Gå til innhold

Trump fikk gullmedaljen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, leticia said:

Nei, jeg tror heller ikke at han har skjønt det. Er drittlei hele fyren, er så mye ustabilitet. Man kan si hva man vil om Putin, men i det minste vet man hvor man har ham. Trump er en løs kanon.

Neida, Trump er stabil som bare pokker han: Han kan kjøpes, og han eier ikke skam.

Det er jo det dette dreier seg om: Hun forsøker å kjøpe seg hjelp fra USA og Trump. Billig er det også, siden gullverdien i en slik medalje er "bare" ca 200.000 kr. (196 gram, 18 karat)

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fibonacci skrev (13 minutter siden):

Han kan jo ikke være dårligere enn russerne!

198.jpg.e7836a13321e0d3235dc0986c9ebf40e.jpg

Eller Nord-Koreanerne.

North-Korean-Generals.webp.b3ad1d940a418e70ca593c28e166cf4c.webp

Kun egnet som klovner på et sirkus……

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, herzeleid said:

Jeg sliter faktisk med å se på bildene uten å rødme og jeg kan ikke forstå annet enn at de fleste amerikanere, republikanere inkludert, innerst inne synes dette er forferdelig pinlig. 

Omtrent like pinlig som da Hamsun ga sin Nobel-medalje til Goebbels?

https://no.wikipedia.org/wiki/Knut_Hamsun

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
2 hours ago, Kahuna said:

Nettopp, nå blir det kanskje slutt på Trumps mas om at vi må gi ham fredsprisen. :) 

Ikke vær for sikker. Om noe så blir det kanskje dobbel dose sutring om både FIFA og nobels pris 2026.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Fibonacci said:

Han kan jo ikke være dårligere enn russerne!

198.jpg.e7836a13321e0d3235dc0986c9ebf40e.jpg

Eller Nord-Koreanerne.

North-Korean-Generals.webp.b3ad1d940a418e70ca593c28e166cf4c.webp

Eller han kan henge bilder av idolene sine Putin, Kim og Xi på klærne sine, litt som denne tidligere herremannen:

Spoiler

Muammar-al-qaddafi-gettyimages-108501512.thumb.webp.df81d4cd500a18999ac6ac072b9d4c5c.webp

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, sedsberg said:

Eller han kan henge bilder av idolene sine Putin, Kim og Xi på klærne sine, litt som denne tidligere herremannen:

Husker du den gangen Gaddafi skulle tale i FN og krevde å få slå opp teltleiren sin i New York?
Hvem var det som sa at "du kan godt få sette dem opp her i hagen min"? (Selvsagt var det Trump.)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Godjul skrev (4 timer siden):

Nei dette var pinlige greier

Nå bør det bli fred 

Blir det fred hvis man mater den provoserende bøllen med enda mer godteri og antallet fiender vokser ?

• Liker 1
Skrevet
The Avatar skrev (7 timer siden):

Eg støttar forslaget om sparke dagens Nobel-komite og heller utnemne ein komite beståande av fredsforskarar og andre fagfolk.

Her bør ein sjå på korleis svenskane organiserer dette. Er det politikarar eller fagfolk som avgjer kven som får prisane innanfor ulike felt?

The Avatar skrev (7 timer siden):

Sjølv om Nobelkomiteen uttaler at fredsprisen ikkje kan gis til andre, så stemmer det berre som formalitet. Så lenge fredsprisen består av ein fysisk medalje utan inngravert navn samt ein pengesum så kan fredsprisvinnaren alltid gi bort eller selge prisen. Ein kan sjølvsagt ikkje endre at det i protokollen står at fredsprisen 2025 gjekk til Machado

Også tidlegare mottakarar har vel gitt vekk deler av prisen, men då til eit godt føremål. Kva mottakaren av prisen gjer endrar ingen ting, det vil uansett aldri vere nokon annan enn mottakaren som er blitt tildelt fredsprisen.

Det viktigaste som kom ut av dette er etter mi meining (nok) ein pinleg augbeblink for klovnen Trump, samt eit lite håp om at Trump kan komme til å støtte dei demokratiske kreftene i Venezuela.

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Nobelinstituttet til NRK: – Machados valg

Publisert som en viktig melding klokken18:02

– Det er fredsprisvinner Machados valg, sier Kristian Berg Harpviken, direktør for Det Norske Nobelinstitutt, til NRK om at Maria Corina Machado har gitt medaljen sin til Trump.

– Det er ikke vår oppgave å mene noe om det, fortsetter Harpviken.

Les mer her:

VLW0RwbYnrDPLs8d0q7iUQjcnMaxQhreiZg8e7aq

• Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Lurer på om ikke dette er noe av det mest patetiske som noensinne har skjedd. Lavmål, desperasjon og pinlig er ord som passer til å beskrive dette.

Ja, høres ut som nobelprisen dette, men hva med Trump?

Men fra spøk til revolver

Persolig så bryr det meg mitt i toern om Trump får en nobelpris-medalje av en tidligere vinner. Men ja fyren er jo kjent for å la seg bestikke av ting som skinner. Det gjør jo forsåvidt medaljen, men for meg har nobelprisen mistet sin betyding etter at Epsteins venn Jagland var leder for komiten. La nå Trump gå rundt med en stor gullmedalje rundt halsen som Kurt Angel i WWE sier nå jeg. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...