Anterialis Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Hei! Jeg ser etter min første eMTB. Litt skog, men for å være helt ærlig tror jeg det blir mye (80%?) asfalt og sykling med poden. Liker å småhoppe, wheelies, stoppies etc., men kun som amatør. Viktig med gode bremser (MT200 har jeg hatt før, ønsker mer bremsekraft) og har kommet frem til at jeg liker BOSCH smartsystemet godt. DJI hadde vært gøy, men det er vel ikke så mange sykler tilgjengelig i Norge med denne motoren. Har dere forslag? Og hvilke butikker bør man kjøpe fra (eller holde seg unna)? Jeg har sett på følgende sykler som virker å passe mine ønsker: Haibike Alltrack 9 (CX motor og smartystem, men kun LED remote // 750 Wh PowerTube // Tektro Orion M745 // 12 gir Trek Powerfly+ 6 eller Powerfly 7, men sistnevnte (uten "+") har 4. gen. Bosch-motor (Usikker på om Powerfly 7 har smartsystemet til Bosch, forøvrig gode komponenter) Grand Canyon:ON AL 8 (CX 5. gen // PowerTube 600 Wh // Deore-gir // Magura MT Thirty bremser, 4 stempler foran // Purion skjerm) Superior Exp 8089 (2023 modell, trolig 4. gen motor // PowerTube 500Wh // MT420 bremser foran // Smartsystem, Kiox 300) Kom gjerne med flere sykkelforslag! Og tips til butikker å handle fra samt hvilke man bør holde seg unna (om de finnes) Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå