Gå til innhold

Europas klimamål blir umulig å oppnå.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Radon Ready skrev (34 minutter siden):

Lada blir også laget idag.
Det betyr overhodet ikke at Lada er en moderne bil.

Jeg har aldri påstått at motoren i bilen din har 94% virkningsgrad.
Jeg påstå at den hadde elendig virkningsgrad, da det er en børstemotor i den.
Ergo hadde jeg helt rett, og noe annet klarer ikke du å bevise.

Javisst har flere biler børstemotor, men den andelen er forsvinnende liten i forhold til biler med børstefri motor.
Ergo hadde jeg helt rett.

Du sier her at en DC-generator drev en AC-generator.
Hull i huet.
Var dette noe du hadde laget sjøl?
Du vet vel at det finnes et finnes ASS-elektronikk for å lage AC direkte av DC, uten bruk av generatorer?

Jeg har ikke nevnt hverken fjernsyn eller vaskemaskiner med et eneste ord her inne, så den stråmannsargumentasjonen der kan du bare kutte med en gang.
Men siter meg gjerne på det der.

Så poenget ditt hele tiden var noe alle visste fra før, selv i barnehagen?
Oj, den var ny.
Du begynner å bli bra desperat nå, hva?

Ro-ro til fiskeskjær.
Du skrev at kjemien i en hest og i en dieselmotor er lik.
Det beviste jeg at den ikke er.

Det blir et problem hvis det er hav, åker eller hus der fra før, ikke sant?
Da blir det netto svinn av åker, slik jeg allerede har bevist.

Dæven, skal si du har svar på alt.
Og dette kan du dokumentere?
Lenker takk.

Du har ennå ikke funnet en eneste feil ved noe jeg har skrevet.
Tvert imot har du diktet opp noe du påstår jeg har skrevet, men som du ikke kan sitere meg på, og så har du falsifisert det.
Den kusten kan enhver klovn få til.
Stråmannsargumentasjon kalles sånt.
Prøv igjen, men med sitater takk.

Du får spørre chat gpt. Eller finne deg et forum for slike som deg. Kan ikke hjelpe deg der. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nearly a third of global shipping could run on biofuels in 2030, up from less than one percent today. This would see close to 300 million bottles of vegetable oil (palm and soy) diverted to powering ships every day in 2030, according to a study by the transport NGO T&E. Unfortunately, vast amounts of farmlands - 3.4 million hectares, almost total area of Germany - would be needed to produce enough crops to meet biofuels demand for shipping, taking up resources that would otherwise be used to make food. 

https://maritime-executive.com/article/eu-scrutinizes-fraud-in-certification-of-biofuels?utm_source=chatgpt.com&fbclid=IwY2xjawNy7LZleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBKRDVLek5JNzVHZ3VLMEdjAR6sdVEsLqkBOKHLOD-TrKQ1WdR-zy9J8ojUTfPWOhytxQIWykLJM9XUC4h-Mw_aem_MFGRMR-cQQRHIRN1MEU36w

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 10/29/2025 at 11:44 PM, sk0yern said:

Spennende fra Bill Gates, bare en dag gammel, skulle tro han fuigte med her :D

Bill Gates har vært/latet som at han er en alarmist. Som har brukt store ord om menneskeskapt klima. Slik som "Det vil bli en katastrofe"... Nå mener han, eller later som at det bare er ett 'stort problem', men at det er viktigere ting i verden i dag for å 'redde barneliv' (hans ord). Han har tjent grovt på dommedagsretorikk oppigjennom, siden det har vært, og fremdeles er big business.

Men i dag så er Gates svært investert i andre områder. Som f.eks at:

- Han har store investeringer i AI, og AI trenger meget mye energi. Energi som ofte kan ha store utslipp av Co2.

- Kunstig fremstilt mat er på agendaen hans. Mer spesifikt kunstig kjøtt, Dette er en potensielt stor arena for Gates nå, men å lage slik kunstig mat krever energi. Energi som ofte kan ha store utslipp av Co2. Men kan jo dekkes opp under at det er for å 'redde liv'.

- Han blir for tiden etterforsket for forbindelser til den kinesiske regjeringen. Å hele tiden bli fremstilt som å si en ting å gjøre noe helt annet, slik han har gjort i flere tiår, kan kanskje virke mot ham her.

- Sprøyter for barn er en stor lidenskap for Bill Gates. Og han ser ut til å mene nå, at dette er viktigere enn ett eventuelt klimaproblem. Det klimaproblemet som han var veldig sterk i meningen om før. Som sagt, 'å redde barneliv' ser det ut til at han nå mener at er viktigere enn klima.

Han ser da muligens at det er greit å ikke fremstå så ekstremt hyklerisk fremover. At det er bedre sånn generelt å ikke være en stor alarmist nå som det kan gå hardt tilbake mot ham på flere andre arenaer.

Han sier at barneliv er viktig i dag. Men har altså drevet med alarmisme med sterke ord, som bidrar til at svært mange unge voksne ikke vil få barn. Direkte pågrunn av slik dommedagsretorikk som han har drevet med. Men jeg har en anelse om at han ikke tenker spesielt mye på alle de barna som ikke engang har blitt til pågrunn av det han har sagt.

Å velge veier i livet mitt, eller mine nærmeste, utifra det han sier, har jeg aldri gjort, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...