Gå til innhold

Hvilket kredittkort er BILLIGST å bruke/eie?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker på å få meg kredittkort men er sinnsykt dyrt å eie/bruke, så hva er billigste?

Og hva er fordelene og ulemper utennom de som er OBVIOUS?

snakker lavest renter og gebyrer og slikt, kan noen nevne noen? Har sparebank sør eller Norge som det heter nå, jeg kan få kredittkort (bestille online fra en helt annen bank? som jeg forsår det)

Endret av Kampsport
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dyrt å eie og bruke? Jeg har DNB mastercard, koster meg ingenting. Og så lenge jeg betaler innen 45(opp mot, minst 15) dager så er det rentefritt. Å betale renter på kredittkort er mildt sagt en dårlig ide, har man ikke stålkontroll så havner man fort på kjøret.
Så med mindre man har god kontroll på økonomien og ikke bruker penger man ikke har, så vil jeg ikke anbefale å anskaffe kredittkort.

Endret av Uderzo
presisering
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

De billigste er de som ikke har månedspris og du betaler innenfor fristen. Det er for mange til å ramse opp.

men så er det jo mange som har fordeler også, da koster det gjerne noe pr måned men om du er ‘smart’ får du igjen i andre enden med ‘poeng’ eller tilsvarende som gir deg noe som har høyere verdi enn kostnaden. Denne blir umulig å svare på uten å vite mer om deg og ditt liv.

Skrevet

Se etter kort med under 20% effektiv rente. Utestående beløp skal uansett betales hver måned.

20 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Det er helt normalt at kredittkort er gratis for brukeren. Bare betal det du skylder innen fristen. Jeg er fornøyd med Trumf.

Det er høy effektiv rente på det kortet, men det funker nok greit for de som ikke har tenkt å bruke mer penger enn de har.

Skrevet
Uderzo skrev (3 timer siden):

Dyrt å eie og bruke? Jeg har DNB mastercard, koster meg ingenting. Og så lenge jeg betaler innen 45(opp mot, minst 15) dager så er det rentefritt. Å betale renter på kredittkort er mildt sagt en dårlig ide, har man ikke stålkontroll så havner man fort på kjøret.
Så med mindre man har god kontroll på økonomien og ikke bruker penger man ikke har, så vil jeg ikke anbefale å anskaffe kredittkort.

Ja mener lavest rente. Og hva mener du 45 opp mot, minst 15) ?

Skrevet (endret)
BadCat skrev (3 timer siden):

Se etter kort med under 20% effektiv rente. Utestående beløp skal uansett betales hver måned.

Det er høy effektiv rente på det kortet, men det funker nok greit for de som ikke har tenkt å bruke mer penger enn de har.

re:member gold er ca 19,5 prosent rente. effektiv rente 20.15% om jeg husker riktig. beste jeg fant

Endret av Kampsport
Skrevet

Bare tull å bry seg om effektiv rente, den skal du aldri betale. Hvis du planlegger å bruke penger du ikke har, ikke vær en idiot.

Det er en egen tråd om kredittkort med masse god informasjon.

• Liker 4
Skrevet

Renter er den største inntektskilden til selskapene, tallene sier noe annet. Tallene fra fjerde kvartal sier også noe. 

Ingen (med innsikt) tror på forhånd at det skal oppdra seg rentebærende gjeld. Det skal ikke mer til enn uforutsette utgifter som snøballer raskere enn penger kommer inn eller noen uimotståelige fristelser som treffer der man er svakest.

• Liker 1
Skrevet
Kampsport skrev (1 time siden):

Ja mener lavest rente. Og hva mener du 45 opp mot, minst 15) ?

Dager. Jeg må gjenta meg selv, siden renter er et kriterium for deg, tolker jeg det som at du planlegger å bruke penger du ikke har. Ikke gjør det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om du trenger kreditt og har tenkt å betale rente bør du unngå kredittkort. Forbrukslån har langt bedre rente, selv om den ikke er god den heller.

Har noen ganger brukt dette i korte perioder for å f.eks. unngå å ta utbytte eller lignende som fører til mye skatt. Har vært ekstremt enkelt å bruke, svar på sekunder og penger på konto kort tid etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...