Gå til innhold

Rasjonelle argumenter for å tro på Jesu oppstandelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

Å du vil sammenligningen ditt eksempel med det her?👇🏼

IMG_0868.thumb.jpeg.e80b06b2c328e8d3fad8e3699cb4a0c7.jpeg

Selvmotsigelsen er fortsatt der selv uten det jeg klippet bort.

Sitat

"Dette beviser selvsagt heller ikke at guder ikke eksisterer noe jeg heller ikke påstår, eller er skråsikker på."

tilsvarer da altså at man ikke kategorisk kan avvise at det kan eksistere liv på Jupiter.

Sitat

"...jeg er skråsikker på at Bibelens Gud ikke eksisterer. Ikke fordi vi mangler gode bevis for denne guden, men fordi Bibelen inneholder nok selvmotsigelser i beskrivelsen av denne guden, til at det er logisk umulig at denne eksisterer."

tilsvarer da altså at man kan avvise at det eksisterer en spesifikk art på Jupiter som går på to bein på overflaten fordi det ikke logisk henger på greip.

Mer på sølvskje får jeg ikke gitt det til deg. Hvis du fortsatt ikke forstår det, har jeg ikke annet å tilby enn en anbefaling om utredning for lese-/lærevansker.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Colin. skrev (2 timer siden):

Det er bare en måte å avskrive eget ansvar. Selvfølgelig kan du velge hva du vil tro på og hvor du legger din tillitt, når som helst. Det er ikke et forsvar å si at du ikke visste når alt kommer til alt. Du må gå inn for det av hele din sjel.

Hmm, så du sier at du her og nå kan velge å tro at julenissen/Vishnu/havfruer FAKTISK finnes, slik at du er overbevist om at det finnes? Kan du det? 

Kan du overbevise meg om at jeg kan velge dette? 

Skrevet
35 minutes ago, afterall said:

Hmm, så du sier at du her og nå kan velge å tro at julenissen/Vishnu/havfruer FAKTISK finnes, slik at du er overbevist om at det finnes? Kan du det? 

Du kan velge å tro på sannheten eller ikke. Ditt valg! Din frihet!

Skrevet
afterall skrev (38 minutter siden):

Er det mulig å presse uønskede tanker vekk?  Hvis så, kan du velge å ikke tenke på det som gjør det vanskelig å bli overbevist på noe.  Jeg velger å ikke tenke på sex utenfor ekteskapet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...