Gå til innhold

Omfavnelsen av autoritær styresett i Europa øker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
sedsberg skrev (26 minutter siden):

Har Musk fjernet feilen på X som gjorde at man kunne se hvor kontoene var registrert?

Det er vel ikke en feil men en ny funksjon som ble lansert i slutten av november. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutes ago, ForTheImperium said:

Synes vesten må ta et oppgjør med propaganda bots fra fiendtlige land. Alle SOME burde ansatt en eller flere moderator til å fjerne disse kontoene. 

Da begynner alle å grine om ytringsfrihet.

Skrevet
On 12/15/2025 at 10:03 AM, ForTheImperium said:

Hver gang jeg ser videoer av Kina på youtube, så er det stort sett vestlige brukere som hyller måten de gjør på og trykker ned vesten. Er det en rett og slett naturlig reaksjon av mennesker når tryggheten de føler blir borte og ser etter løsninger? 

Det handler nok mer om Youtube algoritmer enn noe annet.

Siden Kina har blokket Youtube i TGFoC vil heller ikke bruker derfra kunne påvirke algoritmene som vi uansett ikke kjenner.

TLDR; Youtube popularitet har ingenting med populært eller riktig innhold å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noen eksakte tall tilgjengelig om dette, men på youtube er det antatt at 10-30 prosent av kommentarer er botter.  Det gjelder for hele youtube totalt.   Når det gjelder politiske youtube videoer vil jeg anta at denne prosentandelen er veldig mye høyere.

https://www.researchgate.net/publication/374975377_Evolving_Bots_The_New_Generation_of_Comment_Bots_and_their_Underlying_Scam_Campaigns_in_YouTube

• Liker 2
Skrevet
ForTheImperium skrev (3 timer siden):

Synes vesten må ta et oppgjør med propaganda bots fra fiendtlige land. Alle SOME burde ansatt en eller flere moderator til å fjerne disse kontoene. 

Helt klart men det vil bli vrient. Jeg tror identitet vil være en del av løsningen. Jeg har ikke noe imot anonymitet men vi kan ikke legge like stor vekt på innlegg og likes som kommer fra ikke sporbare kilder.

Skrevet
rozon skrev (1 time siden):

Det handler nok mer om Youtube algoritmer enn noe annet.

Siden Kina har blokket Youtube i TGFoC vil heller ikke bruker derfra kunne påvirke algoritmene som vi uansett ikke kjenner.

TLDR; Youtube popularitet har ingenting med populært eller riktig innhold å gjøre.

Jeg vet ikke i hvilken grad kina benytter seg av botfarmer og tilsvarende men om de gjør det vil de nok sørge for å ha botfarmer styrt fra kina men med exit-point utenfor kina..

Skrevet

Det er ikke bare kommentarene som er botter på YT. Det er mange kanaler som kontinuerlig bruker AI til å lage og poste videoer om alt mulig. Dog tipper jeg de fleste av disse er bare for å tjene penger. Noen poster opp til flere videoer i timen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Denne posten viser hvor håndterlige slike bot farmer kan være.  Sjansen for å ha "diskutert" med en slik bot, om man er litt aktiv på nettet, er ekstremt stor.

Disse boksene kan lett puttes hvor som helst i verden og fjernstyres.

Det krever egentlig bare et tak over hodet, strøm og middelmådig internett tilgang.

Denne dukket opp etter et kjapt søk på "bot farm" på aliexpress.   Noen som har lyst til å pushe en agenda?

https://www.aliexpress.com/item/1005010034292786.html?spm=a2g0o.productlist.main.10.64eeV5LvV5LvrM&algo_pvid=1ac08b4b-bb62-496a-b262-4969c928bd03&algo_exp_id=1ac08b4b-bb62-496a-b262-4969c928bd03-9&pdp_ext_f={"order"%3A"1"%2C"spu_best_type"%3A"price"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!NOK!5798.87!5798.87!!!3905.75!3905.75!%40211b80e117659772398056490e63d1!12000050897544446!sea!NO!0!ABX!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3Af743f666%3Bm03_new_user%3A-29895&curPageLogUid=SbEkPYQrWwKJ&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005010034292786|_p_origin_prod%3A

Endret av Fatninja
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Abigor skrev (5 minutter siden):

Hvem kan lage bots på youtube? Kan du og jeg? Hvorfor tillater youtube bots? Har bots på youtube noen gang gjort noe positivt?

Det finnes noen legitime bruksområder for bots. Å late som du er en engasjert menneskelig bruker er som regel *ikke* legitimt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...