Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre? Jeg er desperat

Gjest 03488...d3d

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (16 timer siden):

Trådstarter her.

Jeg har allerede gått til familievernkontoret og barnevernet!  Bvt ville ta fra meg barna! Jeg ville jo ikke det! Selvsagt vil jeg høre på dere. Men jeg har prøvd!  Føler jeg fremdeles trenger hjelp... 

Pga nå har jeg 2 barn med utfordringer 100%. Jeg klarer ikke! 

Anonymous poster hash: 03488...d3d

Jeg leste dette nå.

Det virker for meg veldig usannsynlig at basert på det lille vi vet så vil barnevernet ta fra deg barna, også har du liksom ikke noe mer støtte eller kontakt med de mer?

Det er vel ikke sånn at de plutselig bare lar barna være om du sier nei? Jeg antar jo du kanskje da har noe støtte eller flere instanser er allerede kjent med deg, din familie og de utfordringene dere har? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 hours ago, mad.cat said:

Anbefaler deg denne videoen: 

Veldig bra video.

For å overdrive litt, så gjør regelmessig alkohol oss til utagerende følelsesstyrte roboter. Som sagt, så vil alkohol gjøre det verre.

Denne situasjonen er nok ganske utenfor min rekkevidde trådstarter. Men hvis det er slik at du vil prøve ditt beste selv, så finnes det annen hjelp også for deg som forelder. Jeg har også benyttet meg av dette tilbudet her i Norge, selv om jeg var ganske forberedt på å bli en forelder. Det er ett kurs som heter "Circle of security". Her er en internasjonal side, men det finnes sikkert tilbud rundt om i Norge, siden jeg kunne benytte meg av det.

Når situasjonen din er slik som det høres ut som, at de bruker vold, og skriker til hverandre, så har de på ett eller annet vis gjennom lengre tid lært at det er slik man kan være. Barn lærer mye eller alt av andre mennesker rundt seg. Å snakke rolig til barn er veldig viktig. Da viser man at mennesker kan være rolig. Kan tilogmed prøve seg frem med å hviske med vilje, slik at de må være stille for å høre hva du sier.

Barn trenger også stimuli, så å engasjere dem i noe som foregår i rolig format kan være en ide. F.eks eventyr eller donald blad.

Vær kreativ. Prøv nye rolige ting hver dag. Lag ett rolig mønster i hverdagen. Ikke bare overlat de til seg selv. Da blir det mer at man vil prøve å håndtere utageringer, som kan være en ganske stri strøm å svømme i, og muligens gjøre det verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...