Gjest eb139...7bb Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hei. la meg fortelle litt om min situasjon. Er 29 år gammel og eier en bolig som betaler seg selv+ går i overskudd med 6k i mnd. leieinntekter på 20, totale kostnader (avdrag+lån) 13k ish. boligen har 2.3 i lån og er verdt litt over 5mill. videre har jeg 1.5 mill spart opp på konto, og har fått et nytt finansieringsbevis på 5mill, hvorav 800k egenkapital. Lønna mi er 1 mill ish i året. hvordan kan jeg nå gå fremover for å kjøpe flere boliger? Føler at jeg makser meg selv i xx antall år nå om jeg feks kjøper en bolig til 4 mill. Jeg ser på boliger primært i asker, bærum, drammen lier området. Anonymous poster hash: eb139...7bb
Gjest 675d5...901 Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden Sett at boligmarkedet og utleie holder seg stabilt: Kjøp leilighet med 2 soverom til 4Mnok. Leie ut 20k. Forventet overskudd = Boligverdi økning, ingen cashflow pt. Antar du får 65k i mnd etter skatt. Nedbetal Bolig A med 20k i mnd, og Bolig B med 20k i mnd, trenger du 25k for å leve? Hvis nei spar overskytende i enkelt fond. Etter 5 år refinansierer du for å få kjøpe deg bolig i studentområdet med 4-6 soverom. Om du må selge noe, gjør det. hvis alt går bra, kan du få til å kjøpe 2 boliger som nevnt ( ikke i områdene du nevner muligens, men det bør ikke ha noe å si..Det du sikter etter er studenter ) En kamerat av meg gjorde akkurat dette, hadde leiligheter i byen og solgte for å kunne eneboliger / tomannsbolig med flere soverom. Gikk fra 5 soverom til 12 for samme sum..Altså solgte leilighetene for 9Mnok, og kjøpte hus for 9Mnok der studentene befinner seg. Fra 50k til 90k i leieinntekt mndlig. Om 2 år kan han få inn 40k på 4-5 soverom til ved å gjøre akkurat det samme, og etter det vil det bare ta 1 år før han igjen kan gjøre det samme en gang til. Etter det gjelder det bare å holde øyne åpne for hvilke som helst bolig som passer innenfor parametre da han bare trenger 3-4 mnd før han har nok egenkapital for et kjøp. Han har gjort dette i Nord, hvordan det blir gjort i Sør er kanskje helt annerledes. Men som han selv sier, er det noe tar jeg bare en flytur opp. Husk dog at du må/burde ofre en god del av livet for å få gjennomført dette. Så vei over om det er verdt det. Er ikke så lukrativt å hente deg igjen i livet ved alder 40 hvor de eneste damene igjen på markedet er de med 3-4 barn på slep, x antall mentale diagnoser, eller de som har blitt hamret gjennom av 50+ karer i tyveårene. Akkurat dette er problemet alle rundt meg som er i en lignende situasjon nå kontra oss som valgte familie og en dame som har ting på stell før de evt skeier ut. lykke til! Anonymous poster hash: 675d5...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå