Maabren Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Smått ekkelt å oppleve desperate menn rundt kvinner, samtidig som nokre kvinner spinner vel mykje ut av denne oppmerksomheten. Verken sex eller kjærlighet er enkelt å oppleve om man ser mulig partner som eit objekt,med mindre man har både fordeler og bakdeler som drar oppmerksomhet slik som penger, utsjånad og kropp. For alle andre dødlige handler det om å finne nokon som rir i samme takt og retning. For di som misliker mulige partnere pga egne feiltrinn i yngre år, og stiller alle dens like i eit dårlig lys, synast det dog ikkje håp for. Måtte desse utagerande surmulere kjenne på lykken i eget sølibat der vistnok onani er ok i følge google(rykte). 1
Griever Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Ole-Br skrev (20 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe om å eksludere grupper fra politikken. Okay. Det var tolkningen (ikke en urimelig tolkning, synes jeg) jeg tok av at du ikke så hva de hadde å gjøre i politikken, men jeg ser at du ikke spesifikt ytret et ønske om å ekskludere de. My bad. Ole-Br skrev (20 minutter siden): Mener du at muslimer trenger et muslimsk parti, ellers er de ekskludert? Nei. Jeg mener at om en gruppe muslimer hadde blitt nektet å starte et parti som fremmer muslimsk verdisyn, eksmpelvis fordi man ikke så hva et slikt parti hadde å gjøre i et liberalt samfunn, ville det vært ekskludering av den gruppen, da politikk skal gjenspeile folket, og dermed også grupper, i samfunnet. Om man da hadde latt muslimer delta i politikken i partier som ikke fremmer livssynet de representerer er i grunn irrelevant for poenget. Om muslimene føler de trenger et slikt parti eller ikke er en annen sak, og ikke noe jeg har noen formening om. Ole-Br skrev (20 minutter siden): Jeg vil ikke ekskludere kristne fra politikken, ikke Krf som parti heller, selv om det ikke hadde gjort meg noe at de ikke var der. Stat og religion er no go for meg, selv når jeg ikke ønsker å ekskludere partier av prinsipp Da er vi enige da 👍 Endret 6 timer siden av Griever
Drunkenvalley Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Trur normalt at "burde ikkje ha plass i politikken" bør tolkes som "stemmene deiras burde vore så uinteressante av offentligheten at me ikkje høyrde om dei" heller enn at dei ikkje skulle ha lov å prøve. 1
Gjest 73801...74b Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Drunkenvalley skrev (8 timer siden): Det er skrekkelig kjedelig realitet at kvinners eksistens blir behandlet som seksuelt - heilt uavhengig av kva kvinnen gjør. Kunne nok stått i full kjeledress, lukta fæl og dytta møkk i fjos, og framleis... Om en velger å fokusere på det positive, da synes jeg det er en fantastisk egenskap ved kvinner. Kvinner burde være stolte av det, og menn burde respektere kvinner for det. Det skjer også, og da går det helt fint. Men heller ikke dette er bra nok for alle, noen finner noe galt i det meste. Heldigvis er verden stor og mangfoldig. Anonymous poster hash: 73801...74b
Camlon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 14 hours ago, Ole-Br said: Dette temaet presenteres alltid forvrengt. For det første er det ikke mulig å gjøre noe med dette direkte politisk, med mindre man vil begrense kvinners friheter politisk. Det kan ingen av oss gå god for. Jeg vil tro at en del vil ordne seg over tid, ettersom kravet til kompetanse (ofte utdanning) vil trekke flere menn mot universiteter om det så er for å bygge på et fagbrev. Da er de mer sentralt stasjonert og vil i større grad møte kvinner. Det er ikke dit teknologien er på vei. Med kunstig intelligens blir det stadig mindre behov for å ansette folk bare fordi de har en universitetsgrad, særlig når KI gjør det mulig for nesten hvem som helst å komme seg gjennom studiene uten å skaffe seg kompetanse. Det er også langt enklere å automatisere repetitive oppgaver som utføres foran en PC enn fysiske, manuelle jobber. Mange innser ikke dette ennå, fordi de fortsatt forbinder KI med chatbotter og ikke med de nye KI-agentene som er på vei inn i arbeidslivet. Arbeidsledigheten blant nyutdannede har allerede begynt å stige, og trenden vil trolig fortsette. Så i stedet for at alle må ha mastergrad, vil samfunnet trolig dele seg tydeligere. Vi får en mindre gruppe med kompetanse til å styre og utvikle KI-systemene, en gruppe som utfører avanserte oppgaver KI ikke kan gjøre, og en større gruppe som tar de fysiske jobbene som fortsatt krever menneskelig innsats. Det vil derfor ikke hjelpe at flere menn tar høyere utdanning. Mange av dem vil bare ende opp arbeidsledige, og vil til slutt måtte akseptere jobber som ikke krever universitetsgrad.
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (4 timer siden): Det ville ikke forbauset meg ett sekund om en manns kjærlighet til en kvinne er sterkere enn motsatt vei. Det er iallefall holdepunkter for at menn lettere forelsker seg enn det kvinner gjør. Derfor forelsker menn seg fortere enn kvinner | ABC Nyheter
Ole-Br Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Gjest 73801...74b skrev (6 minutter siden): Om en velger å fokusere på det positive, da synes jeg det er en fantastisk egenskap ved kvinner. Kvinner burde være stolte av det, og menn burde respektere kvinner for det. Det skjer også, og da går det helt fint. Men heller ikke dette er bra nok for alle, noen finner noe galt i det meste. Heldigvis er verden stor og mangfoldig. Anonymous poster hash: 73801...74b Dette er bare rart. 1
Ole-Br Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Camlon skrev (3 minutter siden): Det er ikke dit teknologien er på vei. Med kunstig intelligens blir det stadig mindre behov for å ansette folk bare fordi de har en universitetsgrad, særlig når KI gjør det mulig for nesten hvem som helst å komme seg gjennom studiene uten å skaffe seg kompetanse. Det er også langt enklere å automatisere repetitive oppgaver som utføres foran en PC enn fysiske, manuelle jobber. Mange innser ikke dette ennå, fordi de fortsatt forbinder KI med chatbotter og ikke med de nye KI-agentene som er på vei inn i arbeidslivet. Arbeidsledigheten blant nyutdannede har allerede begynt å stige, og trenden vil trolig fortsette. Så i stedet for at alle må ha mastergrad, vil samfunnet trolig dele seg tydeligere. Vi får en mindre gruppe med kompetanse til å styre og utvikle KI-systemene, en gruppe som utfører avanserte oppgaver KI ikke kan gjøre, og en større gruppe som tar de fysiske jobbene som fortsatt krever menneskelig innsats. Det vil derfor ikke hjelpe at flere menn tar høyere utdanning. Mange av dem vil bare ende opp arbeidsledige, og vil til slutt måtte akseptere jobber som ikke krever universitetsgrad. Joda, sånn har de snakket siden internett, og etter det så var det automatiseringen som skulle ta alle jobbene og fjerne manuelt arbeid. Det går greit ennå og det er ikke spådd at de fleste jobber forsvinner. Jeg ser ikke bort ifra at samfunnet forandrer seg betraktelig, for eksempel med krig. Det tror jeg skjer lenge før KI har tatt over alle jobbene.
Gjest 73801...74b Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Grønn420 skrev (10 timer siden): Jeg er aseksuell nå, ja. Jeg er kvinne. Det er nok til å vekke sexlyst i mange menn. Jeg har aldri gått i utfordrende klær og etter altfor mye ekkel seksuell oppmerksomhet i tenårene fra eldre menn, bruker jeg heller ikke utringing. Så du kan ryke og reise som antyder at jeg kler meg for seksuell oppmerksomhet og fortjener trakassering. Dra til helvete. Det jeg har lært, og som var vanskelig å praktisere, er å slutte å være hyggelig. Slutte å være samvittighetsfull. Slutte å være omsorgsfull. Slutte å ønske å glede. For det blir brukt, alt handler om sex. Å være god og snill, får en ingen vei. Å være lojal og vise tillit, gjør deg dum. Du er full av fordommer, og det gjør deg bitter og trangsynt. Du gjør et kjempepoeng ut av en liten oppfordring, og fyller det med mye innhold kun fra egne fordommer, og sikkert også egne erfaringer, fra et miljø som du vanker eller har vanket i. Du burde stille deg spørsmålet, da finner du kanskje bedre måter å håndtere det på, for din egen del. Anonymous poster hash: 73801...74b
Gjest 73801...74b Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ole-Br skrev (5 minutter siden): Dette er bare rart. Hva er rart? At kvinner er populære? At det er fint at kvinner er populære? Er det årsaken som er rar for deg? Anonymous poster hash: 73801...74b
Camlon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Just now, Ole-Br said: Joda, sånn har de snakket siden internett, og etter det så var det automatiseringen som skulle ta alle jobbene og fjerne manuelt arbeid. Det går greit ennå og det er ikke spådd at de fleste jobber forsvinner. Jeg ser ikke bort ifra at samfunnet forandrer seg betraktelig, for eksempel med krig. Det tror jeg skjer lenge før KI har tatt over alle jobbene. Det er fortsatt mange som snakker om at roboter skal ta de manuelle jobbene. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om jobber som gjøres foran en skjerm. Dette er jobbene folk flest trodde var trygge for automatisering. ChatGPT kom i slutten av 2022, og de første KI-agentene dukket opp for bare et år siden. Dette er ekstremt nytt. Å tro at arbeidsmarkedet vil fortsette som før, midt i en teknologisk revolusjon, er å stikke hodet ned i sanden.
Ole-Br Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Griever skrev (2 timer siden): Mulig jeg misforstår hva du mener, men at partneren har en funksjon og "fyller et tomrom" er jo mye av poenget, spør du meg. Det trenger ikke være needy eller usunt å annerkjenne at man ikke nødvendigvis blir en "hel" person alene, selv om det selvsagt kan være til sykelige nivåer. At man utfyller hverandre og gjør hverandre til bedre, mer komplette mennesker som trenger hverandre og fungerer mer som en enhet er en fin ting, synes jeg. Jeg tror dere snakker om to forskjellige ting. Du snakker om kjærlighet i et forhold med respekt mellom to enkeltmennesker. Men det er jo jevnbyrdighet. Satan beskriver vel mer det å forvente at personen skal fylle opp en lav selvfølelse og på den måten redde en, og at man med det også trer over hodet på andre usunne forventninger. Det er i så fall ikke så uvanlig. Den forventningen bygger på en urealistisk fantasi, som en partner umulig kan fylle. Det handler vel om at man må kunne henge sammen på egenhånd og ikke være avhengig av en partner for at man selv skal føle seg som en verdig person i det hele tatt.
Ole-Br Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Gjest 73801...74b skrev (16 minutter siden): Hva er rart? At kvinner er populære? At det er fint at kvinner er populære? Er det årsaken som er rar for deg? Anonymous poster hash: 73801...74b At du insisterer på at folk skal sette pris på ting de ikke setter pris på.
Ole-Br Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Camlon skrev (6 minutter siden): Det er fortsatt mange som snakker om at roboter skal ta de manuelle jobbene. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om jobber som gjøres foran en skjerm. Dette er jobbene folk flest trodde var trygge for automatisering. ChatGPT kom i slutten av 2022, og de første KI-agentene dukket opp for bare et år siden. Dette er ekstremt nytt. Å tro at arbeidsmarkedet vil fortsette som før, midt i en teknologisk revolusjon, er å stikke hodet ned i sanden. Javel.
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ole-Br skrev (3 timer siden): Det bør etter min mening være mulig å spesialisere seg uten at man er avhengig av gode nok karakterer i fag som ikke er relevante for det man skal studere. Jeg er ikke enig i det. Man bør ha et visst nivå av allmennkunnskap uansett hva man skal studere. Det er fag / deler av fag jeg (og sikkert mange andre også) ser på som lite relevante, og som gjerne kunne vært byttet ut med noe mer fornuftig, som f.eks dikttolkning i norsk, kristendom / religion (som heller burde vært endel av historiefaget, ikke eget fag). Jeg ser det som mer relevant å lære om personlig økonomi, konsekvensen av å inngå et forhold uten å tenke på den økonomiske fordelingen, og den praktiske fordelingen av arbeidsoppgaver i hjemmet. Men de fagene vi har må vi nesten få karakterer i, og det bør ha relevans om vi kommer inn på skoler eller ikke. Ole-Br skrev (3 timer siden): "Bygda" strir nok med sitt når det gjelder holdninger, men byer med universiteter er verken frie fra trakassering eller sine gamle fordommer mot damer. Nei, nå mente ikke jeg at større byer er fritatt for slike holdninger heller, men at dem forekommer oftere på bygda. Ole-Br skrev (4 timer siden): Jeg er uenig med deg her. Kvinner trenger ikke strengere inngangskriterier fordi de blir stuck. De klarer seg fint på egenhånd, også når de har barn, og de går oftere uansett. Kvinner har først og fremst dømt menn som relasjonsudyktige, ikke som for farlige til å være sammen med, heller ikke ligge med, og ikke engang som partnere de er tvunget til å være med. Men menn er rausere med kvinner enn omvendt når det gjelder partnerskap, til og med på tinder, der utseende råder. De dater bredere, "lavere", diskriminerer mindre på høyde og, tross alt gapingen fra en del om at menn liker yngre kvinner, er det få av dem som avviser eldre damer. Studier viser også at menns ønsker og holdninger til kvinnelige partnere har endret seg til det bedre. Det later til å ha stått mer stille for damene. Vi ser nok dette på med forskjellig innsynsvinkel. Med tanke på at å forlate en mann kan være noe av det farligste en kvinne kan gjøre... Så jo, kvinner trenger strengere inngangskriterier, men de tar dem kanskje ubevisst. " Det farligste for kvinner i Norge er å forlate menn. Han forklarer at når en gjør det slutt, spesielt når kvinner bryter med menn, er det fare vold, og mange partnerdrap har skjedd ved brudd. " Samliv, Forhold | Slik kommer du deg ut av et farlig forhold Jeg avviser ikke alt du skriver over her, men som sagt, vi fokuserer nok på litt forskjellige ting. "Det er ikke slik at kvinner legger en gjennomtenkt og strategisk plan for å utnytte menn med høyere status. Tvert om handler det om å velge en partner hun kan stole på at ikke vil spille bort huset, bidra med egen inntekt til familiehusholdet, og som ikke lar henne i stikken med barna. Status blir en slags forsikring på at hun har valgt en person hun kan stole på. Ville du gått for en arbeidsledig kjæreste fremfor en i fast jobb om alt annet var likt? Neppe. Og det er ikke fordi du velger vedkommende for pengenes skyld." Dette er hva kvinner vil ha hos en mann
Drunkenvalley Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 36 minutes ago, Guest 73801...74b said: Om en velger å fokusere på det positive, da synes jeg det er en fantastisk egenskap ved kvinner. Kvinner burde være stolte av det, og menn burde respektere kvinner for det. Det skjer også, og da går det helt fint. Men heller ikke dette er bra nok for alle, noen finner noe galt i det meste. Heldigvis er verden stor og mangfoldig. Anonymous poster hash: 73801...74b Du lik å synse om kva folk meine, og prakke meiningene dine om korleis andre skal føle om ting ser eg. Eg berre observere ein realitet: Kvinner, om dei så aggressivt prøver å vera usexy, slit med at menn plager dei. Menn driv og tolker alt kvinner gjer eller er som seksuelt. Er du lettkledd på sommeren fordi du, som alle andre mennesker, svetter og koker når det er dritvarmt ute? Nei, æsj, at du kan vise pupper, då berre spør du etter trøbbel. Er du i kjeledress? Oi, kvinne som jobber, kor sexy er ikkje det, osv. Det er heilt fint å kunne føle seg attraktiv, men at det er lite eller ingen av-knapp er forståelig nok eit problem for mange kvinner som opplev meir oppmerksomhet enn dei er komfortabel med. 1
Gjest 73801...74b Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Drunkenvalley skrev (18 minutter siden): Du lik å synse om kva folk meine, og prakke meiningene dine om korleis andre skal føle om ting ser eg. Eg berre observere ein realitet: Kvinner, om dei så aggressivt prøver å vera usexy, slit med at menn plager dei. Menn driv og tolker alt kvinner gjer eller er som seksuelt. Er du lettkledd på sommeren fordi du, som alle andre mennesker, svetter og koker når det er dritvarmt ute? Nei, æsj, at du kan vise pupper, då berre spør du etter trøbbel. Er du i kjeledress? Oi, kvinne som jobber, kor sexy er ikkje det, osv. Det er heilt fint å kunne føle seg attraktiv, men at det er lite eller ingen av-knapp er forståelig nok eit problem for mange kvinner som opplev meir oppmerksomhet enn dei er komfortabel med. Det første er bare vas. Det du beskriver om sexfikserte menn er opplagt og velkjent for de aller fleste, og noe mange menn heller ikke er begeistret for. Selv om problemet rammer kvinner, så rammer det også menn som faktisk kan oppføre seg. I motsetning til deg er det en del, både kvinner og menn, som også ser den positive siden ved at kvinner er flotte for oss menn, og at de trenger veldig liten anstrengelse for å være attraktive. De fleste klarer å leve med denne "lasten", og gjør den ikke om til noe negativt. Anonymous poster hash: 73801...74b
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ole-Br skrev (41 minutter siden): Jeg tror dere snakker om to forskjellige ting. Du snakker om kjærlighet i et forhold med respekt mellom to enkeltmennesker. Men det er jo jevnbyrdighet. Satan beskriver vel mer det å forvente at personen skal fylle opp en lav selvfølelse og på den måten redde en, og at man med det også trer over hodet på andre usunne forventninger. Det er i så fall ikke så uvanlig. Den forventningen bygger på en urealistisk fantasi, som en partner umulig kan fylle. Det handler vel om at man må kunne henge sammen på egenhånd og ikke være avhengig av en partner for at man selv skal føle seg som en verdig person i det hele tatt. Det gir mening det.
Drunkenvalley Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 6 minutes ago, Guest 73801...74b said: Det første er bare vas. Det du beskriver om sexfikserte menn er opplagt og velkjent for de aller fleste, og noe mange menn heller ikke er begeistret for. Selv om problemet rammer kvinner, så rammer det også menn som faktisk kan oppføre seg. I motsetning til deg er det en del, både kvinner og menn, som også ser den positive siden ved at kvinner er flotte for oss menn, og at de trenger veldig liten anstrengelse for å være attraktive. De fleste klarer å leve med denne "lasten", og gjør den ikke om til noe negativt. Anonymous poster hash: 73801...74b Det er berre vas, skriv du, for så å fortsette med nettopp samme holdningen ja lol. Personangrep kan du stappe tilbake opp rassen der dei kom fra. 💖 Du driv med personangrep i staden for argumenter, og appellerer til massene heller enn argumenter. Det er heilt flott at mange er komfortable med oppmerksomheten dei får. Det er ikkje alle, og dei kan ikkje berre velje å skru det av. Du kan ikkje berre unngå den realiteten med å avvise den, og berre henvise til at andre har det bra. Det er ikkje eit argument i det heila tatt. Korleis blokkerer ein forøvrig gjester? Eg treng ikkje anonyme troll i innboksen min. Endret 2 timer siden av Drunkenvalley
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Forskninga sier at kvinner er vel så sexfiksert, men at menn i snitt har enklere for å holde sex og følelser adskilt. Jeg ser hvilke gifte, skilte og ugifte kvinner i mitt bekjentskapsbasseng som er ute på festlige lag, hvilke menn de flørter med og hvem de drar hjem med (utgangen er syndlig fra dansegulvet). Det er tydelig hva de er ute etter. Når hun lener seg inn og hvisker "vi er separert, bor ikke sammen mer", er det enklere enn 2+2 å skjønne hva hun er ute etter. Selv etter å ha sett bunnen i atskillige glass, er det klar tale. Quote "En mann av prinsipp" beskriver en person som følger og handler etter sterke, grunnleggende verdier eller regler som han ikke uten videre bryter, og som styrer hans tanker og handlinger på en konsekvent måte. Derimot, hvis du har tro på deg selv. Neste gang ei kvinne byr seg frem, si "Kan vi ikke heller være venner?" eller "Lakengymnastikk? Hva med en romantisk måneskinnstur?". I det du går ut av lokalet vil du være dobbelt så mye mann og dobbelt så attraktiv som da du gikk inn, sånn omtrent. Kanskje den beste scena i en film noen sinne. Like underholdende som lærerik. Blant annet at man skal ta valg for sin egen del, ikke for å imponere eller blidgjøre kvinner. Kjærligheten kan glippe og da står man alene med konsekvensene av valget. Dette gjelder i situasoner som ikke er romantiske også. Quote Britannica Dictionary definition of YES–MAN [count] disapproving : a person (especially a man) who agrees with everything that someone says : a person who supports the opinions or ideas of someone else in order to earn that person's approval corporate yes-men Jeg har vært der og lært. Quote fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me After being tricked once, one should learn from one's mistakes and avoid being tricked in the same way another time. Når det gjelder om alle menn har tilgang på sex, tør jeg påstå at de fleste har det. En av flere årsaker til at det ikke blir noe er at mange introverte/stille menn drikker mer alkohol enn de burde. Handlingslammet og tar ikke hint. Man trenger ikke å drikke til man bedøver følelsen av egen utilstrekkelighet. Mye annet bedøves samtidig. Det holder ikke å fatte uker senere etter at kvinnene ville ha selskap i natten. "Kvinne 1: Han her lukter godt. Kvinne 2: Kompisen lukter også godt." 30 minutter senere. "Mann 1: Det var en artig kveld. Fikk snakke med mange kvinner, synd det ikke ble noe. Mann 2: Artig, ja. Bedre lykke neste gang." 2 uker senere. Ring, ring. "Mann 1: Jeg tror de to vi møtte ville ha oss. Mye tyder på at flere ville ha oss, men vi så det ikke." Neste fest. Drikker fremdeles for mye og gjentar mønsteret. 10 år senere. Drikker fremdeles for mye og går alene hjem. Usikkerhet + alkohol er en dårlig kombinason. Det er frivillig å drikke alkohol. For enkelte er ikke sølibatet så ufrivillig som de vil ha det til. Endret 25 minutter siden av BadCat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå