Gå til innhold

Er det fortsatt mulig med lokal bruker i Windows 11?

arne22

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skulle oppdatere en Windows 11 PC som har ligget utbrukt en periode. I likhet med alle mine Windows 10 og Windows 11 PC'er så har den bare satt opp en lokal admin konto. Når jeg skal oppdatere Windows 11, så kommer den med følgende feilmelding:

"Windows 11, version 24H2. We could not innstall some updates using the account you are signed in with. Try signing in with another account."

Betyr det at Microsoft nå tar vekk de mulighetene som har eksistert fram til nå for å kjøre ved hjelp av lokal admin/brukerkonto?

Noen som kjenner til dette?

Den PC'en jeg sitter på nå har ellers bare lokale kontoer og den har 24H2 uten at dette har gitt noen problemer.

Hvis jeg nå må legge om alle PC'ene mine til Linux, så skulle jeg gjerne vite at det er nødvendig og at det ikke bare er ett eller annet bugs med den ene maskinen. Det blir jo en del jobb å installere på nytt på alle PC'ene.

Hva med Mac, er det mulig å sette opp lokale admin/brukerkontoer der? Eller blir det Linux som er eneste alternativ?

Endret av arne22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Win11 Pro er det enkelt å sette opp lokal konto på, Home vet jeg ikke.

På Pro kan man i OOBE velge at den skal settes opp for firma, deretter at den skal være domenetilkoblet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...