Mannen med ljåen Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden Tror Breivik på Gud og Jesus? Tror IS på Allah og Muhammed (fred være med ham)? 1
Crooked Cracker Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden Tussi skrev (På 7.12.2025 den 15.50): Jeg er for å begrense innvandring, og at visse grupper, som sterkt kriminelle, kan utvises. Men dette remigrasjonsgreiene er rasistisk oppgulp som etter mitt syn ikke hører hjemme på dette forumet Hilsen en som jobber med mange dyktige muslimer, som dette egentlig er myntet på Om folk som er grovt kriminelle, snyltere eller lite integreringsvillige blir remigrert vil nok det totale inntrykket av innvandring forbedres betraktelig. 1
Snikpellik Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden (endret) Tussi skrev (7 minutter siden): Forskjellen er at Breivik aldri sa han gjorde det for å fremme kristendom og å sture landeteter bibelen, jeg forventer faktisk at en såpass seriøs debattant evner å se den forskjellen.... Det er helt feil. Manifestet til Breivik er fullt av greier om hvordan angrepet hans skulle «gjenopprette den europeiske kristendommen» og lignende. Forklaringene hans i rettssaken også. Hans virkelighetsoppfatning av kristendom er omtrent på linje med IS sin av islam, eller kanskje enda mer sammenlignbar med Al-Qaidas oppfatning av islam. Endret 14 minutter siden av Snikpellik
Karltorbj Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden (endret) Mannen med ljåen skrev (18 minutter siden): Tror Breivik på Gud og Jesus? Tror IS på Allah og Muhammed (fred være med ham)? Allah er det persiske ordet for gud. Og det er den samme guden, som "vi kristne tror" paa. Endret 2 minutter siden av Karltorbj
Tussi Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Snikpellik skrev (Akkurat nå): Det er helt feil. Manifestet til Breivik er fullt av greier om hvordan angrepet hans skulle «gjenopprette den europeiske kristendommen» og lignende. Forklaringene hans i rettssaken også. Han sa klart at Jesus var patetisk og at han ikke var kristen, beklager, men dette er bare et tragisk forsøk på å gå ham til å fremstå som noe han selv sa han ikke var, ift IS som sa de var muslimer, ville innføre islamske lover etc.
Drunkenvalley Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden 5 minutes ago, Tussi said: Han sa klart at Jesus var patetisk og at han ikke var kristen, beklager, men dette er bare et tragisk forsøk på å gå ham til å fremstå som noe han selv sa han ikke var, ift IS som sa de var muslimer, ville innføre islamske lover etc. Eh, så hans eige ord er gospel nokre tider, men ikkje andre tider?
Tussi Skrevet 5 minutter siden Skrevet 5 minutter siden (endret) Drunkenvalley skrev (4 minutter siden): Eh, så hans eige ord er gospel nokre tider, men ikkje andre tider? Jeg forholder meg til det som er fullstendig åpenbart i denne saken, så enkelt. Hvilken kristen mener Jesus er patetisk pg tror på Odin? At han har ønsket å fremme en kulturell "kristendom" som europeisk identitet imotsetning til muslimsk kultir er noe annet. Han hadde ikke kristen tro. Så enkelt. Endret 3 minutter siden av Tussi
Snikpellik Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden (endret) Tussi skrev (13 minutter siden): Han sa klart at Jesus var patetisk og at han ikke var kristen, beklager, men dette er bare et tragisk forsøk på å gå ham til å fremstå som noe han selv sa han ikke var, ift IS som sa de var muslimer, ville innføre islamske lover etc. Eh, jeg har da ikke sagt at Breivik var kristen, jeg har sagt det stikk motsatte. Jeg poengterer at det å kalle han for «kristen» er like på trynet som å kalle Al-Qaida eller IS for «muslimer». Deres handlinger, forskrudde syn og tolkninger hører åpenbart ikke hjemme i noen av de religionene. Breivik brukte dog, som sagt, sine oppfatninger av kristendom tungt som begrunnelser for angrepet i det forskrudde manifestet sitt, og i rettssaken etterpå. Jeg vil anbefale denne strålende kronikken fra Menighetsfakultetet og PRIO om temaet: https://www.aftenbladet.no/meninger/i/pVzJR/naar-terroristen-er-ein-av-vaare Endret akkurat nå av Snikpellik
freedomseeker Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå Innblanding av Breivik i diskusjonen om norsk masseinnvandringspolitikk er en fullstendig avsporing. På samme måte kan man da trekke inn IS og Hamas, som nyter støtte fra et faretruende stort antall innvandrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå