Gå til innhold

Remigrasjon er vår sivilisasjons eneste redning

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Det kan virke som mange begynner å bli så lei, ja. Jeg tror veldig mange hadde stemt på en person som tilbydd permanente løsninger på mange utfordringer. Jeg tror også det blir mer av dette når situasjonen tilspisser seg. Vi får følge med på UK og Sverige. 

Hva mener du med permanent løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Atib Azzad skrev (1 minutt siden):

Ja, men da har jo du (og ai) kommet til samme konklusjon jeg forsøkte formidle, det forbudte som du kaller det, er hva du innledningsvis gjorde, løsrev sitater fra sin kontekst og tolket dem utenfor tradisjonen.

Det er hva mange ekstremistgrupper forsøker, som naturlig nok ikke er akseptert blant vanlige muslimer.

Å sitere noe ordett fra Koranen er ikke å "tolke". Det er å sitere. Et sitat (med mindre det er klippet i, noe jeg ikke gjorde) kan ikke "feiltolkes". I hvert fall ikke når dette er Allah sine ufeilbarlige ord. Men du vet sikkert bedre hva muslimsk oppførsel er enn Koranen.

Skrevet

Snodig. Til tross for at det visstnok ikkje er lov å tolke koranen sjølv så kjenner eg muslimer som gjør ganske fritt fram kva dei ynskje innad for sin eige forståelse. Hugse kollega fortalte om sin kone at ho ville daua om ho ikkje hadde bacon til frokost, ho var heilt besatt. 😃

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, KarvaBlad said:

Å sitere noe ordett fra Koranen er ikke å "tolke". Det er å sitere. Et sitat (med mindre det er klippet i, noe jeg ikke gjorde) kan ikke "feiltolkes". I hvert fall ikke når dette er Allah sine ufeilbarlige ord. Men du vet sikkert bedre hva muslimsk oppførsel er enn Koranen.

Jeg har forsøkt å forklare deg, først via et sitat jeg tenkte ville forklare det bedre enn jeg klarte det, og så gjennom mine egne ord, og nå henviser jeg bare tilbake til det, for det står tydelig nok der, så er det et spørsmål om viljen til å forstå det.
Lykke til!

• Liker 3
Skrevet
Sjørøver skrev (6 minutter siden):

Det kan virke som mange begynner å bli så lei, ja. Jeg tror veldig mange hadde stemt på en person som tilbydd permanente løsninger på mange utfordringer. Jeg tror også det blir mer av dette når situasjonen tilspisser seg. Vi får følge med på UK og Sverige. 

Så løsningen er dette? (sier ikke at du mener det, men det virker mer og mer som at den som kan gi en permanent løsning er en peodfil amrikansk president):

Trump says European leaders are ‘weak’ and countries are ‘decaying’ in extraordinary attack on US allies

https://www.the-independent.com/news/world/europe/trump-europe-leaders-weak-russia-b2880837.html

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (9 minutter siden):

Jeg har forsøkt å forklare deg, først via et sitat jeg tenkte ville forklare det bedre enn jeg klarte det, og så gjennom mine egne ord, og nå henviser jeg bare tilbake til det, for det står tydelig nok der, så er det et spørsmål om viljen til å forstå det.
Lykke til!

Så du står fast ved at muslimer kan tolke koranen etter hva som faller dem inn. Selv om koranen ifølge islam er ufeilbarlig og verbatim Allahs ord. Altså via ordrett diktat til profeten Muhammed. Og at det eksplisitt er haram å tolke etter hva man føler for. Og så forlater du debatten med et "lykke til" ved å peke tilbake på argumentasjon jeg allerede har plukket fra hverandre. Fantastisk. 

Endret av KarvaBlad
Skrevet

Er ikke det beste aa gjoere det i kjaerlighet?

Legge fra oss fordommer, fiendskap og hat?

Stille med de ressursene vi har og hjelpe?

For en ting, skal jeg love dere, dette kommer til aa bli verre. Fremover, kommer det til aa bli flere og flere omraader, som blir ubeboelige og mange konflikter, som kommer i kjoelvannet av dette.

• Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, KarvaBlad said:

Så du står fast ved at muslimer kan tolke koranen etter hva som faller dem inn. Selv om koranen ifølge islam er ufeilbarlig og verbatim Allahs ord. Altså via ordrett diktat til profeten Muhammed. Og at det eksplisitt er haram å tolke etter hva man føler for. Og så forlater du debatten med et "lykke til" ved å peke tilbake på argumentasjon jeg allerede har plukket fra hverandre. Fantastisk. 

Nei, det er ikke i nærheten av å være min påstand, og jeg tror du vil finne det dersom du leser gjennom det en gang til.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje eg berre er dum, men sverger det eg leste fra @Atib Azzad var at Al-Qaida og IS ikkje var eksperter, akademikere, prester eller anna, og likevel så fann dei på akkurat kva dei ville. Som, per kva du skriv @KarvaBlad er visst forbudt.

Då må ein lure på korleis dei er så trofaste muslimer som følgte koranen likevel i ditt hode, sjølv om dei ikkje var i ein stilling til å gjere det lovlig, men likevel gjorde det fritt frem? 😃

Føler det mattestykket ikkje heilt går opp i opp.

• Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (11 minutter siden):

Er ikke det beste aa gjoere det i kjaerlighet?

Legge fra oss fordommer, fiendskap og hat?

Stille med de ressursene vi har og hjelpe?

Hjelpe hvem? Med hva? På hvilken måte?

Verden er ikke et livsmotto på kjøkkenveggen. Det er et komplekst sted med komplekse utfordringer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (16 minutter siden):

Nei, det er ikke i nærheten av å være min påstand, og jeg tror du vil finne det dersom du leser gjennom det en gang til.

Du siterer Winter på at imamer og lærde leser koranen slik folk med teleskop ser på stjernene. Winter sier også at IS og Al-Qaida velger å se på stjernene med det blotte øye. Altså tolke koranen ordrett og bokstavlig. Min påstand om at IS og Al-Qaida ergo er de mest bokstavtro holder altså vann. Kanskje du ikke skjønte din egen kilde? Sånt kan jo skje når man bare klipper og limer.

Skrevet
Drunkenvalley skrev (16 minutter siden):

Kanskje eg berre er dum, men sverger det eg leste fra @Atib Azzad var at Al-Qaida og IS ikkje var eksperter, akademikere, prester eller anna, og likevel så fann dei på akkurat kva dei ville. Som, per kva du skriv @KarvaBlad er visst forbudt.

Då må ein lure på korleis dei er så trofaste muslimer som følgte koranen likevel i ditt hode, sjølv om dei ikkje var i ein stilling til å gjere det lovlig, men likevel gjorde det fritt frem? 😃

Føler det mattestykket ikkje heilt går opp i opp.

Al-Qaida og IS finner ikke på "akkurat kva dei ville". Det er de som følger f.eks. Sverdversene bokstavlig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (37 minutter siden):

Hjelpe hvem? Med hva? På hvilken måte?

Verden er ikke et livsmotto på kjøkkenveggen. Det er et komplekst sted med komplekse utfordringer. 

Riktig og de problemene, loeses ikke med at vi stenger oss inne her.

Vi maa tenke globalt.

Bor du paa loftet i et bygg er du ogsaa avhengig av at dreneringen og kjelleren er bra og er leligheten til noen naboer, oedelagt, saa lar du dem komme inn i fra kulden, saa langt, som du har kapasitet til og du skyver ikke ut den ungen som er handikappet eller har ADHD.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (38 minutter siden):

men det virker mer og mer som at den som kan gi en permanent løsning er en peodfil amrikansk president

Hvem da? Clinton? 

Boing_80 skrev (38 minutter siden):

Så løsningen er dette

Løsningen er hvertfall ikke å le av folk som tar opp problemer, sånn som man har gjort i en generasjon eller to i Norge. Bare se på Sylvis svenske tilstander feks. Det er ikke sånn at Hitler kom til makten helt tilfeldig, og vi er på vei mot de samme tabbene som er gjort før. En tragedie i sakte film. 

Skrevet
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Hvem da? Clinton? 

Løsningen er hvertfall ikke å le av folk som tar opp problemer, sånn som man har gjort i en generasjon eller to i Norge. Bare se på Sylvis svenske tilstander feks. Det er ikke sånn at Hitler kom til makten helt tilfeldig, og vi er på vei mot de samme tabbene som er gjort før. En tragedie i sakte film. 

Joda, når det kommer fra Trump så skal man skrattle.

• Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (4 minutter siden):

Riktig og de problemene, loeses ikke med at vi stenger oss inne her.

Vi maa tenke globalt.

Bor du paa loftet i et bygg er du ogsaa avhengig av at dreneringen og kjelleren er bra og er leligheten til noen naboer, oedelagt, saa lar du dem komme inn i fra kulden, saa langt, som du har kapasitet til og du skyver ikke ut den ungen som er handikappet eller har ADHD ut.

Herlig skrevet!

Skrevet
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Joda, når det kommer fra Trump så skal man skrattle.

Hvorfor kommer du bare med piss? Aldri et fornuftig innlegg fra deg. 

Karltorbj skrev (10 minutter siden):

Bor du paa loftet i et bygg er du ogsaa avhengig av at dreneringen og kjelleren er bra og er leligheten til noen naboer, oedelagt, saa lar du dem komme inn i fra kulden, saa langt, som du har kapasitet til og du skyver ikke ut den ungen som er handikappet eller har ADHD ut.

Er dette er forsøk på satire? Hvorfor drar du adhd inn i dette? Jeg har ikke ord. 

Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kommer du bare med piss? Aldri et fornuftig innlegg fra deg. 

Nå skriver du ikke akkurat doktorgrader av kommentarer heller da.

Endret av Boing_80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...