Spillredaksjonen Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Star Citizens folkefinansiering ligger an til å nå 10 milliarder i 2026 Les hele saken på Gamer.no»
Vikingfinger Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Helt utrolig og helt hoderystende.. Tror det er mye som skurrer her, og er det kontroll hvor alle pengene havner? Mange som lar seg bedra av denne "svindelen" 1
herzeleid Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 For snart femten år siden snakket de om at ‘neste generasjonkonsoller’, den gang PS4, ikke ville være kraftige nok til å kjøre spillet. Innen spillet kommer er det antagelig gått to konsollgenerasjoner. Det er ganske drøyt. Blir spennende å se hva all tiden og pengene resulterer i, selv om det er vanskelig å se for seg at resultatet fult ut reflekterer tid og kostnad. 1 1
The Jarl Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Er bare å se de samla sammeklippa videoene fra starten av Squadron 42 på YouTube. Så skjønner man fort att dette spillet nok blir GOTY i 2026 viss det kommer ut. Følte meg selv lurt ganske lenge siden jeg var blandt de første som kjøpte Polaris skipet. Men begynner å få troa igjen, viss de får ræva i gir nå. 1
Nedron Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Jeg leste om det ett annet nettsted her om dagen. Ganske forbløffende, ja. Jeg sjekket den siste oppdateringen og jeg må si at den virker mye mer stabil enn forrige build, og dem har kommet ganske langt med optimalisering. Fremdeles mye jobb som gjenstår men den ga ett positivt inntrykk. Om det blir noe av til slutt , det gjenstår å se. I så fall blir det den beste investering på 30 dollar jeg har gjort😅 Ganske spent på begge modulene.
Aetius Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Jeg er så drittlei av at folk som ikke har satt penger i spillet konsekvent kaller det for "svindel". Blant de som faktisk spiller det, er det få eller ingen som gjør det. Er man kritisk til aspekter av det? Sure! Er det ting som er problematiske? Jadda! Men noen svindel er dette absolutt ikke - da hadde de tatt pengene og løpt for lenge siden, og ikke brukt dem på over 1000 ansatte som blant annet utvikler helt ny teknologi. Jeg er også ganske skuffet over spillpressen, som bare ser ut til å fokusere på penger og utsettelser. Gamer har så vidt jeg kan se ikke en eneste gang faktisk prøvd spillet og sett på dets utvikling, kvaliteter nå vs dengang, og hva som faktisk funker og hva som gjenstår. Til tross for et åpent tilbud om å låne min alt-konto i flere år. Dessuten: Fyren heter Jared Huckaby. Ikke Jay. Også kjent som "Disco Lando" eller "Space Dad". Han er heller ikke "innholdssjef" som sådan, men derimot "content director" i betydningen at han har ansvar for innholdet i videoer etc som lages for backere. Han har lite med spillets innhold å gjøre. https://starcitizen.tools/Jared_Huckaby Endret 30. desember 2025 av Aetius 2
dualmind Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 De interressante ringvirkningene av resursbruken på Star Citizen er at utviklere som drømmer om å jobbe med science fiction får prøvd seg. Jeg vet at Egosoft, utviklerene av X-serien, har hyret noen som hoppet av star citizen, og har hjulet flyve-modellen egosoft bruker i spillene sine betraktelig, samme hvordan denne visa ender så kan vi få noe nyttig ut av SC.
Locrin Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 12 minutes ago, Aetius said: Jeg er så drittlei av at folk som ikke har satt penger i spillet konsekvent kaller det for "svindel". Blant de som faktisk spiller det, er det få eller ingen som gjør det. Er man kritisk til aspekter av det? Sure! Er det ting som er problematiske? Jadda! Men noen svindel er dette absolutt ikke - da hadde de tatt pengene og løpt for lenge siden, og ikke brukt dem på over 1000 ansatte som blant annet utvikler helt ny teknologi. Jeg er også ganske skuffet over spillpressen, som bare ser ut til å fokusere på påenger og utsettelser. Gamer har så vidt jeg kan se ikke en eneste gang faktisk prøvd spillet og sett på dets utvikling, kvaliteter nå vs dengang, og hva som faktisk funker og hva som gjenstår. Til tross for et åpent tilbud om å låne min alt-konto i flere år. Dessuten: Fyren heter Jared Huckaby. Ikke Jay. Også kjent som "Disco Lando" eller "Space Dad". Han er heller ikke "innholdssjef" som sådan, men derimot "content director" i betydningen at han har ansvar for innholdet i videoer etc som lages for backere. Han har lite med spillets innhold å gjøre. https://starcitizen.tools/Jared_Huckaby Jeg hadde en Cutlass black siden 2013-2014. Var innom mange ganger men sa stopp nylig da jeg logget inn og veldig grunnleggende ting som å synce med et mål for å quantum jumpe eller hva det nå heter ikke fungerte. Men spillet har også en del systemer som jeg ikke synes er gøy. Når skipet mitt eksploderer så må jeg våkne i nattkjole, bruke et klundrete interface for å ta på meg klær og våpen igjen. Kjøpe vann, mat og medisiner i en kiosk, reise med heis og tog til space port, finne skipet mitt, klatre om bord og så be om lov til å ta av. Det er rett og slett litt mye klundring for å få lov til å fly romskipet mitt. Noen synes kanskje det er gøy, men jeg ser på det som veldig tungvindt og unødvendig. Kjøper meg kanskje inn igjen hvis spillet faktisk lanseres noengang ( haha ), men per nå har jeg heller solgt pakken min videre fremfor å bli skuffet hver gang jeg patcher og logger inn. Dette spillet er ikke en bevist svindel, men det drives av en fyr som er håpløs på scope creep og elendig på å fullføre noe som helst. Chris Roberts vil ikke slippe et spill, han vil utvikle det helt til det er perfekt, NOE DET ALDRI VIL BLI. Derfor vil det aldri komme ut. Det eneste som kanskje skjer er at de går konk og restene blir kjøpt opp av et annet selskap som pakker sammen det som finnes, fikser bugs og lanserer. 1 1
Aetius Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) 25 minutes ago, Locrin said: Men spillet har også en del systemer som jeg ikke synes er gøy. Når skipet mitt eksploderer så må jeg våkne i nattkjole, bruke et klundrete interface for å ta på meg klær og våpen igjen. Kjøpe vann, mat og medisiner i en kiosk, reise med heis og tog til space port, finne skipet mitt, klatre om bord og så be om lov til å ta av. Det er rett og slett litt mye klundring for å få lov til å fly romskipet mitt. Noen synes kanskje det er gøy, men jeg ser på det som veldig tungvindt og unødvendig. Tja, alt dette er nå endret. Men ja, det er ting som er mindre kult enn andre, men det er ting som må justeres og balanseres over tid. Jeg er for eksempel selv ikke så begeistret for at man må spise og drikke når man uansett er på et skip som har både kjøkken og bad, men jeg stoler på at CiG er obs på prinsippet om at "fun comes first". Dette er et spill, tross alt, og det skal være gøy. Alt må støtte oppunder det, in the end. Endret 30. desember 2025 av Aetius 1
Fnix Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 De behandler spillet som en fullversjon. De legger til nye skip pg fartøy som er eksklusive i en viss periode. Jeg forventer at om spillet kommer i en fullstendig versjon noen gang, så bør alle fartøy være tilgjengelig. Men det skjer nok ikke.
Aetius Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) 5 minutes ago, Fnix said: De behandler spillet som en fullversjon. De legger til nye skip pg fartøy som er eksklusive i en viss periode. Jeg forventer at om spillet kommer i en fullstendig versjon noen gang, så bør alle fartøy være tilgjengelig. Men det skjer nok ikke. De sier at så godt som alle skip etc blir tilgjengelig for in-game cash. Det eneste man får for å kjøpe dem med ekte penger er tidligere tilgang. Noen unntak er det, som f.eks. Sabre Raven og AMD Mustang, men mer enn 99% vil bli mulig å skaffe seg i spillet, selv om det vil kreve tid og grind. Endret 30. desember 2025 av Aetius
kremt Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Dette minner meg om Planetary Annihilation som ble lansert for drøye 10 år siden. Trailere og hype rundt dette spillet var helt ekstremt på den tiden, det var lovet gull og grønne skoger for alle som var involverte. Det endte vel sånn halvveis med en krasjlanding, som det oftest gjør i slike tilfeller. Spoiler 1 1
MrL Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 kremt skrev (38 minutter siden): Dette minner meg om Planetary Annihilation som ble lansert for drøye 10 år siden. Trailere og hype rundt dette spillet var helt ekstremt på den tiden, det var lovet gull og grønne skoger for alle som var involverte. Det endte vel sånn halvveis med en krasjlanding, som det oftest gjør i slike tilfeller. Vis skjult innhold Det var egentlig et kult spill med et innovativt konsept som ikke ble så bra det kunne blitt. Likevel synes jeg ikke det er mye som er sammenlignbart, spillet kom på kickstarter samtidig som Star Citizen - utgitt 2 år etterpå mens Star Citizen forsatt er i utvikling hvor spillerne har fått gitt tilbakemelding på spillet i 13 år. 20 millioner i founding vs nå 10 milliarder. 1
Svanshorn Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Når man betaler nesten 1000kr for ett spill, så burde 100-timer vere ett minstekrav! 88 timer er bare ~3,5 dag med spilling.
Reg2000 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 "Squadron 42 er nesten ferdig men ikke klar for release i 2016...." https://www.tomshardware.com/news/squadron-42-delayed-star-citizen,32846.html 3 1
Aetius Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) 3 hours ago, MrL said: Likevel synes jeg ikke det er mye som er sammenlignbart, spillet kom på kickstarter samtidig som Star Citizen - utgitt 2 år etterpå mens Star Citizen forsatt er i utvikling hvor spillerne har fått gitt tilbakemelding på spillet i 13 år. 20 millioner i founding vs nå 10 milliarder. Det kommer ikke alltid godt nok frem at det var en avstemming blant spillerne av SC sommeren 2014, da det viste seg at de fikk inn nok penger til å lage et langt mer ambisiøst spill enn først tenkt. Endret 30. desember 2025 av Aetius 1
Tåka Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Chris Roberts sjefen for spillserien Wing Commander på 1990 tallet har tjent seg søkkrik på denne "never ending funding" politikken sin! 1 1
Ping7 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Fascinerende hvor mye de har hanket inn før lansering. Jeg klarer ikke helt å vri hodet mitt rundt hvorfor folk legger penger i uferdige spill. Personlig venter jeg alltid med å betale for spill til de er lansert og helst også til uavhengige tester er publisert. Cyberpunk 2077 var feilfritt ved første gjennomkjøring hos meg, men det var jo fordi jeg ventet til spillet var skikkelig ferdig før jeg kjøpte det. Med FM26 falt jeg for fristelsen og forhåndsbestilte det (real bommert). 1 1
Upsidian Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Vikingfinger skrev: Helt utrolig og helt hoderystende.. Tror det er mye som skurrer her, og er det kontroll hvor alle pengene havner? Mange som lar seg bedra av denne "svindelen" Og det var standard "det er en scam" kommentaren 😂
Upsidian Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Svanshorn skrev: Når man betaler nesten 1000kr for ett spill, så burde 100-timer vere ett minstekrav! 88 timer er bare ~3,5 dag med spilling. Greit å fare litt med løgn for å få frem et poeng eller? Billigste pakken er 450kr. Da har du tilgang til spillet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå