Vokteren Skrevet 25. januar Forfatter Skrevet 25. januar Vokteren skrev (55 minutter siden): Et herlig og grovkornet pek mot stuten Trump Trump har åpenbart kjørt hardt på Grønland for å fjerne et pinlig og ødeleggende mediafokus på Epsteinfilene. Nå har grønlenderne på mesterlig vis koblet disse sammen igjen. Oppfølgingsspørsmålet må bli om Putin fortsatt sitter på de mest ødeleggende Epstein-filene. Bevis som kan kaste Trump i fengsel umiddelbart. Men så lenge Trump løper Putins ærend, blir nok disse liggende i en skuff…… 2
Neptun1 Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Skurupu skrev (8 timer siden): Sylvi hadde nok gitt ham Grønland gratis, og slengt med Svalbard som tips. Fordi? 2
obygda Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Vokteren skrev (3 timer siden): Et herlig og grovkornet pek mot stuten Trump Trump har åpenbart kjørt hardt på Grønland for å fjerne et pinlig og ødeleggende mediafokus på Epsteinfilene. Nå har grønlenderne på mesterlig vis koblet disse sammen igjen. Trump er like stor drittsekk med eller uten Epstein filene - det kan vanskelig gjøres å synke så dypt som denne mannen. Spørsmålet fremover er jo om hva slags avtale dette ender opp med - eller om vi vil se en invasjon. Det er ikke gitt det ene eller andre heller. Vi ser jo hvordan Trump og hans lakeier lyver og troller om alt. I bunn og grunn tror jeg alt går til helvete i løpet av de 3 årene vi har foran oss. Det er gjerne det som skjer når et land skal styres med hat og syke ideer. Vi kan smile og le av idioten, men det finnes bare et eneste forsvarlig alternativ som ikke vil medføre krig og uro - det er om kongressen i USA avsetter mannen. Alt annet vil ende i katastrofe - for USA, for Grønland og Europa.... Selv om Trump dør av alderdom, hvilket egentlig er et svært sansynlig scenario, så vil ikke dette alene stoppe galskapen. Det vil kun stoppe om Kongressen rydder opp i galskapen. Og noe valg til høsten henger i en tynn tråd. Trump vil gjøre alt hva han kan for å unngå det - og om det blir valg så vil vel ICE stå foran ethvert valglokale der man må registrere seg før man går inn i valglokalet - og enhver med et navn eller utseende som ikke ser ut som en Trump velger vil trolig bli avvist..... Det kan umulig bli ett rettferdig valg - og kommer vi dit så er veien veldig kort til borgerkrig etterpå. Så det eneste håper ligger i kongressen setter ned foten for han og på den måten de-eskalerer alt..... 2 6
Vokteren Skrevet 25. januar Forfatter Skrevet 25. januar obygda skrev (54 minutter siden): Trump er like stor drittsekk med eller uten Epstein filene - det kan vanskelig gjøres å synke så dypt som denne mannen. Spørsmålet fremover er jo om hva slags avtale dette ender opp med - eller om vi vil se en invasjon. Det er ikke gitt det ene eller andre heller. Vi ser jo hvordan Trump og hans lakeier lyver og troller om alt. I bunn og grunn tror jeg alt går til helvete i løpet av de 3 årene vi har foran oss. Det er gjerne det som skjer når et land skal styres med hat og syke ideer. Vi kan smile og le av idioten, men det finnes bare et eneste forsvarlig alternativ som ikke vil medføre krig og uro - det er om kongressen i USA avsetter mannen. Alt annet vil ende i katastrofe - for USA, for Grønland og Europa.... Selv om Trump dør av alderdom, hvilket egentlig er et svært sansynlig scenario, så vil ikke dette alene stoppe galskapen. Det vil kun stoppe om Kongressen rydder opp i galskapen. Og noe valg til høsten henger i en tynn tråd. Trump vil gjøre alt hva han kan for å unngå det - og om det blir valg så vil vel ICE stå foran ethvert valglokale der man må registrere seg før man går inn i valglokalet - og enhver med et navn eller utseende som ikke ser ut som en Trump velger vil trolig bli avvist..... Det kan umulig bli ett rettferdig valg - og kommer vi dit så er veien veldig kort til borgerkrig etterpå. Så det eneste håper ligger i kongressen setter ned foten for han og på den måten de-eskalerer alt..... Historien viser dessverre at du har rett. Enten blir høstens valg avlyst, manipulert eller blir preget av vold og overgrep etter mønster fra 30-tallets Tyskland. Sannsynligheten for at stuten plutselig blir en seriøs politiker, er svært liten. Han må derfor fjernes med makt. 6
CorvusRaven Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Vokteren skrev (3 timer siden): Oppfølgingsspørsmålet må bli om Putin fortsatt sitter på de mest ødeleggende Epstein-filene. Bevis som kan kaste Trump i fengsel umiddelbart. Men så lenge Trump løper Putins ærend, blir nok disse liggende i en skuff…… PS. Ikke lov sette Presidenter i Fengsel, står i Grunnloven i USA. Da vet alle det også.
Paratech Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar (endret) Vi er inne i tidsalderen hvor moralen prioriteres nasjonalt, og internasjonalt får annenrangs plassering. Trump sa jo America First, så moralen begynner i Amerika og verden får annenrangs moral. Og vi må tilpasse oss dette også, nå er det militæret som gjelder, vi kan ikke krype til evig tid. Både Russland og Amerika har bestemt seg for at de skal være først. Vi må ta det inn over oss. Vi må finne måter å bygge opp militæret slik at det kan gjøre maksimalt skade med minimalt utstyr. Ikke for å ødelegge noe eller noen, men for å gjenvinne forhandlingsbordet. Slik situasjonen er nå, så har de pakket sammen bordet og satt det i en bod hvor det har blitt bestemt at bordet ikke skal brukes lengre det var ingen grunn lengre til å ha bordet. Endret 26. januar av Paratech 1
obygda Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Rexxus121 skrev (17 minutter siden): Ikke lov sette Presidenter i Fengsel, står i Grunnloven i USA. Da vet alle det også. Joda..først avsette..så fengsel...så miste nøkkel...så glemme at han er der 4 3
Gouldfan Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Ifølge en tidligere Trump rådgiver, kom ideen med Grønland når orkanene rammet Puerto Rico som er amerikansk kontrollert. Trump var lei av å betale for orkan ofrene, og kalte Puerto Rico møkkete og fattige. -Vi må kvitte oss med Puerto Rico og få oss noe annet, Trump så på kartet... Hva med Grønland??? Rådgiverne ristet på hodet og tok det for tullprat, men Trump ble besatt av ideen om å eie Grønland. 1 2
Maabren Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar 21 hours ago, JK22 said: En mulig forklaring bak den hastige deployering av danske og europeiske militærstyrker er tegn på krigsforberedelse på amerikansk side, for en uke siden ble to bataljoner av 11th Airborne Division utplassert i Alaska varslet om å sette seg i "prepare-to-deploy" tilstand, det er 1,500 soldater. Offisielt skulle disse til Minneapolis i Minnesota, men denne forklaringen kunne ikke kjøpes. Dette hadde fulgt til alarmmøter som gjør at det blir erklært en militærøvelse innenfor NATO, så stridskontingenter kunne overføres på kort varsel. Nå er alle tre strategiske viktige lufthavner under militær overvåkning mens det er spent i Thule-basen langt mot nord, hvor det er flere ikke-amerikanske militære sammen med cirka 150 amerikanerne. Fra Alaska kan transportfly ta seg fram til Thule-basen, men de må mellomlande for å komme videre sydover - hvor danske militære med skarpladede infanterivåpen inkludert maskingeværer og eventuelt ATGM som MANPADS kan vente på dem. København gjort det klart at det vil bli strid, og har støtte fra flere land deriblant Frankrike, som har sendt en fregatt til farvannet utenfor Grønland. Dette kan forklare Trumps avsindige oppførsel med straffetoll, han hadde utvilsomt planer om å invadere Grønland fra Alaska. (de alaskiske inuittene hater det amerikanske styret og hadde advart sine slektninger i Grønland) Denne må eg nesten legge meg på minnet. Har ikkje funnet noko som indikerer det du prøver å hause opp her.
a_aa Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Maabren skrev (16 minutter siden): Denne må eg nesten legge meg på minnet. Har ikkje funnet noko som indikerer det du prøver å hause opp her. Fant det omtalt i to kilder jeg ikke aner noe om troverdigheten til: https://www.wionews.com/world/war-over-greenland-soon-america-s-arctic-trained-11th-airborne-division-on-standby-as-more-danish-troops-arrive-1768891299602 https://www.thedefensenews.com/news-details/Pentagon-Places-1500-Arctic-Trained-Airborne-Troops-on-Standby-as-Greenland-Dispute-Escalates/ Kan godt være FUD-bidrag. 4
Skurupu Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar 8 hours ago, Vokteren said: Oppfølgingsspørsmålet må bli om Putin fortsatt sitter på de mest ødeleggende Epstein-filene. Bevis som kan kaste Trump i fengsel umiddelbart. Men så lenge Trump løper Putins ærend, blir nok disse liggende i en skuff…… Jeg ser på det som veldig mye mer sannsynlig at det er Mossad som sitter med de filene, og ikke Putin. Tipper Epstein var Israelsk agent. Israel har hatt en enorm innflytelse over amerikanske regjeringer i flere tiår. 3 3
Vokteren Skrevet 25. januar Forfatter Skrevet 25. januar Skurupu skrev (1 minutt siden): Jeg ser på det som veldig mye mer sannsynlig at det er Mossad som sitter med de filene, og ikke Putin. Tipper Epstein var Israelsk agent. Israel har hatt en enorm innflytelse over amerikanske regjeringer i flere tiår. Ikke umulig at begge har kompromitterende materiale om Trump. Han «logrer» jo for både Israel og Russland, som har felles interesse i å kontrollere potus 4
Mykesider Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar DukeNukem3d skrev (På 21.1.2026 den 23.29): Trump og Putin virker så samstemte med hverandre. ja, skremmende. Trump forstår ikke at europeiske land har etterlyst han for hans kriminelle gjerninger, jeg tviler at media selv har innsett det. 2
CorvusRaven Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Mykesider skrev (Akkurat nå): ja, skremmende. Trump forstår ikke at europeiske land har etterlyst han for hans kriminelle gjerninger, jeg tviler at media selv har innsett det. Ja sant, problemet er jo Media osv, dem vill ikke, eller tørr ikke skrive så mye om Trump akkurat nå heller, redd for att Noe skal skje med Norge også politisk. 1
wampster Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Rexxus121 skrev (41 minutter siden): Ja sant, problemet er jo Media osv, dem vill ikke, eller tørr ikke skrive så mye om Trump akkurat nå heller, redd for att Noe skal skje med Norge også politisk. Hva? Har det gått en dag uten at det står side opp og side ned om Trump/hans politikk/konsekvensene/etc? Hvis du ikke har fått med deg at media har skrevet/snakket om Trump "i det siste" så lurer jeg litt på hvilke media du tenker på.. 4
Rhabagatz Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar 4 minutes ago, wampster said: Hva? Har det gått en dag uten at det står side opp og side ned om Trump/hans politikk/konsekvensene/etc? Hvis du ikke har fått med deg at media har skrevet/snakket om Trump "i det siste" så lurer jeg litt på hvilke media du tenker på.. Media i USA ... 2
wampster Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Rexxus121 skrev (52 minutter siden): Ja sant, problemet er jo Media osv, dem vill ikke, eller tørr ikke skrive så mye om Trump akkurat nå heller, redd for att Noe skal skje med Norge også politisk. Rhabagatz skrev (3 minutter siden): Media i USA ... Så media i USA skriver lite om Trump fordi de er redd for at noe skal skje med Norge? Det er vel ganske åpenbart at personen jeg svarte henviser til Norske medier? 3
Mykesider Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar wampster skrev (8 minutter siden): Så media i USA skriver lite om Trump fordi de er redd for at noe skal skje med Norge? Det er vel ganske åpenbart at personen jeg svarte henviser til Norske medier? min henvisning om norsk media, var at Putin er etterlyst av europeiske land, og det forstår ikke media monopolet i europa, det skriver ikke om det. Det er en særdeles alvorlig kriminal handling som pågår regissert av en person i Russland. Og dette har ikke Trump forstått, særlig når han har invitert morder og krimelle personen i Russland til å være med i fredsråd. Dette klarer ikke media å vinkle inn, og skrive om...
Kahuna Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Mykesider skrev (16 minutter siden): min henvisning om norsk media, var at Putin er etterlyst av europeiske land, og det forstår ikke media monopolet i europa, det skriver ikke om det. Problemet er at det er ikke 'news', det er 'olds'. Media er stort sett mer opptatt av det første. Det dukker opp i blant der det passer, så det er ikke glemt. 3
Mykesider Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Kahuna skrev (6 minutter siden): Problemet er at det er ikke 'news', det er 'olds'. Media er stort sett mer opptatt av det første. Det dukker opp i blant der det passer, så det er ikke glemt. ja, det er sørgelig at statsledere bruker media som sin egen bibel, og ferske nyheter. Fordi statsledere svarer kun på det media spør om, og da blir nyansene veldig farlig. For det blir videreformidlet til befolkningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå