Gå til innhold

Philips Hue. Hjelp til oppsett av 2x Flux Strip light 6m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
pat2004 skrev (På 17.12.2025 den 9.55):

Angående forlengelseskabel fr atrafo til boks:

Tenkte på denne:

https://www.amazon.com/ANLINK-Extension-Security-Surveillance-Standalone/dp/B0CGD84P2P?th=1

Men det står at den kun er for 12 V, og ikke 24 V som den opprinnelige strømforsyningen. Dessuten støtter den kun 24 W fremfor den opprinnelige, som er på 25 W. betyr dette at den ikke er bra nok?

noen som kan kommentere denne? ;)

Skrevet

Hvilken kommentar vil du ha? Den har i utgangspunktet feil spenning (12, ikke 24 V) og den klarer bare å levere 1 W mindre  enn den opprinnelige. Synes du det høres ut som at dette kommer til å funke bra?

Skrevet (endret)
tingo skrev (19 minutter siden):

Hvilken kommentar vil du ha? Den har i utgangspunktet feil spenning (12, ikke 24 V) og den klarer bare å levere 1 W mindre  enn den opprinnelige. Synes du det høres ut som at dette kommer til å funke bra?

Det er sånne som deg som gjør at folk kvier seg for å spørre om ting. Som jeg sa i utgangspunktet, så har jeg ikke peiling på det tekniske med LED. Prøver å lære meg litt, og da finnes det tydeligvis mange dårlige lærere der ute. Er det dette du ville svart til eventuelle barn du har dersom de ville lære noe?

Unnskyld at jeg spurte. Ha en ufattelig god dag.

Endret av pat2004
  • Liker 1
Skrevet
29 minutes ago, pat2004 said:

Det er sånne som deg som gjør at folk kvier seg for å spørre om ting. Som jeg sa i utgangspunktet, så har jeg ikke peiling på det tekniske med LED. Prøver å lære meg litt, og da finnes det tydeligvis mange dårlige lærere der ute. Er det dette du ville svart til eventuelle barn du har dersom de ville lære noe?

Dersom du ville lære, så kunne du forsøkt å stille spørsmål som viste det. Noen eksempler:
- denne har en annen spenning enn det opprinnelige: 12 istedet for 24 V. er det viktig / betyr det noe?
- vil det kunne virke selv om effekten er litt mindre enn den originale?

Min erfaring er at barn er mye flinkere til å stille konkrete spørsmål enn det du har vist i denne tråden.

Skrevet
tingo skrev (28 minutter siden):

Dersom du ville lære, så kunne du forsøkt å stille spørsmål som viste det. Noen eksempler:
- denne har en annen spenning enn det opprinnelige: 12 istedet for 24 V. er det viktig / betyr det noe?
- vil det kunne virke selv om effekten er litt mindre enn den originale?

Min erfaring er at barn er mye flinkere til å stille konkrete spørsmål enn det du har vist i denne tråden.

Huff...der tok du igjen gitt. Vel, jeg synes jeg var ganske close da jeg spurte første gangen, ifht hvordan du krever at man stiller spørsmål. Men hvis det ikke stemte med de kriteriene du setter, kunne du bare scrollet videre.

Skrevet
tingo skrev (50 minutter siden):

Skal du først kaste bort andres tid på et diskusjonsforum får du finne deg i at du får tilbakemelding på hvordan du formerer deg på. Skjerp deg.

• Liker 1
Skrevet
ilpostino skrev (51 minutter siden):

Skal du først kaste bort andres tid på et diskusjonsforum får du finne deg i at du får tilbakemelding på hvordan du formerer deg på. Skjerp deg.

Takk for støtten ;)

Jeg fant en bra kabel tror jeg:

https://www.amazon.co.uk/dp/B0BM4SQLSZ?tag=ceukreviews83779-21&linkCode=osi&th=1

Måtte jo også ta hensyn til kontakt-størrelsen, som er på 5.5 mm og 2.1 mm.

Så får jeg bare vente på den connector-biten som kommer neste år. 4-pin av den sorten er visst vanskelig å oppdrive.

• 3 uker senere...
Skrevet
pat2004 skrev (På 18.12.2025 den 14.21):

Takk for støtten ;)

Jeg fant en bra kabel tror jeg:

https://www.amazon.co.uk/dp/B0BM4SQLSZ?tag=ceukreviews83779-21&linkCode=osi&th=1

Måtte jo også ta hensyn til kontakt-størrelsen, som er på 5.5 mm og 2.1 mm.

Så får jeg bare vente på den connector-biten som kommer neste år. 4-pin av den sorten er visst vanskelig å oppdrive.

Og den passet ikke, selv om den visstnok har passet på tidligere løsninger. Philips Hue Flux har visst en større han-kontakt enn de forrige, som har vært på 5.5x2.1.

Men det jeg begynte å tenke på var en "cut'n'paste". Dele originalkabelen i to og skjøte på den kabelen jeg fikk nå som var feil. Håper det er samme type/tykkelse på ledningen inni. Da bør vel det funke.

Jeg gidder liksom ikke vente på accessoriene til den nye Philips Hue-serien 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...