Karltorbj Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Subara skrev (5 minutter siden): Opplever Uncle Ben's ris som et kvalitetsprodukt, ja. Noe de også reklamerer med. Den er langkornet. Jeg spiser hvit Jasminris, med minst vitaminer, fiber og mineraler 🙂 Jeg synes Jasminris blir mer gjennomtrukket av vann. Meningen er at den skal klistre seg. I følge Grete Roede Magasinet: https://www.roede.com/magasinet/kosthold-og-ernring/hvilken-ris-er-smart-a-velge Hvit ris er brun ris hvor man har fjernet både det ytre og indre fiberlaget, og derav den hvite fargen. ..Når risen er polert blir mesteparten av det næringsrike fiberlaget og kimen fjernet. Brun ris/Naturris inneholder opptil 4 ganger så mye fiber som vanlig hvit ris. Fullkornsris kan man kalle ris hvor man bruker store deler av kornet som utgjør minst 51 % av totalvekten. Risen kan være “parboiled”. Det vil si at den er varmet opp under trykk mens kornene fortsatt er i skallet. Prosessen presser næringsstoffene inn i grynet, slik at minst mulig går til spille når riskornene så blir polert. Næringsverdien er dermed noe høyere enn for polert hvit ris. Hvit ris skårer ganske dårlig, i forhold til hvor mange millioner/millarder mennesker i verden som spiser den opptil tre ganger pr. dag. Hvis du liker jasminrisen klistret/sticky. saa maa du ikke vaske,skylle den foerst. Gjoer du det, blir den mindre sticky. Basmatirisen vil jeg tro er langkornet, kvaliteten bedoemmes jo etter lengden paa kornene, etter koking, vel og merke. Til lengre korn, til bedre kvalitet. Noen blir veldig lange. 1
Yessmann Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar Slettet-14hq8Y skrev (2 timer siden): At Trump truer Danmark betyr ingen ting, tydeligvis. Men, prisen på ris på den andre siden. Nordmenn i et nøtteskall 🤢 whataboutism 1
Gjest Slettet-14hq8Y Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Kan være greit å lære seg hva utrykk betyr, før man bruker de.
Tussi Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Jeg foretrekker uansett ris som kan kokes i pose. Har ikke spist Bens på årevis, men spiste deres ferdige meksikanske ris en periode
Abigor Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 21 hours ago, Yessmann said: Jo jo, men > 2X pris er jo helt vilt. Har du sett på taco produktene? Sammelign gjerne Old El Paso / Santa Maria med billigvariantene.
BadCat Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Ben's Original er dyrere på grunn av sterk markedsposisjon og langvarig markedsføring. 23 hours ago, obygda said: Er ikke Bens eid av mars...som er et amerikansk selskap? Jeg ville av den grunn holdt meg langt vekk fra merket Internett er en amerikansk oppfinnelse. Dette forumet bruker programvare (Invision Community) fra USA (New York/Atlanta). Best at du legger det bort hvis du skal fraråde andre å bruke produkter fra andre sida av Atlanterhavet.
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) BadCat skrev (6 minutter siden): Ben's Original er dyrere på grunn av sterk markedsposisjon og langvarig markedsføring. Internett er en amerikansk oppfinnelse. Dette forumet bruker programvare (Invision Community) fra USA (New York/Atlanta). Best at du legger det bort hvis du skal fraråde andre å bruke produkter fra andre sida av Atlanterhavet. Jeg vet det - det har vært oppe tidligere..Så er godt kjent med det. Men poenget mitt er å gjøre det man kan. Selvfølgelig vil jeg støtte at denne nettsiden byttet plattform - ingenting ville glede meg mer. Men hver og en må gjøre hva man kan - det er min holdning Endret 18. januar av obygda
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Tussi skrev (4 timer siden): Jeg foretrekker uansett ris som kan kokes i pose. Har ikke spist Bens på årevis, men spiste deres ferdige meksikanske ris en periode Ris i poseporsjoner frarådes fordi posen visstnok inneholder helsefarlige stoffer. Vi har ikke slikt i hus lenger. 1 1
BadCat Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 2 minutes ago, obygda said: Jeg vet det - det har vært oppe tidligere..Så er godt kjent med det. Men poenget mitt er å gjøre det man kan. Selvfølgelig vil jeg støtte at denne nettsiden byttet plattform - ingenting ville glede meg mer. Men hver og en må gjøre hva man kan - det er min holdning Sjanseløst. Det verste er å oppfordre andre til å gjøre noe du ikke gjør selv. Det er ikke så mye spennende som kommer fra Norge. Plutselig står du der i ei kofte, Selbuvotter, en binders og en ostehøvel og lurer på hvor alt tok veien. Det blir gjerne dårlig med datamaskin også. Prosessor, skjermkort, hovedkort og programvare er gjerne amerikanske produkter. Har du mobiltelefon med Android eller iOS, går ikke det heller. 1
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar BadCat skrev (4 minutter siden): Sjanseløst. Det verste er å oppfordre andre til å gjøre noe du ikke gjør selv. Det er ikke så mye spennende som kommer fra Norge. Plutselig står du der i ei kofte, Selbuvotter, en binders og en ostehøvel og lurer på hvor alt tok veien. Det blir gjerne dårlig med datamaskin også. Prosessor, skjermkort, hovedkort og programvare er gjerne amerikanske produkter. Har du mobiltelefon med Android eller iOS, går ikke det heller. Men du kan kutte ut windows? Du kan kutte ut Bens ris? Så lenge alle gjør litt..så bidrar det jo. Vi i Europa må uansett vekk fra amerikanske plattformer på en del områder pga sikkerhet i lys av det USA har blitt under Trump. Vi har ikke noe valg. 2 1
skaftetryne32 Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar BadCat skrev (9 timer siden): Sjanseløst. Det verste er å oppfordre andre til å gjøre noe du ikke gjør selv. Det er ikke så mye spennende som kommer fra Norge. Plutselig står du der i ei kofte, Selbuvotter, en binders og en ostehøvel og lurer på hvor alt tok veien. Det blir gjerne dårlig med datamaskin også. Prosessor, skjermkort, hovedkort og programvare er gjerne amerikanske produkter. Har du mobiltelefon med Android eller iOS, går ikke det heller. Jeg tror ikke du helt forstår det at man kan gjøre litt, men ikke nødvendigvis gi opp hele livet, liker du bourbon, se om du finner noe kanadiske rug drikke i stedet for, eller kanskje teste en japansk whisky, det er ikke verre enn det, mange tar allerede små valg som dette, og det merkes for de som rammes, og de som rammes kan igjen legge politisk press på sine representanter, det er selvfølgelig ikke noe sjanseløst ved det, jeg oppfatter det som en fatalistisk holdning du har. 2
Atib Azzad Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 6 hours ago, skaftetryne32 said: jeg oppfatter det som en fatalistisk holdning du har. Jeg er ikke den første til å peke på det, men hen ér jo den Mister Gotcha-memen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå