Gå til innhold

fins det noe tørrfór til katt med "appetit-garanti"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger noe tørrfor til en katt som er innom her en gang i mellom å hilser på/tigger. Frem til nå har jeg kjøpt våtfor i slike små posjonsforpakninger, men siden den ikke alltid spiser opp alt + at det er styr med å rengjøre skålen (og fluer om sommeren), så gidder jeg ikke det lengre.

ser mye av posene er 2-3 kg. og mer, men vil jo helst ikke brenne inne med noe som ikke faller i smak.

hva bruker katte-eierne her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg hundeeier, men dette gjelder også for kattefôr: Du finner flere produsenter (Royal Canine feks) og butikker (Musti bla) som gir smaksgaranti, dvs. du får pengene tilbake hvis kreket ikke liker maten. 

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (44 minutter siden):

Hugo_Hardnuts skrev (43 minutter siden):

Nå er jeg hundeeier, men dette gjelder også for kattefôr: Du finner flere produsenter (Royal Canine feks) og butikker (Musti bla) som gir smaksgaranti, dvs. du får pengene tilbake hvis kreket ikke liker maten. 

Musti er sikkert bra (enormt utvalg) men litt stive priser. Den katta som streifer innom her, har et hjem, og jeg er sånn sett bare "reserve" kos & matstasjon for å si det sånn :p

hva med

https://www.rusta.com/nb-no/fritid/husdyr/kattemat/torrfor-katt-friskies-35-kg-storfe--kylling

folk skryter og mye "kattene mine elsker dette foret" osv.

eller

https://www.jula.no/catalog/fritid/husdyr/katt/mat-og-godbiter/kattefor-026269/

denne katta er litt sær tror jeg. Ville f.eks. ikke ha tunfisk i olje når jeg tilbydde det, men den knasket i seg noen cornflakes flak den fant på kjøkkengulvet.

Ser at de fleste tørror er basert på enten kylling, fugl (and, kalkun), fisk (laks) og kjøtt (svin, storfe)

Jeg  tenker "storfe må være best" men er jo ikke nødvendigvis det som er oppfatningen blant katter da :D

har dere noen erfaring men hvilken smaksvariant av de ovennevnte som oftest faller i smak hos katta?

Skrevet (endret)

Kanskje eier har noen preferanser for hva den skal spise?

Man mater ikke andres husdyr uten tillatelse. At den er sær indikerer kanskje at den ikke er fryktelig sulten, og egentlig bare tigger godbiter av deg.

Endret av MailMan13
Skrevet
Snylter skrev (12 minutter siden):

Med mindre det er avtalt med eieren at du skal mate katten er svaret så enkelt som at du skal la vær å gjøre det.

er det ikke bare koselig at folk er snille mot dyrene deres?

er nok av de der ute som enten hiver steiner etter katter, eller spyler de med hageslangen, hvis de kommer inn på tomten deres.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
MailMan13 skrev (18 minutter siden):

Man mater ikke andres husdyr uten tillatelse.

streifende katt regnes (juridisk) som ville dyr, så det er fult lovlig å både gi dem mat og husly.

men jeg skjønner selvsagt hva du mener. I mitt tilfelle er det ikke snakk om "adopsjon" på full tid (hvilket kunne få eier til å tro at katten var forsvunnet/påkjørt/ død) men sporadiske besøk. Den er nok hjemme i mellomtiden.

Forøvrig er det ikke nødvendigvis alltid slik at katten har det bra hos eier selv om den offisielt har et hjem. Det kan være både fyll/narkotika og spetakkel og dårlig med mat.

Jeg stenger i alle fall  ikke døra for noen katt som sitter utafor å vil inn, enten for å sove eller få noe å tygge på.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...