Sjørøver Skrevet lørdag kl 05:37 Skrevet lørdag kl 05:37 Snylter skrev (4 timer siden): Verdens beste argument for å tillate automatvåpen til jakt Holder med halvauto! Har det på 22 og hagle. Kunne tenkt meg i stort kaliber også, men er så sært. Mindre presist også. Teit at det ikke er lov med m1 garand på jakt lenger. Synes de overreagerte etter Utøya. Nå er målet at færrest mulig skal eie våpen. 1
Sovna Skrevet lørdag kl 06:42 Forfatter Skrevet lørdag kl 06:42 Krig og fred skrev (På 26.11.2025 den 12.35): Ja. Heldigvis er det noen av disse folka som får sitt velfortjente karma. Kan ikke annet enn å kose meg litt.. 3
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 07:49 Skrevet lørdag kl 07:49 Litt morsomme de bøflene der, de er en smule notoriske for å ha ekstremt lang hukommelse om noen kødder med dem, de er ikke ukjente med å utføre en falsk retrett, gå rundt jegeren for å så gå til bakholdsangrep på jegeren, så de er både intelligente å langsinte😉 1
Snylter Skrevet lørdag kl 08:01 Skrevet lørdag kl 08:01 1 hour ago, Sovna said: Kan ikke annet enn å kose meg litt.. Forstår du hvor syke tanker du har? 1
Karltorbj Skrevet lørdag kl 08:28 Skrevet lørdag kl 08:28 (endret) Snylter skrev (39 minutter siden): Forstår du hvor syke tanker du har? Tja? Er enig i, at aa fryde seg over at han fikk "som fortjent", er aa gaa for langt. Men aa reise paa ferie, for aa drepe flotte dyr og ha et utstoppet hode paa veggen, gjoer at jeg faar de samme tankene om ham. Kanskje han trodde at folk, ville bli veldig imponert over dette hodet og tenke, for en mann. Dette minner meg om de amerikanske boeflene, som ble plaffet ned, av passasjerene, i et passerende tog. Patetisk og ynkelig, spoer du meg. Endret lørdag kl 08:42 av Karltorbj 3
Snylter Skrevet lørdag kl 08:55 Skrevet lørdag kl 08:55 Det er et stykke fra å synes han driver med aktivitet som ikke er greit til å kose seg over at han ble drept. Å fordømme aktiviteten hans er greit,å kose seg over at han er død viser at man har syke tanker. 1
Karltorbj Skrevet lørdag kl 09:06 Skrevet lørdag kl 09:06 Snylter skrev (7 minutter siden): Det er et stykke fra å synes han driver med aktivitet som ikke er greit til å kose seg over at han ble drept. Å fordømme aktiviteten hans er greit,å kose seg over at han er død viser at man har syke tanker. Er enig, men undervurderer ikke, de syke tankene, til disse jegerne. 1 1
Karltorbj Skrevet lørdag kl 09:21 Skrevet lørdag kl 09:21 (endret) Snylter skrev (8 timer siden): Jeg forstår fortsatt ikke hvordan en skuddsikker vest skal slippe gjennom ei pil men ikke et helmantlet prosjektil fra et kruttfyrt våpen. Helmantlet rifleammo er gjerne et par mm i diameter helt i spissen. Ja, men den rette pilspissen, er spiss, som ei naal og skjaerer i tillegg. https://crateclub.com/no/blogs/lasteliste/can-a-bulletproof-vest-stop-an-arrow Endret lørdag kl 09:35 av Karltorbj
Snylter Skrevet lørdag kl 11:30 Skrevet lørdag kl 11:30 2 hours ago, Karltorbj said: Ja, men den rette pilspissen, er spiss, som ei naal og skjaerer i tillegg. https://crateclub.com/no/blogs/lasteliste/can-a-bulletproof-vest-stop-an-arrow Den siden der kan an ikke gi for mye tillit, det står ting der som er direkte feil. Virker som det er et skikkelig dårlig forsøk på google-oversettelse. 1
Karltorbj Skrevet lørdag kl 11:58 Skrevet lørdag kl 11:58 Snylter skrev (19 minutter siden): Den siden der kan an ikke gi for mye tillit, det står ting der som er direkte feil. Virker som det er et skikkelig dårlig forsøk på google-oversettelse. Naa har ikke jeg greie paa vaapen og jakt, men er den ikke grei nok, til aa bekrefte at det maa vaere noe med skuddsikre vester, i forhold til pil og bue og armbroest?
Snylter Skrevet lørdag kl 12:00 Skrevet lørdag kl 12:00 1 minute ago, Karltorbj said: Naa har ikke jeg greie paa vaapen og jakt, men er den ikke grei nok, til aa bekrefte at det maa vaere noe med skuddsikre vester, i forhold til pil og bue og armbroest? I realiteten sier den bare at man må tenke likt som for rifle. Håndvåpen er selvsagt mye enklere å stoppe. 1
Cyrio Skrevet lørdag kl 13:08 Skrevet lørdag kl 13:08 Snylter skrev (11 timer siden): For å forhindre skadeskyting ville det vært fornuftig med flere skudd, da er det større sannsynlighet for å felle dyret snarest mulig ved eventuell skadeskyting Litt "artig" digresjon, men akkurat dette ødela visstnok (enkelte fra) forrige generasjon jegere for oss. Etter krigen så lå det en del våpen igjen, og jegere liker jo i mange tilfeller våpen.. Derfor var det blant annet en god del m1-carabiner som fant veien til sivile. Dette er små, lette børser med lite rekyl og små raske kuler. Da var det en del som fant ut at "vi går for kvantitet fremfor kvalitet", og begynte å jakte med disse børsene og ikke-ekspanderende ammunisjon. Var visstnok en del hendelser hvor de gikk for taktikken med ildoverlegenhet og dro av flest mulig raske skudd under felling av rådyr osv, noe som igjen førte til skadeskyringer osv, og som til slutt gjorde at vi fikk begrensning på antall patroner i magasinet. Slik går ihvertfall vandrehistorien. 🙂 Nå er det omtrent umulig å løsne opp på dette, noe som plager meg en del. Jeg liker å jakte med både halvautomatisk og pumpehagle, men grunnet nåværende regler må jeg alltid velge mellom å gå med skudd i kammeret eller å tømme våpenet for ammunisjon, noe som er litt nedtur på plasser med mue ulendt terreng. Slik våpenloven er akkurat nå trenger den i hovedsak 2 endringer -løsne litt på magasinbegrensningene -fjerne det sinnsyke "ikke militært utseende" kravet på halvautovåpen. (Dyret bryr seg ikke noe nevneverdig mer om det blir skutt av en rifle med foldbar stokk og pistolgrep, enn om det skulle bli skutt av en "kjedelig" boltrifle) Jakt med pil og bue er jeg prinsipielt motstander av da det er mye vanskeligere og gjøre på en ålreit måte og folk viser gang på gang at de overvurderer egne evner. At det er effektivt i hendene til de som har peiling er jeg derimot helt sikker på, så et kompromiss får vel eventuelt være å sette høyere krav til årlig oppskyting.
Snylter Skrevet lørdag kl 13:33 Skrevet lørdag kl 13:33 10 minutes ago, Cyrio said: Slik våpenloven er akkurat nå trenger den i hovedsak 2 endringer -løsne litt på magasinbegrensningene -fjerne det sinnsyke "ikke militært utseende" kravet på halvautovåpen. (Dyret bryr seg ikke noe nevneverdig mer om det blir skutt av en rifle med foldbar stokk og pistolgrep, enn om det skulle bli skutt av en "kjedelig" boltrifle) Jakt med pil og bue er jeg prinsipielt motstander av da det er mye vanskeligere og gjøre på en ålreit måte og folk viser gang på gang at de overvurderer egne evner. At det er effektivt i hendene til de som har peiling er jeg derimot helt sikker på, så et kompromiss får vel eventuelt være å sette høyere krav til årlig oppskyting. Jeg er ikke sånn veldig plaget med magasinbegrensningene, jaktriflene mine er boltrifler 5-skudds magasin Når det gjelder hagle mener jeg vi lokalt her burde hatt en endring (vi har en egen forskrift om jakt), 2 skudd i hagla er ikke særlig heldig hvis man kommer til en situasjon der selvforsvar mot isbjørn blir nødvendig. Å skru opp hagla, dra ut den latterlige pinnen og skru igjen rørmagasinet igjen hvis man møter bjørn ute på jakt er liksom ikke så gunstig.. Selv har jeg valgt å ikke bruke hagle på rypejakta, jeg går heller med salongrifle. Så har jeg med revolver til å forsvare meg mot bjørn hvis det skulle bli nødvendig. Når det gjelder buejakt er det tradisjonelt en del som ser til USA for å forsvare det. I USA tillater man også jakt med håndvåpen, noe som er forbudt i Norge. 1
Sovna Skrevet lørdag kl 16:17 Forfatter Skrevet lørdag kl 16:17 (endret) Snylter skrev (8 timer siden): Forstår du hvor syke tanker du har? Overhode ikke. Og det blåser jeg i. Han er mest sannsynlig en forbryter, rov jeger. Han har tjent big business på trofé jakt og innlosjert turistjakt på samme lest. Da er både pest og kolera på sin plass etter min mening. Aller helst noen horn fra hevngjerrige klovdyr eller hjørnetenner fra kattedyr. Stemmer det ikke så er jeg nok syk i hodet. Eller influensa.. edit: så nå at han var deltager ikke arrangør. Samme ulla.. Endret lørdag kl 16:27 av Sovna
Sovna Skrevet lørdag kl 16:46 Forfatter Skrevet lørdag kl 16:46 Snylter skrev (3 timer siden): Jeg er ikke sånn veldig plaget med magasinbegrensningene, jaktriflene mine er boltrifler 5-skudds magasin Når det gjelder hagle mener jeg vi lokalt her burde hatt en endring (vi har en egen forskrift om jakt), 2 skudd i hagla er ikke særlig heldig hvis man kommer til en situasjon der selvforsvar mot isbjørn blir nødvendig. Å skru opp hagla, dra ut den latterlige pinnen og skru igjen rørmagasinet igjen hvis man møter bjørn ute på jakt er liksom ikke så gunstig.. Selv har jeg valgt å ikke bruke hagle på rypejakta, jeg går heller med salongrifle. Så har jeg med revolver til å forsvare meg mot bjørn hvis det skulle bli nødvendig. NÅR BLE DETTE EN TRÅD FOR JEGERE? (gærninger..) Cyrio skrev (3 timer siden): Jeg liker å jakte med både halvautomatisk og pumpehagle, men grunnet nåværende regler må jeg alltid velge mellom å gå med skudd i kammeret eller å tømme våpenet for ammunisjon, noe som er litt nedtur på plasser med mue ulendt terreng.
Krig og fred Skrevet lørdag kl 17:07 Skrevet lørdag kl 17:07 9 hours ago, Snylter said: Forstår du hvor syke tanker du har? Det er folk som dreper ting bare for å henge opp hodene på veggen, som er syke. Primitive sosiopater med et behov for å hevde seg ved å skyte dyr som ikke skyter tilbake, på avstand. 3
Cyrio Skrevet lørdag kl 17:59 Skrevet lørdag kl 17:59 Snylter skrev (4 timer siden): Jeg er ikke sånn veldig plaget med magasinbegrensningene, jaktriflene mine er boltrifler 5-skudds magasin Nei tenker da på begrensningen som du selv nevnte på haglene under jakt. Sovna skrev (1 time siden): NÅR BLE DETTE EN TRÅD FOR JEGERE? (gærninger..) Jegere er vel ikke jevnt over noe mer gale enn andre folkegrupper, f. Eks veganere..?
Snylter Skrevet lørdag kl 18:52 Skrevet lørdag kl 18:52 2 hours ago, Sovna said: NÅR BLE DETTE EN TRÅD FOR JEGERE? (gærninger..) I det øyeblikket en person med syke, sadistiske tanker startet tråden.
Sovna Skrevet lørdag kl 21:14 Forfatter Skrevet lørdag kl 21:14 Snylter skrev (2 timer siden): I det øyeblikket en person med syke, sadistiske tanker startet tråden. Sitter her og tenker på banditter av noen feige trofé jegere. Sånt kan man kanskje bli syk av, det har du rett i. Kvalm faktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå