Gjest 3567f...3a1 Skrevet søndag kl 13:26 Skrevet søndag kl 13:26 Det er mye snakk om mørketiden og høstdepresjonen. Dere kan rette meg hvis jeg sier noe feil her, men er ikke det verst for de som ikke har en kjæreste? For selv om mennesker kan føles seg tungt og deppa nå, kommer de hjem fra jobb og har en kjære som de kan snakke sammen, så er jo det en slags terapi for et par ikke sant? Mens de som er evige singel har jo ingen. Anonymous poster hash: 3567f...3a1
Gavekort Skrevet søndag kl 22:49 Skrevet søndag kl 22:49 Ikke nødvendigvis. Det kan godt hende at du kjenner ekstra godt på ensomheten i disse tidene, men det er ikke slik at en partner vil fikse alle problemene dine eller at mennesker i et forhold ikke kan kjenne på depresjon eller ensomhet. 4 1
Gjest 3567f...3a1 Skrevet i går, 00:41 Skrevet i går, 00:41 Nei en partner kan ikke fikse alt, men det må føles bedre å møte en du er glad i enn å komme hjem helt alene. Anonymous poster hash: 3567f...3a1
BadCat Skrevet i går, 00:56 Skrevet i går, 00:56 7 minutes ago, Guest 3567f...3a1 said: Nei en partner kan ikke fikse alt, men det må føles bedre å møte en du er glad i enn å komme hjem helt alene. Anonymous poster hash: 3567f...3a1 Ikke når man ikke får så mye som en omfavnelse når man kommer inn døra, men ei lang liste over alt som skal utføres, kjøpes eller betales. Det kan være fint med forhold, men ofte er det oppskytt. Det er lett å ønske seg noe man verken har eller har hatt, og dagdrømme om kun fordelene, helt til man får oppleve hva det innebærer. Romantiske forhold er fantastiske, bortsett fra når de ikke er det. 2 1
leticia Skrevet i går, 01:25 Skrevet i går, 01:25 (endret) Aner ikke om det er verst for de som ikke har kjæreste. Å leve i gode forhold hjelper på, men har man dårlig kommunikasjon med hverandre, så kan man nok føle seg mer ensom og deprimert i et forhold enn man gjør som singel. For noen kan det hjelpe å ha et kjæledyr. Hvis du har muligheten til det, så kan et avbrekk i solen / syden kanskje hjelpe på Endret i går, 01:33 av leticia endret siste avsnitt 1
leticia Skrevet i går, 01:31 Skrevet i går, 01:31 BadCat skrev (39 minutter siden): Det er lett å ønske seg noe man verken har eller har hatt, og dagdrømme om kun fordelene, helt til man får oppleve hva det innebærer. Romantiske forhold er fantastiske, bortsett fra når de ikke er det. Veldig sant ❤️
Helsefagarbeider Skrevet i går, 05:58 Skrevet i går, 05:58 Ensomhet kan være tøft og er mye i det TS skriver. Komme hjem til tomt hus, kjenne tomheten. Mye bedre å komme hjem bli møtt med " hei kjære og få ett varmt kyss"❤️. Merke at noen brys seg. Det gjør noe med oss. Skjønner godt der forholdet er " dødt". Det kan være tung og det tærer på det også. Er vel da utroskap kommer inn i bilde. Når både sexlivet og lidenskapen ikke er der mer. 1
Gjest 3567f...3a1 Skrevet i går, 13:08 Skrevet i går, 13:08 Helsefagarbeider skrev (7 timer siden): Ensomhet kan være tøft og er mye i det TS skriver. Komme hjem til tomt hus, kjenne tomheten. Mye bedre å komme hjem bli møtt med " hei kjære og få ett varmt kyss"❤️. Merke at noen brys seg. Det gjør noe med oss. Savner ganske mye et sånt scenario 🥲💔 Anonymous poster hash: 3567f...3a1
Helsefagarbeider Skrevet i går, 16:12 Skrevet i går, 16:12 Gjest 3567f...3a1 skrev (3 timer siden): Savner ganske mye et sånt scenario 🥲💔 Anonymous poster hash: 3567f...3a1 Skjønner at du bor alene og forstår dine tanker. Har du hatt det lenge slik. Har du prøvd å gjort noe med det❤️. Kjærligheten er ikke enkelt, finne den rette osv. Koster så lite å bry seg, ikke mange som gjør det. Send meg gjerne en PM melding. Kanskje kan vi dele på erfaringer 🙂 1
Krig og fred Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden On 11/30/2025 at 2:26 PM, Guest 3567f...3a1 said: For selv om mennesker kan føles seg tungt og deppa nå, kommer de hjem fra jobb og har en kjære som de kan snakke sammen, så er jo det en slags terapi for et par ikke sant? Mens de som er evige singel har jo ingen. Anonymous poster hash: 3567f...3a1 Eller, du har en kjæreste som er deppa og klager, og ødelegger dagen din og tapper deg for energi. Så du gruer deg til å møte hen, også tenker du at det hadde vært bedre å være singel. Singel eller forhold, lykkelig eller ulykkelig, det er ingen korrelasjon. 3 2
Tussi Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Synes det er helt supert å komme hjem til katter som møter meg i døra, kunne se hva jeg vil på TV og fise i sofaen uten problemer. Helt nydelig 2
Jobs Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Syntes også det er helt topp og være singel,har 2 hunder og det er mye selskap i de. Er sosial på nett og har kamerater og får jeg lurt meg av gårde på Danske eller Tyskland båten er det himmelriket .Livet er og finne lykken i den situasjonen du er i,gi ikke opp og begynn og sture,da graver du deg ned i depresjoner. 1
Tussi Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Krig og fred skrev (24 minutter siden): Tarmgass-spraying av sofaen 🤢 Slapp av,det er ikke din sofa 2
Helsefagarbeider Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Tussi skrev (39 minutter siden): Synes det er helt supert å komme hjem til katter som møter meg i døra, kunne se hva jeg vil på TV og fise i sofaen uten problemer. Helt nydelig Enig at det er trivelig med dyr. Du kan ikke prate med dyr som du gjør med ett menneske. Du kan ikke sitte i en armkrok. Dyr dekker ikke alle våre behov
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 19 minutes ago, Tussi said: Slapp av,det er ikke din sofa Klarte ikke dy meg.
leticia Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Krig og fred skrev (1 time siden): Klarte ikke dy meg. Går an å beskytte sofaen med teppe da 1
Helsefagarbeider Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden leticia skrev (1 time siden): Går an å beskytte sofaen med teppe da Liker når folk har gode svar. 😉😉
KarvaBlad Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det er noe korrelasjon mellom singletilværelse og depresjon. Men det kan komme av tredjevariabler. Single har oftere dårligere økonomi enn f.eks. ektepar, noe som kan lede til bekymringer og fremtidsfrykt. Som igjen kan lede til depresjon. Men den viktigste faktoren er ensomhetsfølelse. Ikke alle single har den, men de single som virkelig føler seg ensomme, har høyere sannsynlighet for å utvikle depresjon. Single har heller ikke en nær samtalepartner de kan bruke som ventil for indre følelser. Dette kan også lede til depresjon. Men det er litt høna og egget her: Er jeg deprimert fordi jeg er single, eller er jeg single fordi jeg er deprimert? Deprimerte mennesker har vanskeligere for å finne en partner. Men dette er kanskje det viktigste punktet: Studier viser tydelig at det å være i et dårlig eller konfliktfylt forhold er langt mer skadelig for den psykiske helsen enn å være singel. En singel person har gjerne bedre psykisk helse enn en person som føler seg ensom eller utrygg i et parforhold. Forskjellen i depresjonsforekomst er størst mellom de som er i lykkelige forhold og de som er single. 2
Grønn420 Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden Må være noe galt med meg, for jeg er evig takknemlig for at jeg kommer hjem til et stille og fredelig hjem, etter en arbeidsdag som i 8 av 10 tilfeller er tøff. Å slippe å snakke resten av dagen og kunne sove så lenge jeg vil, eventuelt legge meg på sofaen om jeg vil, spise det jeg vil, være sur og grinete om jeg ønsker det uten å møtte tenke på å holde humøret oppe for en annen person i huset... Det er godt. Er ikke rent sjeldent jeg er på jobb med småbarnsforeldre som klager over alt som skal gjøres etter endt, travel arbeidsdag. Når det snakkes om hva folk skal gjøre i helga, så skal de hit og dit, de skal i selskap, det er barnebursdag, det er ting på planen hele tiden og det er huff og ork og syting fra ende til annen. Klarer ikke misunne det livet. Tussi skrev (22 timer siden): Synes det er helt supert å komme hjem til katter som møter meg i døra, kunne se hva jeg vil på TV og fise i sofaen uten problemer. Helt nydelig Skulle ønske jeg hadde katter. Det må være veldig fint å komme hjem til! Heller en pus som ligger og maler i fanget, enn en mann som ligger å jokker på deg med ståpikk når du er sliten og vil slappe av. Ja, snakker av erfaring. 😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå