fredrik2 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar 5 minutes ago, Salvesen. said: Ja mulig jeg var dårlig på poenget der men det var også min observasjon, altså at de uten bruker mer og de med(norgespris) bruker mindre. Antar at personen så på maks forbruk og kommenterte på det. Men det er jo ikke veldig relevant i denne sammenhengen. Der har vi nettleien som påvirker. Greit, då var dit svar til obygda helt meningslöst. 2 1 1
fredrik2 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Har inte hört et ord om behovsprövad el-bil subventioner. Vi kan vel begynne med det också?
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Trestein skrev (3 minutter siden): Hvem er det som skal inn å behovsprøve strømstøtten? Hvem skal ikke få? Er det de med stort hus som skal betale mere, er det dem med høyt el forbruk, dem uten gjeld ,eller dem som tjener over 2 millioner i året? Så blir det søkeprosesser og behandling av søknader folk som er uenige i vurderingen osv osv. Tror du vil oppnå nada annet enn en masse byråkrati og nye offentlige stillinger som vurderer om folk har råd til å betale en strømreining helt uten forankring i produksjonskost eller leveringskostnader Igjen må jeg vennligst be dere lese alt jeg skriver før dere kommer med spørsmål som er besvart tidligere. 2
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar fredrik2 skrev (1 minutt siden): Har inte hört et ord om behovsprövad el-bil subventioner. Vi kan vel begynne med det också? Ehm nei? Personen sier det er feil at folk med Norgespris bruker mer/sløser. Noe hens graf motbeviser, som jeg påpeker. Og du om jeg forstår deg rett… 1
wampster Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar (endret) Salvesen. skrev (2 minutter siden): Ehm nei? Personen sier det er feil at folk med Norgespris bruker mer/sløser. Noe hens graf motbeviser, som jeg påpeker. Og du om jeg forstår deg rett… Hva med de som kjører "for mye" fordi det er billigere å ha/kjøre elbil en fossil? edit: Personlig mener jeg at ingen kjører mer enn nødvendig og ingen bruker mer strøm enn nødvendig. Men skjønner jo at du og et par andre er av en annen formening når det gjelder strøm. Så da er det vel naturlig å tenke, ettersom det er akkurat samme greia, at dere mener det samme med elbil? Endret 11. januar av wampster 2 1
Trestein Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Salvesen. skrev (2 minutter siden): Igjen må jeg vennligst be dere lese alt jeg skriver før dere kommer med spørsmål som er besvart tidligere. Sitat:Alle skal tas vare på, men helst bør vi ta bedre vare på de som har minst. Det kan vi gjøre med å ‘ta’ i fra de som har mest(les strømstøtte, studiestøtte(som en allerede gjør), trygder osv). Og du er en av de som kan gi fra deg penger fordi du bor i et område med høy snitt temperatur, billige hus, oljelønninger og kjører runt i en billig bil. 1
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar obygda skrev (50 minutter siden): Jeg vet selvfølgelig hva integrasjon er - og du kan jo forsøke å integrere over kurven selv. Uansett - ELVIA påpeker selv at forskjellen er liten - overraskende liten....Og det er dette jeg har påpekt hele tiden - folk flest bruker strømmen etter behov - og de aller færreste sløser....Og dette støtter altså undersøkelsen som Elvia har gjennomført...... PS. Se spesielt forbrukstoppen..den er lik... Altså om en faktisk forstår integrasjon så slipper en å utføre integrasjonen. Om en ser på arealet mellom de to grafene ser en vitterlig ganske lett at de med norgespris bruker mer strøm. Trenger ikke måle engang. forskjellen er ikke gigantisk, men den er der. Spesielt midt på dagen, som jo er typisk for sløsing. En stikker på jobb uten å tenke på sparing av strøm en lar bare ting tutle å gå. Koster jo ‘ingenting’ uansett. og forbrukstoppen er jo irrelevant. Det tar nettleien seg av som hør og bør…
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Trestein skrev (Akkurat nå): Sitat:Alle skal tas vare på, men helst bør vi ta bedre vare på de som har minst. Det kan vi gjøre med å ‘ta’ i fra de som har mest(les strømstøtte, studiestøtte(som en allerede gjør), trygder osv). Og du er en av de som kan gi fra deg penger fordi du bor i et område med høy snitt temperatur, billige hus, oljelønninger og kjører runt i en billig bil. Ja jeg har jo eksplisitt sagt at dette gjelder meg også? Igjen, vennligst les… forumet blir så ufattelig redundant… 1
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar wampster skrev (2 minutter siden): Hva med de som kjører "for mye" fordi det er billigere å ha/kjøre elbil en fossil? Ser ikke helt relevansen her, men de som kjører mye har jo økte utgifter til f.eks. bompenger. Men jeg er ikke i mot mer avgifter for oss som kjører elbil eller kjører unødvendig mye jeg. Om det er det du ønsker å diskutere, men det passer seg nok best i en egen tråd. jeg kjører for øvrig ganske lite, så sånn sett hadde det nok ikke påvirket meg mye. 2
Trestein Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja jeg har jo eksplisitt sagt at dette gjelder meg også? Igjen, vennligst les… forumet blir så ufattelig redundant… Var det inlegget der du la ved lønnsslippen din du tenkte på?
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Trestein skrev (Akkurat nå): Var det inlegget der du la ved lønnsslippen din du tenkte på? Nei har ikke lagt ved lønnsslipp i denne tråden, ei heller i noen andre tråder meg bekjent. Har dog delt åpenlyst fra Skatteetaten sine tall flere ganger, dog ikke her og dog i mange forskjellige sammenhenger. men nå troller og forsøpler du bare helt unødvendige ting i denne tråden. Jeg også når jeg svarer deg på slikt tøys, så det stopper nå(fra min side iallefall). 2
wampster Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ser ikke helt relevansen her, men de som kjører mye har jo økte utgifter til f.eks. bompenger. Men jeg er ikke i mot mer avgifter for oss som kjører elbil eller kjører unødvendig mye jeg. Om det er det du ønsker å diskutere, men det passer seg nok best i en egen tråd. jeg kjører for øvrig ganske lite, så sånn sett hadde det nok ikke påvirket meg mye. Det var ikke det jeg mente, langt derifra. Tror du de som har "billig" / subsidiert elbil kjører mer bare på grunn av at den er billig? Det er jo det du mener om strømbruk, slik jeg skjønner det. At folk bruker noe mer bare fordi det er billigere enn hva andre har/bruker
fredrik2 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar 5 minutes ago, Salvesen. said: Ehm nei? Personen sier det er feil at folk med Norgespris bruker mer/sløser. Noe hens graf motbeviser, som jeg påpeker. Og du om jeg forstår deg rett… Klarar inte av at förstå vad det er du vill fram till eller faktiskt menar. Obyga kommentarade påståndet om at de med norsgespris slösar som många har kommit med. Han visar en graf som faktiskt visar at de med norgespris bruker mindre än de utan i det datasetet. Alltså ingen slösing. Grafen visar hans poäng som var att de med norgespris inte slösar. sen kommer du men en kommentar om integrering. Hvorfor tror du att han ikke förstår och har brukat det når grafen visar det han påstår? 1 1
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar fredrik2 skrev (Akkurat nå): Klarar inte av at förstå vad det er du vill fram till eller faktiskt menar. Obyga kommentarade påståndet om at de med norsgespris slösar som många har kommit med. Han visar en graf som faktiskt visar at de med norgespris bruker mindre än de utan i det datasetet. Alltså ingen slösing. Grafen visar hans poäng som var att de med norgespris inte slösar. sen kommer du men en kommentar om integrering. Hvorfor tror du att han ikke förstår och har brukat det når grafen visar det han påstår? Nei, grafen viser at de bruker mer… De med norgespris bruker mer ‘strøm’ enn de uten. Det viser grafen. 3
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar wampster skrev (3 minutter siden): Det var ikke det jeg mente, langt derifra. Tror du de som har "billig" / subsidiert elbil kjører mer bare på grunn av at den er billig? Det er jo det du mener om strømbruk, slik jeg skjønner det. At folk bruker noe mer bare fordi det er billigere enn hva andre har/bruker Ja elbiler har høyere kjørelengde enn ice biler. Og grafen fremvist og som blir diskutert viser nettopp at de med norgespris bruker mer ‘strøm’ en de uten. Så en trenger ikke tro noe om verken det ene eller det andre. 3
wampster Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ja elbiler har høyere kjørelengde enn ice biler. Og grafen fremvist og som blir diskutert viser nettopp at de med norgespris bruker mer ‘strøm’ en de uten. Så en trenger ikke tro noe om verken det ene eller det andre. Hvis du skal ta med det, så må du ta med hvorfor har de det? Bare at de har det sier jo ingenting om de kjører mer unødvendig fordi de er el.. Dette er ganske elementært... Eks. I Oslo er f.eks. omtrent 95% av drosjer elbiler.. El kjører derfor åpenbart mye mer enn fossilbiler. Spørsmålet var, nok en gang, tror du de kjører unødvendig bare fordi de er el/billige?
fredrik2 Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Just now, Salvesen. said: Nei, grafen viser at de bruker mer… De med norgespris bruker mer ‘strøm’ enn de uten. Det viser grafen. Nej, det visar inte grafen. De med Norgespris bruker mindre på dagen (som det till och med står i texten) och mer på natten (som det också står i texten). Forskjellen på dagen er klart större än forskjellen på natten. Så om man integrerar upp förbruket så bruker de med norgespris mindre ström över hela dygnet. 2
obygda Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar kremt skrev (33 minutter siden): At man i Norge brenner av så store mengder elektrisitet til resistiv varme er jo ganske utrolig. Nei..ikke utrolig..men forventet gitt at vi har bygget en infrastruktur rundt det å bruke elektrisitet til oppvarming. Og som man reder ligger man. Å bygge seg vekk fra dette er ikke gjort raskt. Det vil kreve enorme investeringer også.
Trestein Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar Salvesen. skrev (5 minutter siden): Nei, grafen viser at de bruker mer… De med norgespris bruker mer ‘strøm’ enn de uten. Det viser grafen. Tror du må forklare hvofor den sorte kurven viser høyere forbruk enn den grønne? 4 1
Salvesen. Skrevet 11. januar Skrevet 11. januar wampster skrev (2 minutter siden): Hvis du skal ta med det, så må du ta med hvorfor har de det? Bare at de har det sier jo ingenting om de kjører mer unødvendig fordi de er el.. Dette er ganske elementært... Eks. I Oslo er f.eks. omtrent 95% av drosjer elbiler.. El kjører derfor åpenbart mye mer enn fossilbiler. Spørsmålet var, nok en gang, tror du de kjører unødvendig bare fordi de er el/billige? Jeg tenker at du bør starte en egen tråd om nettopp dette og stille troende spørsmålet. Hørt du finner mange av de i religiøse hus. Jeg tenker at jeg prøver å svare kommentarer on topic før det detter helt ut her.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå