Gå til innhold

Norge vinner VM 2026!

ozone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa det først.
Noen som har innsigelser?
Laget er pr. nå det beste i verden.
Så alle andre påstander er akkurat nå feil.
Men kjør på!😉👌

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei, Norge er ikke det beste laget i verden. De har enda ikke møtt skikkelig motstand, som f.eks Spania,  Argentina og Frankrike. 

Tipper (og håper) Frankrike tar hjem trofeet 🥰

Skrevet
28 minutes ago, ozone said:

Jeg sa det først.
Noen som har innsigelser?
Laget er pr. nå det beste i verden.
Så alle andre påstander er akkurat nå feil.
Men kjør på!😉👌

Norge har en sjans, men det er mange skjær i sjøen. Jeg tipper de kommer til kvartfinalen. Så kan vi dra fram denne tråden når den tid kommer og se hvem som fikk rett.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Norge har en sjans, men det er mange skjær i sjøen. Jeg tipper de kommer til kvartfinalen. Så kan vi dra fram denne tråden når den tid kommer og se hvem som fikk rett.

That's the spirit😊

iGlenn skrev (15 minutter siden):

Må være noe av dummeste jeg har lest på lenge. 

Vi får se da...😃

Ikke glem at alle de andre lagene også er 11 helt normale mennesker som er vokst opp på planeten Jorden, og har lært å spille fotball her de også😉

Ser ut for meg som at Norge er best denne gangen.

Skrevet

Nei.

Norge er ikke blant topp ti en gang. Bare se på dagens kamp, bare innlegg og ingen kontringer eller ballspill foran mål. Elendig og kjedelig Drillo fotball med lange baller og flaks foran mål. Flaut. Dette er ikke nok mot land som Frankrike eller Spania. Selv USA kommer til å gruse Norge.

• Liker 3
Skrevet
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Nei.

Norge er ikke blant topp ti en gang. Bare se på dagens kamp, bare innlegg og ingen kontringer eller ballspill foran mål. Elendig og kjedelig Drillo fotball med lange baller og flaks foran mål. Flaut. Dette er ikke nok mot land som Frankrike eller Spania. Selv USA kommer til å gruse Norge.

Hvordan si at du ikke har peiling på fotball uten å si at du ikke har peiling på fotball...

Hvordan skal du kontre på et lag som parkerer bussen?

Har vi en Tore Andre Flo på toppen som tar ned alt av baller, og får Spanjoler og Meksikanere til å filme til seg frispark? La du ikke merke til Nusa og Bobb på hver sin kant? Norge spiller mer og mer likt de store etablerte lagene, med possession og pasninger i bakre firer før de prøver å finne svakheter i forsvaret, og bryte gjennom der det sprekker, stort sett på kantene.

Så er bakre firer langt de unna store nasjonene i pasningshurtighet og -kvalitet, så jeg har heller ikke trua på noe mer en max kvartfinale, men Drillofotball er det ikke i nærheten av!

Kjenner ikke til USA sitt landslag akkurat nå, men husker Alexi Lalas og en del andre fra forrige storhetstid... USA har ikke blitt noe bedre siden da!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Galskap av en førstepost, men skal prøve å svare ordentlig.

I neste års VM er det enklere enn tidligere å gå videre fra gruppa. Er vi litt heldige med hvem vi møter så er det ikke urealistisk å bygge et momentum som kan ta oss et stykke inn i mesterskapet. Det er selvfølgelig mulig å gå langt, se på Marokko i forrige VM. Historien er full av eksempler.

Liker å sammenligne dagens Norge med Belgia og Kroatias gylne generasjoner. Et skadefritt Norge har så klart en mulighet til å komme opp på det nivået med det spillermaterialet vi rår over. Belgia og Kroatia har nådd semifinaler og finaler i mesterskap.

Det som taler mest mot at Norge skal gå langt er at vi ikke har spilt så mange kamper i det siste mot de største, og ikke har så mye av disse erfaringene. Spania, England, Frankrike, Argentina, Brasil osv. Vi får en ny kamp mot Italia på søndag, og så skal vi spille to treningskamper i mars og to i juni rett før VM. Motstanderne her er ikke bestemt enda, jeg regner med at NFF nå jobber intenst med å få til minst én kamp mot en A-nasjon i løpet av disse kampene. Når vi offisielt er VM-klare blir det enklere å booke inn en storfisk eller to.

Vi kan også tillate oss å se forbi VM. Til høsten neste år skal vi opp på øverste nivå i Nations League, veldig spennende hvordan Norge tar nivået der.

Endret av Snikpellik
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (23 minutter siden):

Det som taler mest mot at Norge skal gå langt er at vi ikke har spilt så mange kamper i det siste mot de største, og ikke har så mye av disse erfaringene.

Du har helt rett, vi har ikke målt oss mot store nasjoner, med unntak av Italia. Italia er vel også igjennom et slags generasjonsskifte og er ikke gjenkjennelig, de er rett og slett etter mitt syn ikke å regne for toppklasse lenger. Et annet usikkerhetsmoment er forsvaret vårt, som leverer godt pga god organisering, men som ikke har noen skikkelige generaler og/eller verdensklasse spillere. 

Jeg syns også sentral midtbane er et usikkerhetsmoment, det skal bare en skade eller utestengelse til på Ødegård før vi er vesentlig svekket. Vi starter med Patrick Berg, som egentlig bare har fungert for Bodø/Glimt, og faller igjennom på internasjonalt nivå. 

Bortsett fra det, så tror jeg Norge har en god sjanse til å overraske i VM, vi tar med oss flyt, samhold og en sinnsvak evne til å skåre mål, men det blir spennende å se hvordan vi klarer oss når vi etterhvert skal møte lag som spiller oss lave. 

Alt kan skje i disse turneringene, jeg minner om at Hellas vant EM... Det er klart Norge har en sjans til å slå godt fra seg i VM. 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Jeg håper laget som vinner VM 2026 kommer fra et land utenfor Europa eller Sør-Amerika.  Hvis ikke, så håper jeg dere vinner 

Kanskje Usa er gode nok til å vinne på hjemmebane nå? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...