Fish Skrevet 21. november Skrevet 21. november Hei! Har kjøpt dette hovedkortet og denne prosessoren. Har bestilt Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 2x16GB til 2 229 kr, men ser at jeg kan få Kingston FURY Renegade DDR5 EXPO/XMP 2x16GB 6800MT/s til 1 936 kr. Ryzen 5 7600 clocker vel uansett ned hastigheten til 5200 mHz, så jeg vil vel egentlig ikke merke stor forskjell uansett hva jeg velger av disse to?
ExcaliBuR Skrevet 21. november Skrevet 21. november Ryzen 7000 er perfekt med 6000MHz RAM. Ikke noe behov for å gå høyere. Bare husk å skru på EXPO i BIOS.
Fish Skrevet 21. november Forfatter Skrevet 21. november ExcaliBuR skrev (19 minutter siden): Ryzen 7000 er perfekt med 6000MHz RAM. Ikke noe behov for å gå høyere. Bare husk å skru på EXPO i BIOS. Takk. Den ene RAM’en jeg linket til er 300 kr rimeligere enn den andre. Er det noen grunn til å velge den dyrere, eller blir det ca det samme?
ExcaliBuR Skrevet 21. november Skrevet 21. november Fordelen med 6800MHz (MT/s) RAM er potensialet for høyere ytelse. I praksis er det vanskeligere for Ryzen å drive RAM over 6000MHz (MT/s) og kan være utfordrende å få et stabilt system, 6000MHz (MT/s) er "sweetspot" for Ryzen 7000. Så for mindre hodebry så ville jeg gått for 6000MHz (MT/s). 1
Sounande Skrevet 22. november Skrevet 22. november (endret) Fish skrev (På 21.11.2025 den 9.36): Takk. Den ene RAM’en jeg linket til er 300 kr rimeligere enn den andre. Er det noen grunn til å velge den dyrere, eller blir det ca det samme? Ville gått for den dyrere, ikke på grunn av noen tekniske årsaker med selve RAMen, men på grunn av butikken som er billigere. Har hatt greie erfaringer med Dustinhome, men butikken stenges den 15. Desember. RAMen står som bestillingsvare hos Dustin, så kan hende at de ikke klarer å fullføre bestillingen og kansellerer den om 6 måneder. Endret 22. november av Sounande
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå