Diskusjon.no Skrevet mandag kl 09:41 Skrevet mandag kl 09:41 Se hvor mye rekkevidde den får. Les hele artikkelen på Tek.no her
likferd Skrevet mandag kl 21:00 Skrevet mandag kl 21:00 (endret) Er det egentlig spesielt mange bedrifter som har behov for en arbeidspickup som har omtrent tilsvarende nyttelast (700kg) og lovlig hengervekt (1600kg) som en gammel VW Passat med dieselmotor, og rekkevidden som en gammel Nissan Leaf (240km)? Til sammenligning har dieselversjonen av Hilux 1000kg nyttelast og opp til 3500kg hengervekt. Her må rett og slett Toyota gjøre en bedre jobb. Endret mandag kl 21:01 av likferd 1
HF- Skrevet mandag kl 21:13 Skrevet mandag kl 21:13 likferd skrev (11 minutter siden): Er det egentlig spesielt mange bedrifter som har behov for en arbeidspickup som har omtrent tilsvarende nyttelast (700kg) og lovlig hengervekt (1600kg) som en gammel VW Passat med dieselmotor, og rekkevidden som en gammel Nissan Leaf (240km)? Til sammenligning har dieselversjonen av Hilux 1000kg nyttelast og opp til 3500kg hengervekt. Her må rett og slett Toyota gjøre en bedre jobb. Hilux som elbil blir i alle fall ikkje ikonisk
FrihetensRegn Skrevet mandag kl 21:17 Skrevet mandag kl 21:17 likferd skrev (3 minutter siden): Er det egentlig spesielt mange bedrifter som har behov for en arbeidspickup som har omtrent tilsvarende nyttelast (700kg) og lovlig hengervekt (1600kg) som en gammel VW Passat med dieselmotor, og rekkevidden som en gammel Nissan Leaf (240km)? Til sammenligning har dieselversjonen av Hilux 1000kg nyttelast og opp til 3500kg hengervekt. Her må rett og slett Toyota gjøre en bedre jobb. Det finnes el-pickup med noe bedre egenskaper, for eksempel Maxus eTerron9 til ca. 800 000 kr med AWD, 3500Kg hengervekt, 2,9 tonn egenvekt, 545 kg kg nyttelast, luft-fjæring, 102 kWh LFP-batteri, 400 km rekkevidde, 115 kW DC lading, 422 hk. Det er ofte nyttevekt og bakkeklaring som er dårligere enn diesel-variantene, samt dårlig rekkevidde og treg lading om vinteren om man kjører mye. Min arbeidsgiver skulle ha ny pickup og det endte opp med at det ble en ny Maxus T90 EV, men de som bruker den til daglig er missfornøy da de ønsket seg en diesel Toyota Hilux. Det er derimot slik i Norge disse tider at pengene avgjør, og når det offentlige oppfordrer firma til å velge elektrisk, selv om det er dårligere, så velger man det fordi man vet at man får midler for innkjøp og fremtidige anbud kommer til å stille stdig flere krav til nullutslipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå