Gå til innhold

Et valg som ligner mer og mer på et politisk kupp, med løgner og timing av gode og dårlige nyheter før og etter valgdato...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer enda flere lik ut av skapet, "tilfeldigvis" ETTER valget. Offentliggjøring av skandaløs praksis og uansvarlig økonomi i Norges største tapssluk NAV.

Er dette virkelig en rettferdig og ærlig framgangsmåte. Norge styres som ei pølsebu hvor Ap-folk hvisker og tisker og bestemmer alt slik de selv vil, mens befolkningen er fullstendig hjernedøde.

Leder for komiteen som skal kontrollere offentlig sløseri og misbruk av fellesskapets midler er selvsagt en godt kjent Ap-politiker. (https://no.wikipedia.org/wiki/Karl_Eirik_Schjøtt-Pedersen)

https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/11/11/8306456/kontrollkomiteen-varsler-tett-oppfolging-av-nav-saken

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir det spennende å følge med på hvem som blir straffet for det snusket som eventuelt oppdages. Regner med at det er mottagere av ytelser som får smekk igjen. 🥴

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gavekort skrev (51 minutter siden):

Jeg sliter med å se hva slags rolle Arbeiderpartiet har i Nav-skandalen.

Arbeiderpartiet har sittet i regjering de siste årene.
NAV er en underliggende etat til Arbeids- og inkluderingsdepartementet, og er dermed underlagt regjeringens styring og kontroll

Skrevet
sk0yern skrev (1 minutt siden):

Arbeiderpartiet har sittet i regjering de siste årene.
NAV er en underliggende etat til Arbeids- og inkluderingsdepartementet, og er dermed underlagt regjeringens styring og kontroll

Enda så lite jeg liker AP, så mener jeg at akkurat dette NAV-greie, det er faktisk ikke AP sin feil 

• Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (2 timer siden):

Jeg sliter med å se hva slags rolle Arbeiderpartiet har i Nav-skandalen.

Ja, og du er ikke alene. Sammenhengene er for kompliserte, og tallene er for store, for velgerkveget til venstresiden. Velgerne tenker heller ikke over timingen, når slikt oppsiktsvekkende offentlig sløseri blir kunngjort. De tenker ikke på hvem det er som sitter og styrer timingen, altså en tidligere statsråd fra Ap. Velgerne ser heller ikke noe merkelig i at NAV-direktøren allerede har sikret seg ny jobb i staten, klar for nye oppgaver altså, sikkert til minst like høy lønn. Velgerne ser ikke at NAV er hjertebarnet til venstresiden, og en rød klut for høyresiden. De tror NAV er en viktig "nøkkelbedrift" i samfunnet. Alle slike sammenhenger blir for kompliserte, eller helt naturlige i et ansvarsløst samfunn. Fordi dette tøyset og jukset er en del av den offentlige strukturen. Milliardene renner ut, eierløse penger, og de ansvarlige går fra toppjobb til toppjobb, i staten. Dette er konspirasjonsteorier i Ap-verden. All kritikk av Ap-mafiaens intrikates system er konspirasjonsteorier og fordommer. Og velgerne er lært opp til å tro på dette. Så ja, da slites det med å se noe galt, eller i det hele tatt noen sammenhenger.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hvis du så absolutt gjerne vil trekke denne slutningen, at det er planlagt at dette kommer nå etter valget, og at det er AP sin skyld, så lurer jeg på aksjeskandalen med Høyre? Hvor var du i så fall da? Det ble jo faktisk dekket over rett før kommunevalget, og nyheten sprakk ikke før etter valget.

• Liker 5
Skrevet
Klote skrev (8 timer siden):

Nå kommer enda flere lik ut av skapet, "tilfeldigvis" ETTER valget. Offentliggjøring av skandaløs praksis og uansvarlig økonomi i Norges største tapssluk NAV.

Er dette virkelig en rettferdig og ærlig framgangsmåte. Norge styres som ei pølsebu hvor Ap-folk hvisker og tisker og bestemmer alt slik de selv vil, mens befolkningen er fullstendig hjernedøde.

Leder for komiteen som skal kontrollere offentlig sløseri og misbruk av fellesskapets midler er selvsagt en godt kjent Ap-politiker. (https://no.wikipedia.org/wiki/Karl_Eirik_Schjøtt-Pedersen)

https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/11/11/8306456/kontrollkomiteen-varsler-tett-oppfolging-av-nav-saken

Sakens innhold er vel storm i et vannglass. Fikk heller en følelse av at Ap bruker saken til å få byttet ut sjefen. Det står ikke konkret hva slags logger man ikke hadde skrudd på,men er det f.eks dette audit_trail i Oracle så var det sikkert skrudd av pga ytelse hensyn..altså noe en dba admin kanskje selv initierte. Ansvaret ligger uansett hos ledelsen..men synes det fremstår litt som storm i et vannglass om jeg har tolket informasjonen rett. Det er forøvrig typisk internrevisjon å henge seg opp i slike detaljer uten at de har den minste teknisk snøring...de bare plukker opp fra noen at man f.eks har skrudd av noen logger og går bananas i vurderingen av konsekvensene..Slike saker er sikkert gull verdt om man vil ha inn en ny leder. Og om noe har AP tradisjon for å trikse og mikse personkabaler. 

Skrevet

Ikke noe kupp. Folk får helt frivillig det de velger å stemme på. Synes ikke de som helt frivillig valgte å stemme på "arbeider"-partiet etter 4 år med "vanlige folks tur" kun fordi de var så imponert og begeistret for Jens ikke har noe å klage over. Det viktigste var jo Jens, ikke sant? Så får de være fornøyd og glede seg over det for det var jo det viktigste. Jeg lærte ganske tidlig i livet å ikke klage over ting som er veldig selvforskyldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...