Woff Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars ilpostino skrev (På 18.12.2025 den 14.55): enn å ha en engangsutgift på opp mot 6000-10000 for innkjøp av ny maskinvare for å håndtere lagring av videoene. Gammelt svar, men her hos meg har jeg nå 29 kamera som tar opp døgnet rundt og alt blir behandlet av en dedikert server med 44,5 Tb lagringsplass. Jeg ser også på en backupløsning med en ny NAS med 60 Tb lagring i et annet bygg sånn 'i tilfelle'.. 😎 Men dette var jo min jobb før jeg ble ufør så interessen er absolutt tilstede, selv om behovet neppe er der! Jeg benytter en server med NX Witness Server og kan se alle kameraene og eventuelle opptak fra min pc med NX Witness Client eller på mobilen. Kona har også tilgang til dette..
ilpostino Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars Hvorfor tar du opp 24/7 egentlig? Holder det ikke med bevegelses-sensorer som gjør at det tas opp når kamera registrerer bevegelse? 1
Bjerknez Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars ilpostino skrev (3 timer siden): Hvorfor tar du opp 24/7 egentlig? Holder det ikke med bevegelses-sensorer som gjør at det tas opp når kamera registrerer bevegelse? Fordi jeg får en del falske alarmer. Rådyr i hagan, trær som blåser etc. Derfor har jeg slått av mesteparten av dette og lar dem bare filme hele tiden. Da er jeg sikker på at alt blir fanget på film hvis det skjer noe. Men med mitt noe stramme oppsett så klarer den og fange opplagte overtramp, men samtidig kan dem glippe litt på enkelte ting også. Dessuten koster det jo ikke noe å la dem gå hele tiden uansett.
Woff Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars ilpostino skrev (8 timer siden): Hvorfor tar du opp 24/7 egentlig? I tillegg til svaret du fikk av @Bjerknez så er det mange grunner til å ta opp hele tiden, og med det fantastiske programmet jeg bruker kan jeg velge å ta opp i lav oppløsning til det detekteres bevegelser, da går opptaket opp i høy oppløsning et halvt minutt (valgfritt) før bevegelsen fant sted til etter bevegelsen er borte. Jeg kan selv definere hvor og hvor kraftig bevegelse som skal til før oppløsningen endres.. Tenk deg et lett snøvær, det KUNNE starte en bevegelsesdeteksjon men altså ikke her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå