Boing_80 Skrevet onsdag kl 19:36 Forfatter Skrevet onsdag kl 19:36 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Hjernen din ønsker nikotin som ‘gevinst’. Om det blir for heftig, ta en tyggis. Om det ikke funker, ta en spray med nikotin. over tid vill forhåpentligvis tyggisen være nok, også kan den kastes. men aller helst, prøv å unngå noe som helst. For en kan bli avhengig av det også. kjenner opp til flere som ‘snuser’ poser med krydder… Det er morsomt å tenke på; hjernen oppfører seg som en umoden drittunge som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Den voksne meg vet bedre og prøver å gjøre en god endring, men hjernen vil ikke lytte etter Det hjelper å chatte her merker jeg. Endret onsdag kl 19:37 av Boing_80 1
Salvesen. Skrevet onsdag kl 19:38 Skrevet onsdag kl 19:38 Boing_80 skrev (1 minutt siden): Det er morsomt å tenke på; hjernen oppfører seg som en umoden drittunge som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Den voksne meg vet bedre og prøver å gjøre en god endring, men hjernen vil ikke lytte etter Det hjelper å chatte her merker jeg. Godt det hjelper:) ka det er rare greier, men husk. Det er bare nikotin. Tenk de stakkarsene som sliter med heroin i hverdagen! dette klarer du:)
Boing_80 Skrevet onsdag kl 19:44 Forfatter Skrevet onsdag kl 19:44 Salvesen. skrev (5 minutter siden): Godt det hjelper:) ka det er rare greier, men husk. Det er bare nikotin. Tenk de stakkarsene som sliter med heroin i hverdagen! dette klarer du:) Takk! Heroin er ille ja.
Duriello Skrevet onsdag kl 19:57 Skrevet onsdag kl 19:57 (endret) Lykke til. 👍 Hvordan er irritasjonsnivået nå? 😄 (Ikke brukt snus selv, men røyk) Endret onsdag kl 19:59 av Duriello
Boing_80 Skrevet onsdag kl 20:04 Forfatter Skrevet onsdag kl 20:04 Duriello skrev (2 minutter siden): Lykke til. 👍 Hvordan er irritasjonsnivået nå? 😄 (Ikke brukt snus selv, men røyk) Takk! Jeg holder meg unna en rekke tråder på forumet i dag - har skikkelig hodepine som selv ikke en tablett Paracet klarte å lindre. Akkurat nå vurderer jeg frem og tilbake om det var en god idè å slutte å snuse (overdriver litt nå), men det er ubehagelig. Siste snusprisen ble tatt på jobben i dag rundt kl. 10-11 tror jeg. Konkluderer med at snusen ikke har gjort noe godt for meg så like greit å slutte helt nå. Enda viktigere mtp. at jeg har hatt hjerteinfarkt før og har også diagnosen diabetes type 2 og høyt kolestrol (får medisiner for alt sammen da).
Duriello Skrevet onsdag kl 20:08 Skrevet onsdag kl 20:08 (endret) Boing_80 skrev (6 minutter siden): Takk! Jeg holder meg unna en rekke tråder på forumet i dag - har skikkelig hodepine som selv ikke en tablett Paracet klarte å lindre. Akkurat nå vurderer jeg frem og tilbake om det var en god idè å slutte å snuse (overdriver litt nå), men det er ubehagelig. Siste snusprisen ble tatt på jobben i dag rundt kl. 10-11 tror jeg. Konkluderer med at snusen ikke har gjort noe godt for meg så like greit å slutte helt nå. Enda viktigere mtp. at jeg har hatt hjerteinfarkt før og har også diagnosen diabetes type 2 og høyt kolestrol (får medisiner for alt sammen da). Det kan være lurt ja. Hodepinen varer ikke lenge da, toppen 2 dager. (For meg iallefall)👍 Abstinensene vil avta etterhvert, de første dagene er alltid verst. 👍 Stick with it! 👍👍🥳 Vet du liker spill, finn deg ett der timene flyr av sted og du blir oppslukt. 👌 Endret onsdag kl 20:12 av Duriello
Boing_80 Skrevet onsdag kl 20:22 Forfatter Skrevet onsdag kl 20:22 Duriello skrev (12 minutter siden): Det kan være lurt ja. Hodepinen varer ikke lenge da, toppen 2 dager. (For meg iallefall)👍 Abstinensene vil avta etterhvert, de første dagene er alltid verst. 👍 Stick with it! 👍👍🥳 Vet du liker spill, finn deg ett der timene flyr av sted og du blir oppslukt. 👌 Er faktisk i gang med å spille et Klikk&pek spill i samme gate som Moneky Island spillene. Men dette heter Elroy and the aliens og er skikkelig sjarmerende. https://elroythegame.com/
Gavekort Skrevet onsdag kl 20:23 Skrevet onsdag kl 20:23 Boing_80 skrev (1 time siden): Jeg har også søtsaker her og merker en intens kløing under overleppen. Får se om dataspill får avledet tankene mine. Om du sliter veldig med abstinenser så kan det hjelpe å avlede ja. Det er også viktig å minne seg på hvorfor du sluttet i utgangspunktet. Jeg fant veldig lite glede i rutinen med snus, der det bare ble til et verktøy for å slukke abstinensene. Så å ha det som utgangspunkt hjalp meg veldig. 1
Boing_80 Skrevet onsdag kl 20:29 Forfatter Skrevet onsdag kl 20:29 Gavekort skrev (3 minutter siden): Om du sliter veldig med abstinenser så kan det hjelpe å avlede ja. Det er også viktig å minne seg på hvorfor du sluttet i utgangspunktet. Jeg fant veldig lite glede i rutinen med snus, der det bare ble til et verktøy for å slukke abstinensene. Så å ha det som utgangspunkt hjalp meg veldig. Det er så rart å tenke på at ikke smakte snusen noe godt og luktet heller ille (General portion snus no. 3). Jeg fikk kun nikotin som jeg ikke trenger i det hele tatt. Jeg prøver hele tiden å minne meg på hvorfor jeg sluttet. Er lite interessert i at tannkjøttet blir ødelagt før jeg er 60 liksom.
Smule8o Skrevet onsdag kl 23:02 Skrevet onsdag kl 23:02 3 hours ago, Boing_80 said: Har du planer om å slutte nå eller er du fornøyd med tingenes tilstand? Tenker det er snart på tide å slutte på nytt. Mangler dog motivasjon for øyeblikket
ProphetSe7en Skrevet onsdag kl 23:27 Skrevet onsdag kl 23:27 Jeg har sluttet flere ganger, men begynte igjen etter ett års tid. Det er en evig kamp i starten, der en må kjempe mot seg selv hele tiden for å ikke gi etter. Men klarer du en dag så er det ingen grunn til å klare en til. Biter av ingefær eller fishermans friend er det som får meg igjennom første måneden uten snus. Fyller en tom snusboks med dette så hver gang jeg får lyst på snus så har jeg en boks med alternativer tilgjengelige 2
Boing_80 Skrevet torsdag kl 08:55 Forfatter Skrevet torsdag kl 08:55 I dag er det tøft. På jobben er kosentrasjonen fraværende, jeg kaldsvetter, det klør i leppene og jeg er ør i hodet. I følge appen Slutta har jeg vært snusfri i 20 timer og 55 minutter. 1
Gavekort Skrevet torsdag kl 09:07 Skrevet torsdag kl 09:07 Boing_80 skrev (10 minutter siden): I dag er det tøft. På jobben er kosentrasjonen fraværende, jeg kaldsvetter, det klør i leppene og jeg er ør i hodet. I følge appen Slutta har jeg vært snusfri i 20 timer og 55 minutter. Du er praktisk talt "syk", så ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er tilstede. Dette er den korte og verste fasen. Det blir bedre for hver dag. 2
Boing_80 Skrevet torsdag kl 09:24 Forfatter Skrevet torsdag kl 09:24 ProphetSe7en skrev (9 timer siden): Jeg har sluttet flere ganger, men begynte igjen etter ett års tid. Det er en evig kamp i starten, der en må kjempe mot seg selv hele tiden for å ikke gi etter. Men klarer du en dag så er det ingen grunn til å klare en til. Biter av ingefær eller fishermans friend er det som får meg igjennom første måneden uten snus. Fyller en tom snusboks med dette så hver gang jeg får lyst på snus så har jeg en boks med alternativer tilgjengelige Om noen timer har jeg holdt meg snusfri en hel dag. Men steike hvor sterk vanen med snus under leppene har vært. Nå har jeg Fishermans friend raspberry og det hjelper litt.
Boing_80 Skrevet torsdag kl 09:27 Forfatter Skrevet torsdag kl 09:27 (endret) Gavekort skrev (19 minutter siden): Du er praktisk talt "syk", så ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er tilstede. Dette er den korte og verste fasen. Det blir bedre for hver dag. Takk og for det. Var nettopp i butikken og kjøpte Fishermans friend. Er litt stolt over at jeg klarte å ignorere skapet med snus. Snus lukter vondt, smaker stort sett vondt og har en rekke helseskadelige faktorer forbundet med seg. Koster gjør den også. Repeat. Endret torsdag kl 09:28 av Boing_80
Gjest 7fc97...c4b Skrevet torsdag kl 09:28 Skrevet torsdag kl 09:28 Etter min erfaring er det kun de som går helhjertet gjennom "alt" som klarer seg best og faktisk slutter De som hele tiden skal prøve snarveier med alternativer har jeg til gode å se klare seg over lengre tid. Er nok noe psykisk som skjer når du går gjennom "helvette" for å slutte, for så å starte igjen, da vet du liksom hva som venter dersom du skal slutte og da blir ofte følelsen av å starte igjen verre enn "suget" Tok meg 7 mnd med hva jeg selv kaller et "lite" helvette. Men nå er det dødt løp å starte igjen, hadde ikke begynt selv om jeg fikk betalt. Til syvende og sist er det jo selvfølgelig veldig forskjellig hvordan vi er, deler bare mine erfaringer her. Har kompiser som klarer å slutte en periode også er de tilbake.. De erstatter alltid suget med noe annet, det gjorde ikke jeg og stod heller i det. Fikk jo testet grenser og selvdisiplinene opp i alt dette også..Så det var en egen mestringsfølelse bare det. PS. Jeg begynte å legge til et ukentlig trekk på 700kr til et fond når jeg sluttet. ( tilsvarte forbruket) Det har gått siden og kommer til å fortsette så lenge jeg kan, bare får å være et minne om hva jeg har "kastet" bort i de 7-8 årene før jeg klarte å slutte også.. Det fondet i dag har jeg nå 400k i. Anonymous poster hash: 7fc97...c4b
ProphetSe7en Skrevet torsdag kl 09:38 Skrevet torsdag kl 09:38 Boing_80 skrev (2 minutter siden): Om noen timer har jeg holdt meg snusfri en hel dag. Men steike hvor sterk vanen med snus under leppene har vært. Nå har jeg Fishermans friend raspberry og det hjelper litt. Har du klart 24 timer så klarer du fint 24 timer til. Du må bare lure hjernen på denne måten hele veien, og så etterhvert så merker du at du ikke har tenkt på snus de siste 2 timene, så etter en stund så er de 2 timene blitt til 5 timer osv. Drikk vann, gå en tur eller på trening når du merker du holder på å gi etter. For alt i verden så ikke gi deg selv belønning i form av bare en snus fordi du har klart xx antall dager uten. De gangene jeg har sluttet så har de første 7 dagene vært grusom, så får det lekende enkelt etter dette i noen uker før det plutselig blir en ekstremt vanskelig uke igjen der jeg konstant må diskutere med meg selv for å ikke belønne meg selv med en snus. Det som gjør at jeg alltid ryker etter rundt ett år er at jeg tror jeg fint kan begynne å snuse igjen på fest eller når jeg tar en øl. Og plutselig så blir det noen pils både fredag og lørdag og en har snus igjen søndag, og før en innser det selv så har en så smått begynt å snuse igjen. Jeg skal slutte på nytt når jeg kommer hjem fra Italia om to uker. Jeg snuser en boks for dagen, så det er utelukkende det økonomiske som er min største motivasjon. Sist jeg sluttet så satt jeg inn pengene fra snus i fond, 550 kroner uken. Blitt litt penger av det på sikt med avkastning osv. Jeg kommer til å gjøre det samme nå når jeg skal slutte, men denne gangen skal jeg etter 12 måneder snusfri bruke pengene i Las Vegas, så det blir min ekstra motivasjon for å slutte denne gangen. Klarer jeg ikke slutte så tillater jeg ikke meg selv å dra med kompisgjengen til Las Vegas. 2
Boing_80 Skrevet torsdag kl 10:06 Forfatter Skrevet torsdag kl 10:06 ProphetSe7en skrev (26 minutter siden): Har du klart 24 timer så klarer du fint 24 timer til. Du må bare lure hjernen på denne måten hele veien, og så etterhvert så merker du at du ikke har tenkt på snus de siste 2 timene, så etter en stund så er de 2 timene blitt til 5 timer osv. Drikk vann, gå en tur eller på trening når du merker du holder på å gi etter. For alt i verden så ikke gi deg selv belønning i form av bare en snus fordi du har klart xx antall dager uten. De gangene jeg har sluttet så har de første 7 dagene vært grusom, så får det lekende enkelt etter dette i noen uker før det plutselig blir en ekstremt vanskelig uke igjen der jeg konstant må diskutere med meg selv for å ikke belønne meg selv med en snus. Det som gjør at jeg alltid ryker etter rundt ett år er at jeg tror jeg fint kan begynne å snuse igjen på fest eller når jeg tar en øl. Og plutselig så blir det noen pils både fredag og lørdag og en har snus igjen søndag, og før en innser det selv så har en så smått begynt å snuse igjen. Jeg skal slutte på nytt når jeg kommer hjem fra Italia om to uker. Jeg snuser en boks for dagen, så det er utelukkende det økonomiske som er min største motivasjon. Sist jeg sluttet så satt jeg inn pengene fra snus i fond, 550 kroner uken. Blitt litt penger av det på sikt med avkastning osv. Jeg kommer til å gjøre det samme nå når jeg skal slutte, men denne gangen skal jeg etter 12 måneder snusfri bruke pengene i Las Vegas, så det blir min ekstra motivasjon for å slutte denne gangen. Klarer jeg ikke slutte så tillater jeg ikke meg selv å dra med kompisgjengen til Las Vegas. Nei, denne gangen er jeg ferdig med snus for godt. Får belønne meg med andre ting som er sunnere enn nikotin. Lykke til deg også! 1
Snikpellik Skrevet torsdag kl 10:08 Skrevet torsdag kl 10:08 Slutta for litt over to år siden. Til min overraskelse var det ikke så vanskelig for meg. Bestemte meg for en dato en uke frem i tid og slutta den datoen. Det tok så et par-tre dager, så gikk det fint. Mitt tips er å bare gjøre det. Slutt helt med en gang. Høres kanskje provoserende ut, men å begynne å inkludere alternativer eller andre ting som kan funke som unnskyldning eller belønning tror jeg funker dårlig. Prøvde å ta en snus igjen for moroskyld for noen uker siden faktisk. Klarte ikke ha den i lengre enn et par minutter. Det var helt jævlig, og lysten til å begynne igjen ble bare enda mindre. En ålreit påminnelse om hvordan man tidligere har lurt kroppen til å tro at snus er godt.
Boing_80 Skrevet torsdag kl 11:57 Forfatter Skrevet torsdag kl 11:57 Snikpellik skrev (1 time siden): Slutta for litt over to år siden. Til min overraskelse var det ikke så vanskelig for meg. Bestemte meg for en dato en uke frem i tid og slutta den datoen. Det tok så et par-tre dager, så gikk det fint. Mitt tips er å bare gjøre det. Slutt helt med en gang. Høres kanskje provoserende ut, men å begynne å inkludere alternativer eller andre ting som kan funke som unnskyldning eller belønning tror jeg funker dårlig. Prøvde å ta en snus igjen for moroskyld for noen uker siden faktisk. Klarte ikke ha den i lengre enn et par minutter. Det var helt jævlig, og lysten til å begynne igjen ble bare enda mindre. En ålreit påminnelse om hvordan man tidligere har lurt kroppen til å tro at snus er godt. Jeg kommer aldri til å prøve en snus for moro skyld. Tror tilbakefallet for meg bli mye enklere enn for mange andre. Det må unngås. Fant ut at Fishermans friend Rasperry er ganske gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå