Gå til innhold

Hvordan triple boligporteføljen?

Gjest eb139...7bb

Anbefalte innlegg

Gjest eb139...7bb
Skrevet

Hei.

la meg fortelle litt om min situasjon. Er 29 år gammel og eier en bolig som betaler seg selv+ går i overskudd med 6k i mnd. leieinntekter på 20, totale kostnader (avdrag+lån) 13k ish.

boligen har 2.3 i lån og er verdt litt over 5mill.

videre har jeg 1.5 mill spart opp på konto, og har fått et nytt finansieringsbevis på 5mill, hvorav 800k egenkapital. Lønna mi er 1 mill ish i året. 
hvordan kan jeg nå gå fremover for å kjøpe flere boliger? Føler at jeg makser meg selv i xx antall år nå om jeg feks kjøper en bolig til 4 mill. Jeg ser på boliger primært i asker, bærum, drammen lier området. 

Anonymous poster hash: eb139...7bb

Videoannonse
Annonse
Gjest 675d5...901
Skrevet

Sett at boligmarkedet og utleie holder seg stabilt:

Kjøp leilighet med 2 soverom til 4Mnok.  Leie ut 20k. Forventet overskudd = Boligverdi økning, ingen cashflow pt.
Antar du får 65k i mnd etter skatt.
Nedbetal Bolig A med 20k i mnd, og Bolig B med 20k i mnd, trenger du 25k for å leve? Hvis nei spar overskytende i enkelt fond.
Etter 5 år refinansierer du for å få kjøpe deg bolig i studentområdet med 4-6 soverom.   Om du må selge noe, gjør det.

hvis alt går bra, kan du få til å kjøpe 2 boliger som nevnt ( ikke i områdene du nevner muligens, men det bør ikke ha noe å si..Det du sikter etter er studenter ) 

En kamerat av meg gjorde akkurat dette, hadde leiligheter i byen og solgte for å kunne eneboliger / tomannsbolig med flere soverom. 
Gikk fra 5 soverom til 12 for samme sum..Altså solgte leilighetene for 9Mnok, og kjøpte hus for 9Mnok der studentene befinner seg. 
Fra 50k til 90k i leieinntekt mndlig. 

Om 2 år kan han få inn 40k på 4-5 soverom til ved å gjøre akkurat det samme, og etter det vil det bare ta 1 år før han igjen kan gjøre det samme en gang til. 

Etter det gjelder det bare å holde øyne åpne for hvilke som helst bolig som passer innenfor parametre da han bare trenger 3-4 mnd før han har nok egenkapital for et kjøp. 

Han har gjort dette i Nord, hvordan det blir gjort i Sør er kanskje helt annerledes. Men som han selv sier, er det noe tar jeg bare en flytur opp. 

Husk dog at du må/burde ofre en god del av livet for å få gjennomført dette.  Så vei over om det er verdt det.

Er ikke så lukrativt å hente deg igjen i livet ved alder 40 hvor de eneste damene igjen på markedet er de med 3-4 barn på slep, x antall mentale diagnoser, eller de som har blitt hamret gjennom av 50+ karer i tyveårene.  
Akkurat dette er problemet alle rundt meg som er i en lignende situasjon nå kontra oss som valgte familie og en dame som har ting på stell før de evt skeier ut.

lykke til!

Anonymous poster hash: 675d5...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...