Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Ballalaika said: Det er forøvrig feil i den tyske teksten, det skal være den med Charles Bronson(PBUH) Takk. Men det er vel ikke gitt at den Tyske teksten handler om en situasjon i Trondheim, eller Oslo. Kilden er Fritt Palestina, 1977, nr. 2; Boye Ullmann, 23. juni 200, og det ser ikke ut som den ligger på nett, jeg har den heller ikke liggende i fysisk form, så jeg kan ikke annet enn å tilby generelle spekulasjoner í at protestene kan ha dreid seg om filmen som propagandaverktøy. Hollywood har en lang tradisjon i å produsere filmer som fremstiller Israel fordel-aktig. [...]The book covers an expansive chronological timeframe from the rise of Jewish studio owners and producers in 1920s Hollywood, through the Zionist promotion films of the 1940s, the biblical epics of the 1950s, Hollywood’s embrace of Israeli triumphalism surrounding the 1967 War, the U.S.-Israeli cinematic alignment to portray Arabs as terrorists in the 1970s and 1980 Thailand valgte å banne filmen på det grunnlaget: [...]In May 1977, local Thai authorities banned the film from being shown in Thailand. They argued it presented a one-sided image of the Middle East conflict and posed a risk to the nation's relations with Arab states 1
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Atib Azzad skrev (14 minutter siden): jeg kan ikke annet enn å tilby generelle spekulasjoner í at protestene kan ha dreid seg om filmen som propagandaverktøy. Eller bare at noe som Israel i et positivt og heroisk lys skal en ikke ha noe av. Det er jo en måte å se det på. 5
Folkflesk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (32 minutter siden): En grov løgn som bare tanketomme amøber kan tomle opp. Har sagt jeg ikke er noe fan av de 2 mange ganger. Har du noen gang skrevet et negativt ord om Trump eller Netanyahu her eller noen annen plass? På meg fremstår du som en ukritisk støttespiller av begge to og det de representerer. Endret 2 timer siden av Folkflesk 3 2
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 7 minutes ago, Ballalaika said: Eller bare at noe som Israel i et positivt og heroisk lys skal en ikke ha noe av. Det er jo en måte å se det på. Ja, eller en måte å fremstille det, jeg forventet ikke at du nødvendigvis ville si deg enig dersom protestene dreide seg om filmens propagandandistiske tilnærming, men jeg tror likevel det sannsynligvis svarer på spørsmålet ditt om hvorfor de protesterte. 1
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Ja, eller en måte å fremstille det, jeg forventet ikke at du nødvendigvis ville si deg enig dersom protestene dreide seg om filmens propagandandistiske tilnærming, men jeg tror likevel det sannsynligvis svarer på spørsmålet ditt om hvorfor de protesterte. Siden det ikke skal mer til at noe fremstiller noe med Israel positivt/heroisk før det regnes som propagandistikk. Dette er kanskje litt som sfinxen, en gåte vi aldri får svaret på. 5
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, Ballalaika said: Siden det ikke skal mer til at noe fremstiller noe med Israel positivt/heroisk før det regnes som propagandistikk. Dette er kanskje litt som sfinxen, en gåte vi aldri får svaret på. Jeg forstod hvor du ville med kommentaren, jeg forstår også at det ikke er en invitasjon til å diskutere og nyansere når film evt. glir over i propaganda. Ting er ikke som sfinxer bare fordi man nekter å forholde seg til nyansene i noe.
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (7 minutter siden): Jeg forstod hvor du ville med kommentaren, jeg forstår også at det ikke er en invitasjon til å diskutere og nyansere når film evt. glir over i propaganda. Ting er ikke som sfinxer bare fordi man nekter å forholde seg til nyansene i noe. Det er ikke en invitasjon til å diskutere så voldsomt fordi det ville blitt en avsporing med en så voldsom diskusjon på dette ifht tådens tema. Evt så kan man bare vurdere å se filmen og vurdere om man synes den fremstår som propaganda eller bare at noen fant et tema for en tøff action-film. Endret 2 timer siden av Ballalaika 3
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Folkflesk skrev (20 minutter siden): Har du noen gang skrevet et negativt ord om Trump eller Netanyahu her eller noen annen plass? På meg fremstår du som en ukritisk støttespiller av begge to og det de representerer. Selv om bevisbyrden ikke går den veien: Ja, det har jeg. Selv om det nok var et stort øyeblikk for deg da Trump skjelte ut Zelinsky i det hvite hus i våres så var det årets verste for meg. Var ufint av deg å bare dikte opp ting om meg der. Endret 2 timer siden av DukeNukem3d 2 2
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Selv om bevisbyrden ikke går den veien: Ja, det har jeg. Selv om det nok var et stort øyeblikk for deg da Trump skjelte ut Zelinsky i det hvite hus i våres så var det årets verste for meg. Jeg har i utallige innlegg fremstilt Trump som det verste som har skjedd USA og verdenssamfunnet etter krigen. Det gjelder i forhold til Ukraina, Gaza, men først og fremst i forhold til hvilken patetisk bananrepublikk dette mafiastyret gjør USA til selv. Så fint at vi er enige om det. Deal! Endret 1 time siden av Folkflesk 3 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Folkflesk skrev (10 minutter siden): Så fint at vi er enige om det. Deal! Hehe. Ja vi har nok mye vi er enige om vi... 2 1
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er skremmende hvor mye syk antisemittisme som kommer fra venstreekstreme og muslimske miljøer. Å gå med kippah i norske gater er som et blinkende lys for å bli utsatt for vold. At vår statsminister velger å vise seg med slike miljø er tragisk, men ikke overraskende. 5 2
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) FrihetensRegn skrev (22 minutter siden): Det er skremmende hvor mye syk antisemittisme som kommer fra venstreekstreme og muslimske miljøer. Å gå med kippah i norske gater er som et blinkende lys for å bli utsatt for vold. At vår statsminister velger å vise seg med slike miljø er tragisk, men ikke overraskende. Hvem kommer til å utsette Støre for vold? Endret 1 time siden av Folkflesk 1 1
torbjornen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (3 timer siden): Ja, når jøder er ofre.... som jo var poenget mitt. jeg er glad du ser at handlingen var riktig Som sagt: Det er heilt naturleg at sympatien går til offeret og ikkje agressoren. Når Israel er offer får dei sympati. Når Israel driv ei brutal krigføring mot den palestinske befolkninga i 2 år får dei ingen sympati. Når HAMAS angrip Israel får dei ingen sympati. Når israelske busetjarar på Vestbreidda trakasserer, drep og jagar palestinske bønder frå heimane og oliventrea sine er det palestinarane som er offer og som får sympatien. Meiner du verkeleg at sympatien heller burde gå til høgrevridde israelske politikarar med blod på hendene, aggressive busetjarar og til terroristane i HAMAS? 3 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden torbjornen skrev (Akkurat nå): Som sagt: Det er heilt naturleg at sympatien går til offeret og ikkje agressoren. Når Israel er offer får dei sympati. Når Israel driv ei brutal krigføring mot den palestinske befolkninga i 2 år får dei ingen sympati. Når HAMAS angrip Israel får dei ingen sympati. Når israelske busetjarar på Vestbreidda trakasserer, drep og jagar palestinske bønder frå heimane og oliventrea sine er det palestinarane som er offer og som får sympatien. Meiner du verkeleg at sympatien heller burde gå til høgrevridde israelske politikarar med blod på hendene, aggressive busetjarar og til terroristane i HAMAS? Det er ikke vits å diskutere når du ikke forstår hva jeg skriver. Jeg skriver at uansett hva Israel gjør, får de kritikk, også når de redder gisler fra terrorister i Uganda. Du ser et kun i lys av palestinasaken, jeg ser det i et videre lys. 4 1
Folkflesk Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden (endret) Tussi skrev (6 minutter siden): Det er ikke vits å diskutere når du ikke forstår hva jeg skriver. Jeg skriver at uansett hva Israel gjør, får de kritikk, også når de redder gisler fra terrorister i Uganda. Du ser et kun i lys av palestinasaken, jeg ser det i et videre lys. Litt av greia er at hvis man skal presentere hele historien om Israel og Idi Amin, så burde man ta med hvordan Amin i det hele tatt kom til makten. Iallefall hvis man skal lage en dokumentar om det. Endret 54 minutter siden av Folkflesk 2
Tussi Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Folkflesk skrev (Akkurat nå): Litt av greia er at hvis man skal presentere hele historien om Israel og Idi Amin, så burde man ta med hvordan Amin i det hele tatt kom til makten. Iallefall hvis man skal lage en dokumentar om det. Jeg har ikke kommentert den dokumentaren, jeg kommenterer kritikken etter redningsaksjonen der hele verden dreit i gislene 2
Folkflesk Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden (endret) Tussi skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke kommentert den dokumentaren, jeg kommenterer kritikken etter redningsaksjonen der hele verden dreit i gislene Det var i det hele og store en suksessrik aksjon mot en stupid diktator, der en person døde på israelsk militær side. Bare synd at den eneste personen som gikk i vei var feil bror. Endret 45 minutter siden av Folkflesk 1
FrihetensRegn Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Folkflesk skrev (23 minutter siden): Hvem kommer til å utsette Støre for vold? Hvor ofte går denne posøren gatelangs alene med kippah? 1
Tussi Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Folkflesk skrev (2 minutter siden): Det var i det hele og store en suksessrik aksjon mot en stupid diktator, der en person døde på israelsk militær side. Bare synd at den eneste personen som gikk i vei var feil bror. Det var en aksjon som ikke burde fått massiv kritikk i etterkant 3
Folkflesk Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden (endret) FrihetensRegn skrev (7 minutter siden): Hvor ofte går denne posøren gatelangs alene med kippah? Vet ikke hvorfor han skulle gjøre det i det daglige. Men poenget hans er vel å vise respekt for jødene i Norge ved å møte opp med kippah I synagogen. Ikke å rævsleike Netanyahu. Det er mer Ulstein sin gate. Endret 37 minutter siden av Folkflesk 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå