Gå til innhold

Statsbudsjett-bråket: Listhaug: - Skal jo selvsagt ta ansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/listhaug-skal-jo-selvsagt-ta-ansvar/83926126

Sitat:» Dersom ventresiden ikke klarer å oppnå enighet om budsjettet, sier Sylvi Listhaug til NRK at hun er beredt til å ta ansvar.»

Man kan legge til grunn at Høyre uten problemer kunne dannet en regjering med FRP. En ville imidlertid trengt SP for å få gjennom et budsjett, og det er ikke sannsynlig så lenge Vedum leder partiet. Det er dog ikke heelt umulig. En landbruksministerpost, samferdselminister ++, løfter om et solid landbruksoppgjør, steil holdning til EU, freding av kommunesammenslåinger, og pengedryss over kommuner ville nok gjort det fristende. 

Jeg tar for gitt at tutti-frutti hanker seg inn, og at Støre fortsetter. Men, tenk hvor uendelig morsomt det ville være om MDG og SV til sist sørget for en blå regjering da folkens.

Se for dere ansiktene deres i det 1 milliard tim Gaza i stedet gikk til hardt pressede sykehus (som bare fikk 500 mill), 1000 flytininger der mange skulle være øremerket til Gaza ble til 0, tannhelse heller gikk til sykehus/kommuner, og offentlig sløsing heller gikk til skattekutt for arbeidsfolk. Kutt i videre bistand som heller gikk til SP’s distrikter, gruvedrift på havbunn, full rulle på olje og gass, og en gjennomgang for forenkling av offentli sektor/reguleringer samt en næringdpolitikk som ble god nok igjen til at kapital ikke flytter ut. Bare…se for dere Kirsti Bergstø eller Hemstad fra MDG få den i fleisen.

DA hadde jeg hentet frem popcorn. MDG og SV ville stått igjen som tidenes tapere, og begge ville vært under sperregrensen neste valg. Rødt ville overtatt SV’s posisjon for godt.

Lov å drømme….

Hadde jeg vært SV eller MDG velger ville jeg nok uansett følt at det har vært nok selvskading, et slikt nådestøt er dessverre urealistisk. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
OleBrum2 skrev (23 timer siden):

Jeg tar for gitt at tutti-frutti hanker seg inn, og at Støre fortsetter. Men, tenk hvor uendelig morsomt det ville være om MDG og SV til sist sørget for en blå regjering da folkens.

Så lenge KRF ikke havnet langt under sperregrensa ved forrige valg (altså ingen representanter på Stortinget) så hadde dette ikke vært morsomt i det hele tatt. Du har vel fått med deg de siste måneders utspill om både det ene og andre fra den kanten :eek:En blå regjering uten KRF hadde vært en helt annen sak. 

Vel, nå har vi uansett fått fasiten her da, de 5 partiene kom til enighet, så det er vel temmelig "trygt" de neste 4 årene. (Trygt i den forstand at KRF holder seg unna regjeringskontorene). 

Aldri i verden om det hadde gått så langt at SV og MDG hadde gitt statsministerposten til Sylvi Listhaug. Dette var bare et spill for galleriet. 

• Liker 3
Skrevet

Sylvi bør se positivt på saken. Hele schticken hennes er jo å være misfornøyd med sittende regjeringer. Det er hele identiteten til Fremskrittspartiet. Så når har hun fire nye år hvor hun kan klage på ting som hun ikke gjorde noe med da hun selv satt i regjering. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...