Gå til innhold

Arc Raiders har solgt 4 millioner eksemplarer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
RookieNO skrev (7 timer siden):

Du har sikkert ikke fått med deg at spillet i utgangspunktet hadde mye mindre fokus på pvp enn det det har nå. Det er mange som falt fra når de så hvor spillet gikk, meg inkludert. Når støvet har lagt seg så kommer det til å ha like mange spillere som andre extraction looters med pvp. Det finner ikke opp noe som helst på nytt...

https://www.consolecreatures.com/arc-raiders-changes-to-pvp-shooter/

Spillet hadde falt av raskere visst det ikke er pvp. Jeg testet det når det var server slam eller hva de kalte det. For min del var det dørgende kjedelig opplevelse. Du looter i 15 minutter uten å se en eneste fiende annet enn arc's. For så å extracte og alle kommer for å stjele looten din.

Skrevet (endret)
Fenris Helheim skrev (21 timer siden):
BonBattery skrev (21 timer siden):
Fenris Helheim skrev (23 timer siden):

Var gøy i starten, og mye morsomme møter med andre spillere. Men nå sko eg bare ønske det var mulig å få igjen pengene. Spillet er ikke casual gøy lengre. Folk er mer nervøse og har trust issues, så de skyter heller først. Og griefers og folk som bare vil fore egoet sitt er i alle lobbyer.

Spillet trenger sårt Skill based matchmaking, eller gear score matching. Eller ren PvE modus ved siden av. For sånn det er nå så kan man like godt spille det helt forjævlige Tarkov.

Dette skriker "toxic pve player" får å gjøre PvP i et PvPvE spill. Men "PvP spillerens" feil. PvP er en del av spillet om ikkje liker eller ikkje. Får bare lære deg å snike bedre eller ikkje gå der alt med verdifull loot, der kan du forvente PvP. Du kan lett unngå PvP om du er smart.

No som dei har skrudd ned aktive servere og kaster folk inn i 20 min og mindre kamper, så er beste måten å få blueprints eller noe med verdi , altså PvP. PvE delen er latterlig lett og du kan ta alle ARC fiendene med å bare stå bak en vegg og hoppe ut med pot shots. Så det man har igjen akkurat nå er andre spillere.

Har selv tatt ned folk med bare anvill og hagla (begge grønn loot våpen) som har mye bedre gear uten problem, så er ikkje "gear issue".

Og der var første toxic pvp spilleren ja. Spillet kan jo nermest fjerne pvpve stemplet og sette på kun pvp sånn det er nå. Det trengs balanse i det. Pve og pvp må føles likestilt og like gøy, er jo ikke noe poeng i Raids når det kommer slik det er nå. Liker casual pvp med mye humor og gøyale kamper. Det vi har nå er --> campers i busker -> trios som rævkjører duos. En egen duo mode må og på plass fort. Emotes og prox chat er kun for toxic bruk atm...

Akkurat som jeg seier, første du gjør er å seie "pvp spiller feil", så sytter og klager på spillet ikkje er som du liker det, ergo "toxic pve", men nei, jeg peikte ut at det er et PvPvE spill og det er slik sjangeren er, nei da er jeg "toxic". Og nei, om folk seier "don't shoot" så bare lar jeg dei gå.

Nei, det trenges ikkje "Likestilt", ikkje alt trenger dette, det er mye gøyere å drepe andre spillere med bedre gear, fordi betyr ikkje dei er "bedre". Det er åpent miljø system der man kan gjøre hva man vil i spillet, det er hele appealet.

Du trenger ikkje "likt gear", masse av billig utstyret er skjempe kraftig og faktisk bedre når oppgradert som eksempel anvil og hagla, det jeg bruker når jakter på folk.

Og nei, det er ikkje toxic å jakte på folk, det er del av spillet. (bortsett fra dei du får av queen items som er bare OP, men har seriøst ikkje møt mange som har dem, og ammo er vansklig å finne regel messig til dei) .

> Liker casual pvp med mye humor og gøyale kamper. Der har du det, spillet er ikkje får deg da, enkelt og greit. Dette er ikkje "casual party pvp", det er derimot ganske "casual" i survival PvPvE. Lett og komme tilbake om du dør (billig gear og crafting). Men for guds skyld, ikkje endre spillet til kjedlig pve spill, Arc fiendene er latterlig lette(igjen, peak shot, kan du ta ned alt bortsett fra queen)

>Emotes og prox chat er kun for toxic bruk atm...

Meir piss preik, stråhat argument. Det er plenty av folk som seier "don't shot "fårsat, har flere ganger danset med folk på extraction en slås.

Om dei camper i busker A) Du kan crafte raider cache key, veldig billig å lage,så slepper du extraction problemet. Anbefales på Dam og spaceport, siden dei extraction pointene er forferdlige.

B) Ta deg tid og bruk kamera til at du kan see rundt busker Problemet her er ikkje spillet, men du har rett og slett en ekstremt dårlig holdning.

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Tåka skrev (11 timer siden):
TheKims skrev (15 timer siden):
RookieNO skrev (15 timer siden):

Problemet slik jeg ser det er at pvp delen har fått alt for stor rolle, og dermed frastøter seg pve spillerne. The Divison 1 og 2 gjorde dette på en veldig fin måte. Jeg er selv veldig glad i pve spill, og skyr pvp som pesten. Skulle veldig gjerne sett en blanding av Arc og Division!

Problemet? Du spiller et spill som er pvp og har pve. Du kan ikke da komme i ettertid å klage på at en spiller drepte deg og tok all looten. Det er jo det hele spillet handler om.

Det kommer ikke fram noe sted som jeg har sett att det skal være et PVP spill, dette er lureri for mange hater PVP og hadde ikke kjøpt spillet om dette hadde vært opplyst på en skikkelig og tydelig måte! Skal de ha PVP så for de ha "battle grounds" samma som i WOW altså egene områder for PVP og ikke blande dette inn i PVE delen.

Bokstavlig talt "extraction shooter" , ""PvP" på steam siden.

Står til og med på siden. "ARC Raiders is a multiplayer extraction adventure, set in a lethal future earth, ravaged by a mysterious mechanized threat known as ARC. Enlist as a Raider and scavenge the surface to thrive in a desolate world. But beware of the machines. Beware of Raiders preying on others.

"Lurking threats—from deadly machines to other Raiders

Flere ganger er det sakt på " https://arcraiders.com/en/ , så vet ikkje hva du snakker om.

Endret av BonBattery
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (8 timer siden):

Du har sikkert ikke fått med deg at spillet i utgangspunktet hadde mye mindre fokus på pvp enn det det har nå. Det er mange som falt fra når de så hvor spillet gikk, meg inkludert. Når støvet har lagt seg så kommer det til å ha like mange spillere som andre extraction looters med pvp. Det finner ikke opp noe som helst på nytt...

https://www.consolecreatures.com/arc-raiders-changes-to-pvp-shooter/

Da de lanserte ideen var det faktisk et F2P spill uten PVP elementer ja. Dette prosjektet virker til å ha endret seg og utviklet seg gradvis til det vi ser idag.

Du mener at verdens mest populære spill akkurat nå angrer på at de ikke lagde et PVE spill? At Embark studios, som har mangedoblet forventet salgstall tenker de skulle gjort det annerledes?. Det er et idiotisk utsagn for å være helt ærlig.

Når støvet har lagt seg har Embark laget et spill som solgte som hakka møkk med enestående anmeldelser. De angrer nok ikke på at de gikk denne veien, gitt responsen fra alle spillerne. 

Endret av DrAlban3000
Skrevet
1 hour ago, DrAlban3000 said:

Da de lanserte ideen var det faktisk et F2P spill uten PVP elementer ja. Dette prosjektet virker til å ha endret seg og utviklet seg gradvis til det vi ser idag.

Du mener at verdens mest populære spill akkurat nå angrer på at de ikke lagde et PVE spill? At Embark studios, som har mangedoblet forventet salgstall tenker de skulle gjort det annerledes?. Det er et idiotisk utsagn for å være helt ærlig.

Når støvet har lagt seg har Embark laget et spill som solgte som hakka møkk med enestående anmeldelser. De angrer nok ikke på at de gikk denne veien, gitt responsen fra alle spillerne. 

Umulig å si hva de hadde solgt om det hadde holdt seg til den oprinnelige visjonen for spillet og utviklet det istedet.

Gjort er gjort, men det er uansett synd siden det er veldig langt mellom gode gjenspillbare coop PvE spill, mens PvP spill går det 14 på dusinet av. Men for all del PvE er mye vanskeligere å lage også så det kan godt hende at embark innså at de ikke hadde kompetansen som skulle til. 

Om det var riktig valg i.h.t. ambisjonen for spillet er alt for tidlig å si. Spillet er fortsatt i hvetebrødsdagene og selger minst like mye på momentum som meritter*. Kanskje klarer de å etablere PvP extraction som noe slags mainstream spillformat, men jeg er noe skeptisk. Andre spill i samme retning er marginale affærer, og spilloopen er som skapt til å frustrere og å få ut det verste i de andre spillerne. Jeg tror de vil tape langt relativt mer spillere på sikt enn andre live service spill på grunn av formatet og hvordan det, uten videre inngripen fra embark, mest sannsynlig vil devolvere til et camper/bakholdsspill. 

*) Som i spillmessige meritter. Spillet ser for all del svært pent ut og det teller for mye i starten.

Skrevet (endret)
sverreb skrev (25 minutter siden):

Umulig å si hva de hadde solgt om det hadde holdt seg til den oprinnelige visjonen for spillet og utviklet det istedet.

Gjort er gjort, men det er uansett synd siden det er veldig langt mellom gode gjenspillbare coop PvE spill, mens PvP spill går det 14 på dusinet av. Men for all del PvE er mye vanskeligere å lage også så det kan godt hende at embark innså at de ikke hadde kompetansen som skulle til. 

Om det var riktig valg i.h.t. ambisjonen for spillet er alt for tidlig å si. Spillet er fortsatt i hvetebrødsdagene og selger minst like mye på momentum som meritter*. Kanskje klarer de å etablere PvP extraction som noe slags mainstream spillformat, men jeg er noe skeptisk. Andre spill i samme retning er marginale affærer, og spilloopen er som skapt til å frustrere og å få ut det verste i de andre spillerne. Jeg tror de vil tape langt relativt mer spillere på sikt enn andre live service spill på grunn av formatet og hvordan det, uten videre inngripen fra embark, mest sannsynlig vil devolvere til et camper/bakholdsspill. 

*) Som i spillmessige meritter. Spillet ser for all del svært pent ut og det teller for mye i starten.

Det er umulig å si, men veldig lite sannsynlig da dette har solgt bedre enn alle andre forsøk i sjangeren. 

Jeg tror frustrasjonen din over å ikke få til PVP delen preget inntrykket ditt. DayZ, Tarkov, H1Z1, Hunt Showdown... Listen er lang over populære og gode PVPVE spill som har klart seg i lang tid og solgt godt - til tross for at det er PVP og man kan bli campet, lurt eller satt i feller.

Du presenterer subjektive meninger som objektive sannheter om du tenker at "spilloopen er laget for å frustrere og få ut det verste i andre spillere". Det er ikke noen forskjell på dette i noen av de andre populære PVPVE spillene. Om du spiller basketball og ikke får ballen i kurven "denne sporten er laget for å frustere. Kurven er bare såvidt større enn ballen og er i tillegg festet høyt oppe kun på pur F"

Det som gjør dette spillet bra er den samme grunnen til at du ikke spiller det - det er helt sinnsykt vanskelig, risikoen er enorm og døden kan være ekstremt frustrerende. Denne risikoen er det som driver disse spillene og gjør vinn/tap til en større glede/sorg når det skjer. Det tar kjempelang tid å bli god, du må takle å tape enormt mye og da spesielt i starten. Dette er ikke for alle, men spillerbasen er der gitt alle eksemplene på spill med disse egenskapene.

Det er ikke viktig for meg at dette selger bra, jeg spiller mange online spill som ikke har flere enn 5-10-15000 spillere online. Det er heller ikke et kvalitetstegn alene, om det er inntrykket jeg har gitt.

Endret av DrAlban3000
Skrevet
34 minutes ago, DrAlban3000 said:

DayZ, Tarkov, H1Z1, Hunt Showdown... Listen er lang over populære og gode PVPVE spill som har klart seg i lang tid og solgt godt - til tross for at det er PVP og man kan bli campet, lurt eller satt i feller.

Tja hva legger du i populært og vellykket her og hvor sammenlignbare er disse spillene egentlig Tarkov er nærest men i Tarkov kan en spilles PvE (noe som ca halvparten av den ganske lille spillerbasen gjør), og ingen av de er vel nådd spillertall som nærer seg å kunne kalles mainstream spill. H1Z1 er vel dødt og begravet og var så langt jeg kan finne et battle royale ikke en extraction PvP. 

Arc et utvilsomt det extraction PvP spillet som har fått mest tidlig traction, men om det omsetter seg til langvarig holdbarhet er det jeg er skeptisk til ihvertfall så lenge de ikke gjør noe drastisk med PvP delen. Formatet har nå eksistert i lang tid uten at noen tidligere har klart å etablere formatet som noen egentlig bred populær affære. Ikke at det trenger å bety noe for de som liker spillformatet naturligvis. Jeg sier bare at jeg tror ikke dette blir noen vesentlig dreining av hele markedet og ei heller at Arc er gjør for extraction PvP hva fortnight gjorde for BR med tanke på markedsapell.

Jeg tror mange akkurat nå spiller Arc, på tross av og, ikke på grunn av PvP delen, de kjøpte spillet for å slåss mot roboter på lag med andre overlevere. De kommer til å bli lei og frustrert fort ettersom spillet ufravikelig konvergerer mot mer PvP. 

Enten så tar Embark grep og lager et spillmodus i Arc som appelerer mer til de store massene som neppe er fryktelig motivert av at en 3 sekunders PvP encounter setter de tilbake 10-30 minutter i progresson, ellers så tror jeg vi vil se spillertall som tarkov og hunt om 12 måneder. Spørsmålet er jo da hvor lave spillertall kan embark tåle. De er jo ikke et lite indie studio, de trenger betydelige inntekter for å fiansiere driften. 

At jeg og andre er skuffet over at de ikke leverte de egentlig hevdet å skulle levere er jo så sin sak. Jeg fikk refundet det så jeg er skadeløs, men andre har nok brukt lengre tid på å finne ut hva dette egentlig er og har kastet bort penger. Dette er min direkte kritikk av spillet og studioet. Resten er kun spekulasjon og observasjoner på hvor markedet for dette spillet egentlig ligger. 

Skrevet
3 hours ago, BonBattery said:

Bokstavlig talt "extraction shooter" , ""PvP" på steam siden.

Står til og med på siden. "ARC Raiders is a multiplayer extraction adventure, set in a lethal future earth, ravaged by a mysterious mechanized threat known as ARC. Enlist as a Raider and scavenge the surface to thrive in a desolate world. But beware of the machines. Beware of Raiders preying on others.

På steam store står imidlertid bare den første delen av den teksten i ingressen: "ARC Raiders is a multiplayer extraction adventure, set in a lethal future earth, ravaged by a mysterious mechanized threat known as ARC."

I traileren ser du ingen raidere faktisk angripe andre raidere, bare robotene. 

Skrevet (endret)
sverreb skrev (26 minutter siden):

Tja hva legger du i populært og vellykket her og hvor sammenlignbare er disse spillene egentlig Tarkov er nærest men i Tarkov kan en spilles PvE (noe som ca halvparten av den ganske lille spillerbasen gjør), og ingen av de er vel nådd spillertall som nærer seg å kunne kalles mainstream spill.

Dette er ikke riktig

Jeg vet ikke om du troller nå eller bare drar fakta ut av fuglekassa di - men velger å forholde meg til det du sier.

Escape from Tarkov har vært det mest populære spillet i denne sjangeren i en årrekke, det har konstant vært det mest streamede spillet på Twitch og salgstallene har vært enorme til tross for prisen. Det er fortsatt i dag over 100k aktive om dagen og 1.6millioner unike brukere månedlig. Dayz er et 13 (!!) år gammelt spill med 50-100 000 spillere kun på Steam i dag. 

Om Arc Raiders følger spillertallene til Tarkov vil det være helt supert. Det spillet er 8 år gammelt, har solgt milionvis og svært populært den dag idag. Hunt Showdown har hatt en ekstremt jevn spillerbase som har økt svakt over årene, om Arc Raiders blir som det spillet vil det være flere aktive spillere om to år enn det er idag. 

Merkelig at du har så sterke meninger når kunnskapen din rundt tema er så dårlig. 

"At jeg og andre er skuffet over at de ikke leverte de egentlig hevdet å skulle levere er jo så sin sak. Jeg fikk refundet det så jeg er skadeløs, men andre har nok brukt lengre tid på å finne ut hva dette egentlig er og har kastet bort penger."

Kjempeargument, du er en forsvinnende liten del av regnestykket. Igjen lager du din egen realitet, helt utrolig.

image.png.138e1fceffbe42f901702311be02a359.png

Endret av DrAlban3000
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
45 minutes ago, DrAlban3000 said:

Dette er ikke riktig

Jeg vet ikke om du troller nå eller bare drar fakta ut av fuglekassa di - men velger å forholde meg til det du sier.

Fakta henter jeg helst fra google. Ikke så vanskelig å finne spillertall for diverse spill der.

Escape from Tarkov har vært det mest populære spillet i denne sjangeren i en årrekke

Absolutt, men det er ikke et spesielt populært spill. Det er et smalt nisjespill for de få. Det står respekt av at de har klarer ca 35000 samtidige spillere etter flere år, men det gjør det ikke til noe stort mainstream live service spill som later til å være embarks ambisjon her. Cs:go: 1.3M samtidige spillere Fortnight ca 600000 samtidige spillere, overwatch ca 350000 (estimert ikke offisielle tall).

Grunnen til at jeg trekker frem disse er de representerer mainstreamversjonen av forskjellige PvP skytespillgenrer i deres langsiktige versjon (I.e. ikke en helt ny tittel, eller en av de som utgis årlig i ny drakt, men en som vedlikeholdes kontinuerlig) . M.a.o. hva jeg regner med embark har ambisjon å være for PvP extraction. Legg merke til at tallene for PvP extraction shooter for det som har vært den historisk genredefinerende tittelen (tarkov) en en magnitude under disse. 

Om Arc Raiders følger spillertallene til Tarkov vil det være helt supert.

Jeg er ikke så sikker på om embark vil kunne leve med det. Ambisjonene deres og investeringene later til å være langt høyere enn som så, men om de kan så bra for de, for det er sannsynligvis dit de havner  slik det ser ut nå.

Problemet med PvP extraction shooter er at de går veldig på tvers av hvordan de fleste mennesker er skrudd sammen. De fleste opplever en betydelig mer negativ reaksjon av et tilbakeslag enn den positive reaksjonen de får av et tilsvarende fremskritt. Mot PvE vil spillere kunne gradivis bli bedre og bedre på å vinne og dermed stadig oppleve mer og mer fremgang og færre og færre tilbakeslag. Men i PvP vil man så lenge alt ellers er likt ,stort sett forbedre seg i samme tempo som andre d.v.s. at tilbakeslagene kommer like ofte hele tiden (Gitt at spillet matchmaker nogenlunde fornuftig).

I et rent PvP spill hvor utgangspunktet før hver match ikke endres (I.e. arena spill som Overwatch) så lever man greit med det, man har jo uansett ikke mistet noe som er det som trigger en nagativ reaksjon.  Men i spill som Arc hvor du samler resurser og setter de i spill hver runde blir tap mye mer negativt, og når man ikke realistisk kan begrense de over tid (fordi de blir påført av andre spillere som blir bedre i minst samme tempo som deg) blir spillet for de fleste et negativ sum spill, hvor negativiteten av tilbakeslagene blir større en de positive opplevelsene av fremskrittene. 

Derfor mener jeg at selve formatet er dømt til å forbli en smal nisje slik tarkov har etablert, om embark har større ambisjoner enn som så må de ta grep for å bedre gevinst/tap forholdet for spillerne som har en mer normal tapsaversjonsreaksjon enn den jevne tarkov spiller. Det var hva jeg hadde håpt de hadde funnet en løsning på som var grunnen til at jeg testet, men jeg kom skuffet til konklusjonen at de har ikke oppnådd noe fundamentalt som flytter nåla i så måte.

Kjempeargument, du er en forsvinnende liten del av regnestykket. Igjen lager du din egen realitet, helt utrolig.

Hva er grunnen til at du nå velger å ty til usakligheter som ad hominem. Jeg antar du forstår at det gjør absolutt ingenting for deg? 

Endret av sverreb
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert at det vil konkurrere imot de mest populære spillene noensinne som du listet opp der. Om det er målet til Embark er vanskelig å si noe om - men det vil være et ganske hårete mål å sette seg å satse på å bli verdens mest spilte spill fra et så lite studio.

Embark studios har 358 ansatte og er svært små satt imot de du nevner der. Om EFT, DayZ og andre lignende spill i samme kategori har klart å tjene penger bør det også være mulig for Embark gitt de oppsiktsvekkende gode salgstallene og brukeranmeldelsene hvor 9/10 anbefaler det. 

Men, det er jo ikke hvor mye penger et spill tjener som avgjør om det er bra eller ikke. Selv spill med en brøkdel av disse vi diskuterer her har en velfungerende onlinedel og lever (ihvertfall for oss spillere) i beste velgående. 

Det vil nok gjøre det svært godt i segmentet det opererer i og gitt størrelsen på selskapet bak. 

"Problemet med PvP extraction shooter er at de går veldig på tvers av hvordan de fleste mennesker er skrudd sammen. De fleste opplever en betydelig mer negativ reaksjon av et tilbakeslag enn den positive reaksjonen de får av et tilsvarende fremskritt. Mot PvE vil spillere kunne gradivis bli bedre og bedre på å vinne og dermed stadig oppleve mer og mer fremgang og færre og færre tilbakeslag."

Hvordan har det seg da at det vanskeligste, mest urettferdige og "negative" spillet i historien har en fortsatt suksess? EFT har solgt mange millioner eksemplarer siden sent 2016. Dette er fortsatt en cash-cow for BSG, som også lanserer spillet på Steam imorgen. Det henger ikke på greip. 

Endret av DrAlban3000
Skrevet
DrAlban3000 skrev (4 timer siden):

Egentlig ikke så veldig fryktelig interessert i å diskutere med noen som idiotforklarer andre, ville bare gi uttrykk for at for min del så synes jeg det er synd at de ikke valgte å løse pvp biten på en annen måte. Mange flere hadde nok dyppa tåa i spillet hvis det ikke var for at pvp var en så massiv del av spillet. 

Så skal det merkes at det absolutt ikke er verdens mest populære spill for øyeblikket, der er både CS 2, DOTA 2 og PUBG over, men det er absolutt gode salgstall for Arc. Jeg tror bare de hadde vært ENDA bedre hvis de hadde løst pvp på en annen måte. Nok en gang så kunne de løst det som noe ala The Division.

Så håper jeg at du kanskje kan la blodtåka senke seg litt før du klamprer løs på tastaturet ditt neste gang, bare fordi noen ikke liker favorittspillet ditt om dagen...

Skrevet (endret)
35 minutes ago, DrAlban3000 said:

Hvordan har det seg da at det vanskeligste, mest urettferdige og "negative" spillet i historien har en fortsatt suksess? EFT har solgt mange millioner eksemplarer siden sent 2016. Dette er fortsatt en cash-cow for BSG, som også lanserer spillet på Steam imorgen. Det henger ikke på greip. 

Hva som er en suksess kommer an på ambisjonen og investeringene. 35000 daglige spillere er fint det. Det hadde riktinok gjerne bare vært halvparten om de ikke hadde introdusert et PvE modus. Men om det er hva som blir igjen av Arc om to år, som nå blir geniforklart som gjennombruddet for extraction PvP så vil jeg fortsatt konkludere med at dette er en marginal genre og at det neppe vil oppleves som noen stor suksess for en så stor satsing som Arc later til å være. BSG er nok et vesentlig mindre studio med lavere ambisjoner enn hva embark trenger å ha her.

Det er jo ikke slik at det finnes flust ev PvP extraction spill, så om dette var et stort marked så skulle en tro at det var en stor spillerbase i de få extraction spillene som eksistrte, men det er det jo ikke. Mainstreamspillene er i all hovedsak ikke extraction PvP. 

Tatt i betraktning at Arc har blitt solgt med en markedsføring som i veldig stor grad vektlegger PvE og som underkommuniserer PvP komponenten temmelig markant, så holder eg på min antagelse at en stor del av den nåværende spillerbasen spiller på tross av og ikke på grunn av PvP komponenten og at disse vil bli frustrerte og lei etter kort tid og gi Arc et større frafall enn hva de fleste AAA live service spill ser. Fasiten ser vi om 12-24 måneder med mindre embark endrer kurs.

35 minutes ago, DrAlban3000 said:

Men, det er jo ikke hvor mye penger et spill tjener som avgjør om det er bra eller ikke.

Nei ikke i utgangspunktet, men det er veldig avgjørende for hvorvidt spillet blir investert i og skaper et marked for andre lignende spill, eller om det vil svinne hen og genren faller tilbake i obskuritet.

Endret av sverreb
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (32 minutter siden):

Egentlig ikke så veldig fryktelig interessert i å diskutere med noen som idiotforklarer andre, ville bare gi uttrykk for at for min del så synes jeg det er synd at de ikke valgte å løse pvp biten på en annen måte. Mange flere hadde nok dyppa tåa i spillet hvis det ikke var for at pvp var en så massiv del av spillet. 

Så skal det merkes at det absolutt ikke er verdens mest populære spill for øyeblikket, der er både CS 2, DOTA 2 og PUBG over, men det er absolutt gode salgstall for Arc.

De hadde nok solgt flere spill om de lagde et annet spill? iRacing hadde nok solgt mer om de lagde et Forza Horizon aktig spill, hvorfor gjør de ikke det? Er de talentløse?

"Så skal det merkes at det absolutt ikke er verdens mest populære spill for øyeblikket, der er både CS 2, DOTA 2 og PUBG over, men det er absolutt gode salgstall for Arc."

Jeg velger å ikke kalle deg en idiot btw

image.png.b693cd37b9654c623ab51f55b7acfd62.png

Endret av DrAlban3000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...