Gå til innhold

Kristendom, en eneste sannhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (8 minutter siden):

Her er noen andre beskrivelser av denne "skaperen" som du ser opp til... eksempler fra linken følger under linken 

Allikevel👇🏼

PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Gjør ikke noe av selvhevdelse og tom ærgjerrighet, men vær ydmyke og sett de andre høyere enn dere selv. 4 Tenk ikke bare på deres eget beste, men også på de andres. 

Du skal elske din neste som deg selv.

Elsk hverandre inderlig som søsken, sett de andre høyere enn dere selv. 

PÃ¥inter skrev (34 minutter siden):

Du kan rænte så mye du vil over at kristne gjør slik eller slik, men følger de ikke anbefalingene over er de vel ikke så kristne allikevel, men heller…….???

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At fortellingene i bibelen er såpass forskjellige, burde fortelle oss at bibelen er skrevet av forskjellige mennesker, med forskjellige ideer. Det er ingen "gud" som er ansvarlig for bibelen. Kun mennesker, som skreiv ned og samlet skrifter fra tiden de levde i. Det passer stort sett ikke inn i den tiden vi lever i nå, selv om jeg fint kan "kjøpe" det humanistiske aspektet om medmenneskelighet som en universal verdi folk bør leve etter, men som vi på ingen måte trenger en religion for å etterleve. Heller tvert om vil jeg si. Men man får et forklaringsproblem hvis man kun fokuserer på dette, og glemmer helt det andre som er beskrevet i bibelen, som er:

ekstremt brutalt, bestialsk, diskriminerende, rett frem rasistisk og ofte totalt uten medmennesklighet (ifølge nettavisens link). Bibelen, kristendom | Dette er de jævligste tingene som står i Bibelen

Jeg syns det er mildt sagt spesielt at man må "tilbe" noen og ha så tydelige leveregler å leve etter for at man skal gjøre moralsk riktige ting. Og selv med disse levereglene så klarer man altså å undertrykke og diskriminere folk med "feil" kjønn, "feil legning" og "feil rase / etnisitet". 

Endret av leticia
link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...