dapre Skrevet 30. oktober Forfatter Skrevet 30. oktober AndersT2 skrev (5 timer siden): Tenk om Apple kunne spandert 1 USB kontakt på sin AppleTV, så kunne man bare plugget i en harddisk... Akkurat. Dette har alltid vært mitt utgangspunkt, og noe jeg også har påpekt flere ganger i liknende poster som den jeg har her. Men selvfølgelig vil ikke Apple dette. I tillegg til at folk legger til filer/filmer som er ulovlig nedlastet, kjøper de også egne dvd/bluray filmer, som de ripper og legger på disk, i stedet for å kjøpe streaming filmer fra Apple butikken. Men du verden å greit det hadde vært å plugge inn en disk, og om ikke annet latt tredjeparts program/app katalogisere, presentere og avspille. La meg drømme videre....;)
dapre Skrevet 2. november Forfatter Skrevet 2. november Har nå testet noen av mine mediafiler/filmer/tv-serier på mine forskjellige avspillere. Min nesten 15 år gamle LG tv leser faktisk det meste via USB, men hvert 5 sek er det avbrudd i lyden. Min 5+ år LG bluray spiller klarer sliter med å avspille helt standard formater, og de den klarer å avspille blir fort usynkrone mellom lyd og bilde Så ja, dette var skuffende. Prøver jeg de samme filer på min PC, er det absolutt ingen problemer. Den sluker alt, og det avspilles helt uten problemer. Så, hvordan er disse NAS boksene i forhold til lesing av all slags filformater ? Er det like dyktige som min pc, eller er de like kresne som mine TV/Blurayspiller ?
Uderzo Skrevet 2. november Skrevet 2. november dapre skrev (25 minutter siden): Så, hvordan er disse NAS boksene i forhold til lesing av all slags filformater ? Er det like dyktige som min pc, eller er de like kresne som mine TV/Blurayspiller ? Det har ingenting med NAS-ene å gjøre. De lagrer filene, men hvis maskinvaren er god så kan de også være ypperlige Plex servere. Du kan bruke PC-en din som en Plex server i stedet for en NAS uten problemer, bruk en dugelig klient koblet til TV-en så er du "good to go".
dapre Skrevet 3. november Forfatter Skrevet 3. november Uderzo skrev (23 timer siden): Det har ingenting med NAS-ene å gjøre. De lagrer filene, men hvis maskinvaren er god så kan de også være ypperlige Plex servere. Du kan bruke PC-en din som en Plex server i stedet for en NAS uten problemer, bruk en dugelig klient koblet til TV-en så er du "good to go". Hvis jeg har filene på en NAS, og Plex appen installert på AppleTV boksen som er avspiller - hvem er det som faktisk leser/avspiller/decoder filene ? Plex ? Joda, jeg vet at jeg kan bruke en PC eller en laptop som "server". Grunnen til at jeg ikke vil bruke dette, er hovedsaklig pga støy, i den forstand at jeg ikke ønsker/har mulighet å plassere dette utstyret "på loftet" eller "i kjelleren". Både pc'en og laptoppen står i stua. Begge støyer alt for mye. Jeg antok at en NAS maskin støyer mindre, men hvis den ikke gjør det, har den ingen hensikt for meg. Dessuten finner jeg det også litt "tungvindt" og "usjarmerende" å starte opp en pc/laptop for å se en god gammel western film fra 1965. Jeg ønsker at dette skal være mest mulig plug and play og selvgående. Altså fortrinnsvis et kommersiellt produkt som er ment for dette formålet. Bare tenk en vhs/dvd/bluray avspiller for stuebruk. Slå på boksen med fjernkontroll, overfør/gi filene til boksen via usb eller kabling, spill av ALT av filformater, boksen er støyfri, den har et pent grensesnitt med film info som oppdaterer seg automatisk, og all styring i menyer går via fjernkontroll. Det er kanskje Nvidia shield Pro som er det nærmeste. Men dette er jo i bunn og grunn den boksen samme som jeg allerede ha to av. AppleTV boksen og Telia Play boksen. Forskjellen er vel bare at Nvidia shield boksen også har hardisk/lagring som du selv har adgang til og kan tilføre filer. Alle tre boksene er streaming bokser. Sånn sett er vi tilbake til utgangspunktet ; hvis bare det hadde vært mulig å plugge til en usb disk til de boksene jeg allerede har.... Hvilke alternativer til Nvidia shield Pro er det ? Og da tenker jeg ikke på rene streamingbokser, men mere mediacenter bokser, i den forstand at jeg ikke streamer noe, jeg avspiller jo bare filene jeg har på boksen. Takk for alle tilbakemeldinger
Uderzo Skrevet 3. november Skrevet 3. november Du kan bruke Shield Pro, den kan kjøre både Plex server og klient, og du kan koble til en ekstern disk via USB. Mulig å lage en SMB share så du bare går til eksempelvis \\SHIELD\Filmer og kopierer filene over. Plex leser filene og indekserer dem og henter ned metadata. Da er det bare å bruke Plex appen og navigere deg frem til ønsket innhold med den medfølgende fjernkontrollen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå