torbjornen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Raudt skal i samband med forhandlingane om statsbudsjettet ha fått gjennomslag for at det skal lagast ei lov som forbyr import av varer frå Vestbreidda. Her frå nrk.no: Sitat Rødt-lederen: Kaotiske tilstander Publisert klokken11:33 iStatsbudsjettet 2026 Mens SV ønsker å forhandle videre om nye Palestina-krav, mener Rødt-leder Marie Sneve Martinussen at budsjettavtalen er god nok slik den foreligger. – Rødt har fått veldig solid gjennomslag for Palestina i dette budsjettforliket. Det som ligger på bordet nå, er både en lov som forbyr innførsel av varer fra den okkuperte Vestbredden og at vi styrker det internasjonale rettsapparatet. – Så her bør palestinavenner også i SV se at gjennomslaget er godt nok til å skrive under? – Alle partier gjør sine egne vurderinger, det har jeg stor respekt for. – Er det et kaos vi ser? – Det er i hvert fall ganske kaotiske tilstander, det er lett å se. Og det er Arbeiderpartiet som har ansvaret for å sikre flertall for et budsjett, sier Rødt-lederen. – De snakker nå med SV og MDG, og de snakker for så vidt med oss også. Hvis det kan komme noen ytterligere forbedringer på bordet, så er det vinn-vinn for Rødt. Vil ikkje dette fyrst og fremst ramme palestinarane? Vil butikkar som importerer palestinske varer frå Vestbreidda måtte leggje ned? I tillegg slit eg litt med å skjøne kva dette har å gjere i forhandlingar om eit norsk statsbudsjett. Endret 1 time siden av torbjornen
Snikpellik Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Det handler nok om varer som kommer fra de ulovlige israelske bosettingene, ikke fra palestinske produsenter. De som altså har fabrikker eller kontorlokaler i de ulovlige bosettingene og støtter opp om økonomien der. De ulovlige bosettingene kontrollerer 42% av arealet på Vestbredden. Den internasjonale domstolen (ICJ) har i en rådførende uttalelse konkludert med at Israels praksis på Vestbredden er i strid med folkeretten, inkludert internasjonal humanitærrett, internasjonale menneskerettigheter og rasediskrimineringskonvensjonen, og anbefaler derfor å ikke støtte opp om næringsvirksomhet derfra. Land som f.eks. Storbritannia og Danmark har innført merkeordninger for varer herfra, og de med flere vurderer også forbud. 1
The Avatar Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden torbjornen skrev (29 minutter siden): I tillegg slit eg litt med å skjøne kva dette har å gjere i forhandlingar om eit norsk statsbudsjett. Det siste er i alle fall enkelt å svare på. Det er politisk hestehandel, for at Ap skal sikre seg fleirtal for budsjettet ved hjelp av stemmene frå Raudt, så krev Raudt at Støre innfører Raudt-politikk som motyting. At Raudt sitt krav gjekk på innføring av ei lov og ikkje eit krav om X kr til ein bestemt sak som er viktig for Raudt, er politisk taktikkeri. Om eg skal gjette så vil eg tru at Raudt ser budsjettforhandlingane som fyrste og beste anledning til å presse Arbeidarpartiet, det er ikkje gitt at partiet Raudt kjem i tilsvarande maktposisjon på eit seinare tidspunkt så det gjeld nok å presse på ved fyrste og beste anledning. Arbeidarpartiet med Støre i spissen må ta stilling kva som er viktigast for Ap, sikre seg fleirtal for det noværande budsjettforslaget ved å bligjere partiet Raudt, eller ta nye forhandlingsrunder om budsjettet og ende opp med å måtte samarbeide med eit anna parti som kjem med vanskelegare krav. Kva som blir konsekvensane av eit slikt importforbod har eg ikkje god nok oversikt over. Men det vil heilt sikkert ikkje føre til at norske butikkar går konkurs. Det kan ikkje være mange butikkar der varer frå vestbreidda utgjer ein særleg stor andel av vareutvalget. Formålet med eit slikt importforbod er å ramme israelske busettingar som har slått seg ned i disse områda, det som blir produsert der er stort sett matvarer som poteter og appelsiner, altså råvarer som også dyrkes andre stadar i verden. Det er også nokre få produksjonsbedrifter på vestbreidda, men ikkje noko som vil savnes veldig. Store Israelske merkenavn som SodaStream har flytta sin produksjon og vil ikkje bli råka av eit eventuelt importforbod. Med unntak av ville protestar frå Israel og USA så vil eit slikt importforbod få små praktiske konsekvensar for oss i Norge. Worst case scenario så kan appelsinane bli litt dyra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå