Magirus78 Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 Hei. Jeg har nå bodd i sameiet her siden 2014, og fremdeles mottar vi post til en utenlandsk person som bodde her for minst 11-12 år siden. (Bor antageligvis ikke i Norge lenmger). Jeg har tidligere da jeg ble styrelder i sameiet, forsøkt å kontakte posten for å få stoppet dette. De skulle kontakte sorteringssentralen, slik at dette skulle opphøre. Imidlertid har ikke dette skjedd. Jeg har nå selv om jeg ikke er styrelder lenger, på vegne av sameiet igjen tatt kontakt med posten for å få stoppet dette tullet. De sier at de nå skulle forsøke igjen å få stoppet dette ved å følge opp saken de allerede har på dette. Det er jo ganske utrolig man i over 10 år skal måtte motta post til noen som ikke har bodd her siden 2012-13. Det jeg mistenker her, er at dette dreier seg om en utenlandsk arbeider som en periode har jobbet her, for å så forlate landet uten å melde flytting.
ilpostino Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Er det ikke bedre å ta direkte kontakt med avsender av de få brevene som kommer og gi beskjed til de? 2
Magirus78 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter Skrevet 19. desember 2025 (endret) ilpostino skrev (38 minutter siden): Er det ikke bedre å ta direkte kontakt med avsender av de få brevene som kommer og gi beskjed til de? Dette er noe jeg har gjort med flere avsendere uten at dette hadde virket. Som sagt har jeg nå vært i dialog med posten igjen, slik at jeg håper at de klarer å få lagt inn en sperre slik at brevene blir stoppet i sorteringen- og sendt tilbake til avsenderne. Endret 19. desember 2025 av Magirus78
mobile999 Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Magirus78 skrev (18 timer siden): Jeg har nå bodd i sameiet her siden 2014, og fremdeles mottar vi post til en utenlandsk person som bodde her for minst 11-12 år siden. På slik post skal adressen krysses over, påføres "ukjent adresse" og leveres Posten. Det er kanskje eneste måten å få slutt på det. 2
Magirus78 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter Skrevet 19. desember 2025 mobile999 skrev (10 timer siden): På slik post skal adressen krysses over, påføres "ukjent adresse" og leveres Posten. Det er kanskje eneste måten å få slutt på det. Dette er noe som og har vært forsøkt tidligere, uten hell.
Føniks Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 mobile999 skrev (På 19.12.2025 den 10.37): På slik post skal adressen krysses over, påføres "ukjent adresse" og leveres Posten. Det er kanskje eneste måten å få slutt på det. Samme problem her. Dette har jeg forsøkt titalls av ganger. Brevene fortsetter å komme. Så dette fungerer ikke.
meg0709 Skrevet 24. desember 2025 Skrevet 24. desember 2025 Hadde dette skjedd meg så hadde jeg vel bare sjekka postkassa som jeg gjør til vanlig også bare hivi det som ikke er mitt i søpla og sovet like bra som jeg hadde gjort før, hvorfor legge så mye energi i dette når ingen andre gjør det når det er så enkelt å bare hive det? Og spesielt når det pågår så lenge. 1
toralfb Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Er det forsøkt å informere folkeregisteret om adressen er feil? Mange avsendere henter adressen hos folkeregisteret. https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/tips/ 1
agvg Skrevet 16. mars Skrevet 16. mars Snakket med politiet? At folk "bor" ett sted på papiret kan jo være interessant for dem. For alt du vet kan jo denne adressen brukes til noe tvilsomt.
Cascada81 Skrevet 16. mars Skrevet 16. mars meg0709 skrev (På 25.12.2025 den 0.34): Hadde dette skjedd meg så hadde jeg vel bare sjekka postkassa som jeg gjør til vanlig også bare hivi det som ikke er mitt i søpla og sovet like bra som jeg hadde gjort før, hvorfor legge så mye energi i dette når ingen andre gjør det når det er så enkelt å bare hive det? Og spesielt når det pågår så lenge. Nå er oppdagelsesrisikoen moderat, men det er potensielt straffbart å kaste andres post. agvg skrev (3 timer siden): Snakket med politiet? At folk "bor" ett sted på papiret kan jo være interessant for dem. For alt du vet kan jo denne adressen brukes til noe tvilsomt. Det er bortkastet tid, med mindre det er grunn til å tro at vedkommende som skulle hatt posten er kriminell. mobile999 skrev (På 19.12.2025 den 10.37): På slik post skal adressen krysses over, påføres "ukjent adresse" og leveres Posten. Det er kanskje eneste måten å få slutt på det. Riktig løsning. Det er bare å samle opp en gang i måneden eller to, ta jobben med returmerking og slippe i nærmeste rødkasse. Er det fra en eller noen få avsendere, er det jo også mulig å sende de en mail og gjøre dem oppmerksomme på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå