Gå til innhold

Samsung galaxy A34 - ringelyd selv om volumknapp skrudd helt ned [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Jeg har en galaxy A34 5G telefon som ikke er helt god når man sitter på møter o.l.

Greia er at det som fungerer på veldig mange andre telefoner - at volumknapp holdes nede helt til displayet tilsynelatende viser stille modus - bare ikke fungerer på denne telefonen. Når volumet er skrudd helt ned (og tilsynelatende bekreftet på skjerm), blir dette fullstendig ignorert når noen bestemmer seg for å ringe midt under et møte el.l.

Nå vet jeg selvfølgelig at den riktige måten å gjøre telefonen lydløs - inkludert ved anrop - dra ned menyen for hurtiginstillinger, trykk på høytaler-ikonet for å veksle mellom lydløs, vibrasjon og normal.

Desverre har jeg en tendens til å glemme å gjøre det på riktig måte før jeg går på møter, og det føles jo alltid like flaut når telefonen jaller som en tulling midt under en tung presentasjon.

Spørsmål til dere, kjære forumbrukere - vites det om en måte for å konfigurere denne type telefon til å inkludere anropslyd ved bruk av fysiske knappene for volumkontroll ?

Endret av geir__hk
løst
Videoannonse
Annonse
Skrevet
geir__hk skrev (12 timer siden):

Heisann.

Jeg har en galaxy A34 5G telefon som ikke er helt god når man sitter på møter o.l.

Greia er at det som fungerer på veldig mange andre telefoner - at volumknapp holdes nede helt til displayet tilsynelatende viser stille modus - bare ikke fungerer på denne telefonen. Når volumet er skrudd helt ned (og tilsynelatende bekreftet på skjerm), blir dette fullstendig ignorert når noen bestemmer seg for å ringe midt under et møte el.l.

Nå vet jeg selvfølgelig at den riktige måten å gjøre telefonen lydløs - inkludert ved anrop - dra ned menyen for hurtiginstillinger, trykk på høytaler-ikonet for å veksle mellom lydløs, vibrasjon og normal.

Desverre har jeg en tendens til å glemme å gjøre det på riktig måte før jeg går på møter, og det føles jo alltid like flaut når telefonen jaller som en tulling midt under en tung presentasjon.

Spørsmål til dere, kjære forumbrukere - vites det om en måte for å konfigurere denne type telefon til å inkludere anropslyd ved bruk av fysiske knappene for volumkontroll ?

Hva med å sveipe ned fra toppmenyen og velge lydløs der?

Ellers er jeg glad i å bruke "ikke forstyrr-funksjonen". Der kommer kun stjernemerkede kontakter igjennom.

Skrevet (endret)
2 hours ago, Trulss said:

Hva med å sveipe ned fra toppmenyen og velge lydløs der?

Ja, det er akkurat det som fungerer med denne telefonen (jeg kalte det for "dra ned menyen for hurtiginstillinger", noe som kanskje er feil begrep på Norsk).

Vel - uansett så er problemet at jeg er vant til å bruke de fysiske volum-knappene på siden av telefonen, der telefonen normalt forventes å gå i sann lydløs modus når volumet skrus helt ned.

Har en litt eldre Samsung A32 telefon også. På denne A32'ern blir også ringevolumet satt til stille når volumknappene på siden brukes til å skru lyden helt ned. Dette er som forventet.

Endret av geir__hk
korrigert til rett type telefonmodell
Skrevet
geir__hk skrev (50 minutter siden):

Ja, det er akkurat det som fungerer med denne telefonen (jeg kalte det for "dra ned menyen for hurtiginstillinger", noe som kanskje er feil begrep på Norsk).

Vel - uansett så er problemet at jeg er vant til å bruke de fysiske volum-knappene på siden av telefonen, der telefonen normalt forventes å gå i sann lydløs modus når volumet skrus helt ned.

Har en litt eldre Samsung A32 telefon også. På denne A32'ern blir også ringevolumet satt til stille når volumknappene på siden brukes til å skru lyden helt ned. Dette er som forventet.

Man kan vel dedikere vilken volumkontroll som knappene skal justere.
Har dessverre ikke noe mer å bidra med.

Skrevet
2 hours ago, Trulss said:

Man kan vel dedikere vilken volumkontroll som knappene skal justere.
Har dessverre ikke noe mer å bidra med.

Nei, telefonen er vel bare designet sånn.

Skrevet

Jeg har ikke den modellen, men en annen Samsung.

Hvis du trykker på en av volumknappene, ser du en slider da? Slik at du kan justere volumet med å dra den søylen opp og ned?

Øverst på den slideren er det en meny (tre prikker). Den åpner volumkontroll for ulike funksjoner. Øverst er det et tannhjul for innstillinger.

Hvis jeg går inn på det tannhjulet, og scroller helt til bunnen, så er det et alternativ der som sier "bruk volumknappene for media". Det er aktivt hos meg, dvs. volumknappene styrer mediaavspilling og ikke ringelyd.

Er det tilsvarende hos deg?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
44 minutes ago, :utakt said:

Øverst på den slideren er det en meny (tre prikker). Den åpner volumkontroll for ulike funksjoner. Øverst er det et tannhjul for innstillinger.

Aha - takk for tipset. Har jo sett på denne veldig mange ganger men ikke tenkt på de 3 prikkene.

45 minutes ago, :utakt said:

Hvis jeg går inn på det tannhjulet, og scroller helt til bunnen, så er det et alternativ der som sier "bruk volumknappene for media". Det er aktivt hos meg, dvs. volumknappene styrer mediaavspilling og ikke ringelyd.

Er det tilsvarende hos deg?

JA. Det er det samme hos meg. Hjertelig takk, jeg tror du akkurat løste problemet mitt 😀 

• Liker 1
  • geir__hk endret tittelen til Samsung galaxy A34 - ringelyd selv om volumknapp skrudd helt ned [LØST]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...