frohmage Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (2 minutter siden): Godt spørsmål. Alle andre en? 🤷(Sett bort fra Vedum og Erna) Så du ville kjempet for landet ditt så lenge det ikke var noen du veit navnet på som var statsminister? Wow. 3
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) frohmage skrev (2 minutter siden): Så du ville kjempet for landet ditt så lenge det ikke var noen du veit navnet på som var statsminister? Wow. Seriøst.. God kveld til deg! Endret 23. januar av Duriello 1
frohmage Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (6 minutter siden): Seriøst.. God kveld til deg! Sitat Min lojalitet er til eget land, og konge og dronning, dog ikke nødvendigvis etterfølgerne, og IKKE til regjeringen. Om Støre sier at jeg skal ut i kamp, så kan han fist-f***e seg selv. Da holder jeg meg hjemme og forsvarer familien. 👍 God kveld, ja. 1
Reg2000 Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 1 hour ago, Duriello said: Min lojalitet er til eget land, og konge og dronning, dog ikke nødvendigvis etterfølgerne, og IKKE til regjeringen. Om Støre sier at jeg skal ut i kamp, så kan han fist-f***e seg selv. Da holder jeg meg hjemme og forsvarer familien. 👍 Med sånne forsvarere kan ikke norge annet enn å tape. 1 1
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Reg2000 skrev (4 minutter siden): Med sånne forsvarere kan ikke norge annet enn å tape. Blir fort sånn når man har en statsminister man har 0 tilit til. Det er fint dere glatt hopper over "eget land, og konge og dronning" da, og at jeg vil kjempe, dog ikke for Støre. 👍🙂 Men cherrypick hoo. 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (16 minutter siden): Blir fort sånn når man har en statsminister man har 0 tilit til. Det er fint dere glatt hopper over "eget land, og konge og dronning" da, og at jeg vil kjempe, dog ikke for Støre. 👍🙂 Men cherrypick hoo. Jeg satte grensen ved Trædal og ND. De eller tilsvarende idioter går jeg ikke i krigen for. Kanskje er det litt vel raust 🤭 1 1
Sovna Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Imaginacíon skrev (4 timer siden): Ser ut til at Trump kjører hardt på at "avtalen" om Grønland er en megasuksess. Ingen vet helt hva han ser for seg. Nyss om at grønlenderne ikke er fornøyd har ikke nådd fram eller blitt registrert. Men hvordan ser det ut der i øyeblikket? Grønland altså. Har vi fått vite noe om nærvær eller noe på vei av amerikanske hangarskip eller forberedt andre stridskrefter? Jeg hørte grønlenderne sa de hadde lyst til å hive ut de amerikanerne som er og har vært der en stund. Eller hva hvis det mobiliseres en frivillig evakuering av disse, er ikke det et dårlig signal på at noe er i gjære?
Imaginacíon Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 9 minutes ago, Sovna said: Men hvordan ser det ut der i øyeblikket? Grønland altså. Har vi fått vite noe om nærvær eller noe på vei av amerikanske hangarskip eller forberedt andre stridskrefter? Jeg hørte grønlenderne sa de hadde lyst til å hive ut de amerikanerne som er og har vært der en stund. Eller hva hvis det mobiliseres en frivillig evakuering av disse, er ikke det et dårlig signal på at noe er i gjære? Det er så vidt jeg vet ikke noen amerikanske hangarskip rundt Grønland. Noen umiddelbar fare virker det ikke som det er, men en kan ikke utelukke en overraskelse med luftbårne styrker.
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (36 minutter siden): Blir fort sånn når man har en statsminister man har 0 tilit til. Det er fint dere glatt hopper over "eget land, og konge og dronning" da, og at jeg vil kjempe, dog ikke for Støre. 👍🙂 Men cherrypick hoo. Catch22.... Kongen må godkjenne det dersom Støre vil gå til krig 😅 1
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Baranladion skrev (23 minutter siden): Catch22.... Kongen må godkjenne det dersom Støre vil gå til krig 😅 I en forsvarskrig tror jeg ikke det hadde hatt stort å si.😉 Jeg hadde møtt opp våpen i hånd. Det er dog ikke regjeringen jeg slåss for, men Kongen og det norske folk. Om Støre vil gå til krig så kan han gjøre det jeg sa tidligere. Endret 23. januar av Duriello
Imaginacíon Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Det Hvite Hus poster bilde av Trump med pingvin på Grønland. Hvor vil de med disse bildene? Dette virker ikke spesielt truende, så det er neppe psykologisk krigføring. https://www.vg.no/nyheter/i/43zdLG/det-hvite-hus-poster-ai-bilde-av-trump-og-pingvin-paa-groenland
xRun Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar (endret) Imaginacíon skrev (3 timer siden): Hvor vil de med disse bildene? Kanskje demonstrere sin uvitenhet ytterligere? Sitat Penguins are only found in the Southern Hemisphere. The greatest concentrations are on Antarctic coasts and sub-Antarctic islands. Kilde: https://www.antarctica.gov.au/about-antarctica/animals/penguins/ Kart som viser omtrentlig spredning av verdens pingviner. Spoiler Edit: Og jeg leste naturligvis ikke hele artikkelen først, hvor det også står: Sitat – Komplett idiot Meme-en har skapt storm på sosiale medier, der brukere påpeker en geografisk bommert: – Alle pingviner lever på den sørlige halvkule, bortsett fra én art fra Galápagosøyene, skrev X-kontoen Patriot Takes med over 460.000 følgere. Så da setter kanskje Trump sin Trump-utnevnte utdanningsminister til å utdanne verden til å forstå at virkeligheten ikke stemmer med hans oppfatning, og at pingviner finnes overalt på Grønland, og bare i Alaska bor det millioner av dem. Eller hun får sparken. Men det er stort sett double down, så mest trolig det første. (mer realistisk: avfeier det som en meme, og enhver kommentar som TDS.) Endret 24. januar av xRun 5
Hugo_Hardnuts Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Duriello skrev (15 timer siden): Joda, er enig i det du skriver her. Og jeg stiller opp med det jeg kan, men da bør ordren komme fra noen andre en Støre, som garantert er på første fly ut av landet idet ordren avgies. 👍🙂 Ordren er allerede gitt. Den heter "Plakaten på veggen" og sier at ved et angrep på Norge skal vi mobilisere og slåss. 1
Vokteren Skrevet 24. januar Forfatter Skrevet 24. januar Vokteren skrev (23 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/5p6AqX/trump-forklarer-blaamerker-med-hoeyt-inntak-av-aspirin Tatt for mye aspirin i dag onkel Donald ? https://www.vg.no/nyheter/i/43zdLG/det-hvite-hus-poster-ai-bilde-av-trump-og-pingvin-paa-groenland 🤣🤣🤣 1
Vokteren Skrevet 24. januar Forfatter Skrevet 24. januar Vokteren skrev (12 minutter siden): Tatt for mye aspirin i dag onkel Donald ? https://www.vg.no/nyheter/i/43zdLG/det-hvite-hus-poster-ai-bilde-av-trump-og-pingvin-paa-groenland 🤣🤣🤣 Sitat: Canadas tidligere forsvarsminister Jason Kenney kalte det en «klovneforestilling». – I samme uke som hans ydmykende tilbaketog på Grønland, forvekslet han Island og Grønland flere ganger, og nå forveksler staben hans Antarktis med Grønland, skrev Kenney. Den svenske økonomen Anders Åslund var enda mer krass: – Trump vil bekrefte nok en gang at han er en komplett idiot. Grønland huser ingen pingviner, skrev han. 5
Sovna Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Duriello skrev (14 timer siden): Om Støre vil gå til krig så kan han gjøre det jeg sa tidligere. Det gjør han ikke. Han har sikkert gener fra Nygaardsvold(WW2) "Skjer ikke no her serru.." Kjøss meg i ræ... like så greit å sette seg ned med Playstation. Der kan jeg sitte til en amerikaner eller russer tar fra meg håndkontrollen. Blir ikke mange dagene når de først er i gang over landegrensen 🇺🇸
Populært innlegg Fibonacci Skrevet 24. januar Populært innlegg Skrevet 24. januar (endret) Vokteren skrev (1 time siden): Sitat: Canadas tidligere forsvarsminister Jason Kenney kalte det en «klovneforestilling». – I samme uke som hans ydmykende tilbaketog på Grønland, forvekslet han Island og Grønland flere ganger, og nå forveksler staben hans Antarktis med Grønland, skrev Kenney. Den svenske økonomen Anders Åslund var enda mer krass: – Trump vil bekrefte nok en gang at han er en komplett idiot. Grønland huser ingen pingviner, skrev han. Det er så smått fascinerende at nesten halvparten av USAs befolkning synes det er helt greit å bli styrt av en senil bestefar som knapt vet opp og ned på et verdenskart. Trump er symptomet på et USA i forfall. Endret 24. januar av Fibonacci 8 2
Runar Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Hugo_Hardnuts skrev (4 timer siden): Ordren er allerede gitt. Den heter "Plakaten på veggen" og sier at ved et angrep på Norge skal vi mobilisere og slåss. Meg bekjent sier den at militære befalingsmenn og militære sjefer skal mobilisere, ikke alle sivile nordmenn, som jeg antar @Duriello er en av.
Duriello Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Sovna skrev (3 timer siden): Det gjør han ikke. Han har sikkert gener fra Nygaardsvold(WW2) "Skjer ikke no her serru.." Kjøss meg i ræ... like så greit å sette seg ned med Playstation. Der kan jeg sitte til en amerikaner eller russer tar fra meg håndkontrollen. Blir ikke mange dagene når de først er i gang over landegrensen 🇺🇸 Enig i kommentar om Nygaardsvold. Men å spille playstation mens Norge blir invadert? Nei, da stiller jeg meg til rådighet for forsvaret, om de trenger meg. Har sett hva russere gjør med sivilister i okkuperte områder, og jeg vil gjøre mitt for å hindre at det skjer her. 4
agvg Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Fibonacci skrev (3 timer siden): Det er så smått fascinerende at nesten halvparten av USAs befolkning synes det er helt greit å bli styrt av en senil bestefar som knapt vet opp og ned på et verdenskart. Trump er symptomet på et USA i forfall. Eller mer på hvor elendig det politiske systemet fungerer, i praksis bare to kandidater, og partiene er helt korrupte etter at donasjoner ble sluppet helt fritt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå