) Fibonacci skrev (26 minutter siden): r. Prøv å les mer enn en bok Prøv å les mer enn Reddit Endret 24. januar av Godjul 2
Baranladion Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar (endret) Fibonacci skrev (11 minutter siden): Når kristne har begått folkemord, har de stort sett gjort det med korset på brystet (korstog og inkvisisjonen) eller med korset i hånden (heksebrenning og tortur for trolldom). Det er ingen tvil om at de har gjort det i Herrens navn. Det er en viss forskjell på at noen har begått folkemord i diverse ideologiers navn, og tilfeldigvis ikke vært religiøse. Kommunismen har drevet ekstrem persondyrkelse, derfor er de imot religion. Joda, men den egentlig motivasjonen bak er nok noe helt annet. På lik linje med Hitler og på lik linje med Stalin. Stikkord-makt og/eller rikdom. Godjul skrev (10 minutter siden): Dette blir jo for dumt uansett, det kan du jo si om alt. Drepte prestene for Gud eller sin egen tilfredstillelse? Var de opptatt av jesu lære eller kun penger og makt? Man vil jo alltid falle tilbake på hovedproblemet som er mennesket selv Jeg sier jo det jo, når kristne drar på korstog for å drepe muslimer, så stikker de ikke bare ned og dreper og drar hjem igjen og tenker "puh". nå er det færre muslimer og flere kristne. De har selvfølgelige flere og mye sterkere motiver. Det er uansett du som drar dette ut til at diskusjonen handler om at mennesker er mennesker. Det er helt opplagt det, og vi kommer ingen vei med å skylde på gud, jesus, muhammed, Tor ,Adolf, ABB, Stalin Vishnu , ateister eller spaghettimonsteret. Hvorfor skal kristendommen krediteres når samfunn blir bra? Hvorfor skal vi se bort i fra kristen samfunn som ikke blir bra? Endret 24. januar av Baranladion 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå