bforumb Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Hei godtfolk, Jeg vurderer overgang til Mac og skal dermed selge min nåværende stasjonære arbeidshest. Jeg er litt usikker på hva som er realistisk pris på dagens marked, spesielt med tanke på at den har uvanlig mye RAM (128 GB). Komponentene er 5-6 år gamle. Maskinen har fungert knirkefritt til både tungt arbeid og spilling. Her er spesifikasjonene: CPU: Intel Core i9-10850K GPU: ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC (10GB) RAM: 128GB (4x32GB) HyperX Fury DDR4 3200MHz CL16 (HX432C16FB3K4/128) Hovedkort: ASUS ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI) Lagring 1: Kingston KC3000 2TB (PCIe 4.0) Lagring 2: Samsung 970 PRO 1TB Kjøling: Corsair iCUE H150i RGB PRO XT (360mm AIO) PSU: Corsair RM850 (850W) Kabinett: Fractal Design Define C Black Hva tror dere jeg realistisk kan legge denne ut for på Finn? Bør jeg prøve å selge den samlet som en workstation, eller tror dere det lønner seg å splitte opp (f.eks. selge RAM eller GPU løst) siden 128GB RAM er overkill for de fleste? Takker for alle innspill!
kremt Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Bare Ram-en er vel ca 8-10 tusen. Hvis det var Ddr5 ville det vært ca 20 tusen.
ps5 Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar 23 minutes ago, kremt said: Bare Ram-en er vel ca 8-10 tusen. Hvis det var Ddr5 ville det vært ca 20 tusen. Jeg ville solgt ram og gpu individuelt og så evt prøvd å gjenbruke resten selv.
Svein M Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Kanskje en kan gi valget til kjøperen. Maskinen kan kjøpes med alt eller med mindre eller ingen RAM. Og eventuelt uten skjermkortet. 1
vidor Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Du har mye RAM. Kan være smart å selge 64 GB separat om PC kjøper ikke er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå