Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Sovna skrev (6 minutter siden): Tenker det burde være gjensidig ja. La for alle del hele USA seile sin egen sjø, i alle fall så lenge psyken sitter. Dette er kun et samarbeid som inkluderer uforutsigbarhet og trusler. Så kan heller denne drittungen slite med borgerkriger og det som verre er.. Jøss. Er det fremdeles goodwill i forhold til USA at du faktisk er villig til å la deres stat overvåke deg, dine barn, barnebarn osv. i alle overskuelig fremtid mtp. det som skjer på verdensscenen akkurat nå? Da har du i alle fall et stort hjerte. 1
Simen1 Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar (endret) Mbappe09 skrev (3 timer siden): Fuck han og tollene hans. Han kan stappe dem et visst sted. https://www.vg.no/nyheter/i/BxlePE/trump-vurderer-straffetoll-mot-land-som-er-uenige-om-groenland-planene "Pass dere - eller så skyter jeg meg selv i foten" - Jeg er ikke så veldig bekymret for akkurat det. Endret 16. januar av Simen1 1
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (14 minutter siden): Jøss. Er det fremdeles goodwill i forhold til USA at du faktisk er villig til å la deres stat overvåke deg, dine barn, barnebarn osv. i alle overskuelig fremtid mtp. det som skjer på verdensscenen akkurat nå? Da har du i alle fall et stort hjerte. I alleste dager..Hvordan fikk du til at jeg har et stort hjerte for Trump og de 52 underdanige statene hans?
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Sovna skrev (1 minutt siden): I alleste dager..Hvordan fikk du til at jeg har et stort hjerte for Trump og de 52 underdanige statene hans? Denne setningeen: La for alle del hele USA seile sin egen sjø, i alle fall så lenge psyken sitter
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (10 minutter siden): Denne setningeen: La for alle del hele USA seile sin egen sjø, i alle fall så lenge psyken sitter USA og psykoen er ikke spes positivt ladede begreper. Så la det være klinkende klart. Jeg hadde egenhendig og gledelig kastet orangutangen ut fra toppen av Empire State building. King Kong var det synd på, men ikke denne..
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar (endret) Sovna skrev (13 minutter siden): USA og psykoen er ikke spes positivt ladede begreper. Så la det være klinkende klart. Jeg hadde egenhendig og gledelig kastet orangutangen ut fra toppen av Empire State building. King Kong var det synd på, men ikke denne.. Ok Jeg bare tenkte at folk kan umulig være så naive og tro at når Trump blir borte så endrer alt seg til slik det var før. Det er vel ikke så sannsynlig mtp. blant annet tekgigantene som har fått en del makt. Endret 16. januar av Boing_80 1 1
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (7 minutter siden): Ok Jeg bare tenkte at folk kan umulig være så naive og tro at når Trump blir borte så endrer alt seg til slik det var før. Det er vel ikke så sannsynlig mtp. blant annet tekgigantene som har fått en del makt. En viss form for dialog er vel mulig å påbegynne på flere arenar så fort denne urokråka forsvinner. Nå er det jo null.
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Sovna skrev (Akkurat nå): En viss form for dialog er vel mulig å påbegynne på flere arenar så fort denne urokråka forsvinner. Nå er det jo null. Da er du veldig optimist. Håper det blir slik. 1
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (1 minutt siden): Da er du veldig optimist. Håper det blir slik. 0,2% er bedre enn null..
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar (endret) Sovna skrev (Akkurat nå): 0,2% er bedre enn null.. For all del. Men jeg vet ikke om jeg vil tilbake til masseovervåking osv. Endret 16. januar av Boing_80 1
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (1 minutt siden): For all del. Men jeg vet ikke om jeg vil tilbake til masseovervåking osv. Uansett hvor den kommer fra forøvrig.. Dette kunne kanskje være et tidlig tema når dialog vil være mulig. Ja, jeg kommer til å bli kjempepositiv hvis Trump og hans likesinnede kumpaner blir kastet ut fra det hvite huset.
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar (endret) Sovna skrev (10 minutter siden): Uansett hvor den kommer fra forøvrig.. Dette kunne kanskje være et tidlig tema når dialog vil være mulig. Ja, jeg kommer til å bli kjempepositiv hvis Trump og hans likesinnede kumpaner blir kastet ut fra det hvite huset. Jeg liker din optimisme. Den balanserer på en måte min pessimisme. Men jeg er nemlig ikke så sikker. Oligarkene og tekgigantene har fått innpass i så mye at jeg frykter USA ender opp med å bli et teknokrati med helt nye sosiale klasser. Trump blir jo ikke stoppet nå og hele staten er jo svak da de ikke får gjort noe særlig. Joda, Trump kan ikke bare fyre av noen atombomber. Der er det prosedyrer. Men sånn alt i alt, jeg tror vi egentlig bare har fått forsmaken på hva vi har i vente. For inntil amerikanerne ikke begynner å ta seg av de aller svakeste i samfunnet så vil nye Trumper bli født. Trump er bare et symptom på en sykdom som har rammet det amerikanske samfunnet og USA har vært syk lenge. Derfor vil de sparke fra seg over hele verden, men konstant glemme at de må fikse egne problemer først. Man glemmer ikke en slange selv om den har skiftet ham. Endret 16. januar av Boing_80 2
Imaginacíon Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Tech-oligarkene ser for seg et nytt manifest destiny med Grønland. De vil ikke bare overta Grønland, de vil kolonisere det. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/y5RyOa/slik-er-milliardaerinteressen-paa-groenland 1
obygda Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Milliardærer som Bill Gates, Jeff Bezos og Michael Bloomberg har investert i gruveselskaper på Grønland. Aksjer i gruveselskap har skutt til værs de siste ukene. Tech-profiler og Trump-allierte er sentrale i kappløpet om Grønlands ressurser. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/y5RyOa/slik-er-milliardaerinteressen-paa-groenland?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Om noen lurer...kvitt dere med amerikanske nettjenester og SW. 3 2
Boing 4EVER Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar obygda skrev (1 minutt siden): Milliardærer som Bill Gates, Jeff Bezos og Michael Bloomberg har investert i gruveselskaper på Grønland. Aksjer i gruveselskap har skutt til værs de siste ukene. Tech-profiler og Trump-allierte er sentrale i kappløpet om Grønlands ressurser. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/y5RyOa/slik-er-milliardaerinteressen-paa-groenland?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Om noen lurer...kvitt dere med amerikanske nettjenester og SW. Hva står SW for?
obygda Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Boing_80 skrev (Akkurat nå): Hva står SW for? Software 1
Sovna Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar obygda skrev (1 minutt siden): Software Jeg gjettet riktig. Kona trodde det var subwoofer..
obygda Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Sovna skrev (10 minutter siden): Jeg gjettet riktig. Kona trodde det var subwoofer.. Ok..var ikke meningen å forvirre. SW er en så vanlig forkortelse i min verden at det er på linje med OL,FN osv.. Men vi må alle nå jobbe for at bedrifter i Norge..ja hele Europa..går vekk fra f.eks Microsoft,Amazon osv..disse tec oligarkene eier tydeligvis ingen moral...Hvorfor tillate datsentere fra US eide selskaper i Norge..spark dem ut 5
obygda Skrevet 16. januar Skrevet 16. januar Danske elitesoldater på plass: Det er kampsoldater og jægerkorpset, der er trænet i at kunne kæmpe under arktiske forhold, der er ankommet til Grønland. Kilde: https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenland/korrespondent-om-forsvarets-operation-i-groenland-det-er-nogle-af-de-mest-haardtslaaende-soldater 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå