Socketlicker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai ForTheImperium skrev (På 7.5.2025 den 9.16): Kvinnerettigheter, LGBT-rettigheter, ytringsfrihet osv. Kultur og religion i de regionene står så sterkt at det er nesten helt umulig til forandring? Radikal kjønnsideologi, ekstremt liberale abortlover, woke og sånt som vi driver med i vesten er strengt tatt ikke normalt. At de ikke ønsker at landene deres skal ødelegges med dette er fullt forstålig. 1
KalleKanin Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai (endret) Socketlicker skrev (16 minutter siden): Radikal kjønnsideologi, ekstremt liberale abortlover, woke og sånt som vi driver med i vesten er strengt tatt ikke normalt. At de ikke ønsker at landene deres skal ødelegges med dette er fullt forstålig. Litt av ulempen med et demokrati, er at pendelen mellom ulike synspunkter kan svinge litt over tid. I et diktatur er det mer binært. Man må være enig med diktatoren helt til denne blir kastet og det kommer et nytt regime med nye lover og befalinger. Men vi skal være forsiktige med å la oss fyre oss opp alt for mye rundt disse tingene. I praksis ser det ut som ting korrigerer seg over tid, evt "lander" på et mer moderert sted. Dette går nok litt over i denne tråden: Vi bør være forsiktige med å la oss fyre oss opp alt for mye. Argumenter saklig, så tror jeg de mest fornuftige synspunktene vinner over tid. Det jeg er mest redd for er ikke de mest "gale" stemmene på ytre venstre eller ytre høyre. Det er de som er litt mer mot midten som kan bli påvirket av Russland og andre, og som vil kunne ha en viss påvirkningskraft. Derfor er jeg ikke så redd for FOR o.l. da deres synspunkter er ganske ytterliggående i norsk diskusjonsklima. Jeg er mye mer redd for f.eks. midtøsten-konflikten. Særlig når vi vet at Russland, Kina og Iran aktivt fyrer opp under og sørger for å spre propaganda som splitter oss. Og som nevnt over, det er ikke de mest syke påstandene jeg er redd for, det er derimot de påstandene som tilsynelatende er fornuftige, som enten er fordekt direkte løgn, eller sannsynligvis i større grad, de som er tatt ut av sin kontekst og som åpenbart er frontet for å svekke vestlige verdier. Her er det mange som åpenbart går i fella. Endret 26. mai av KalleKanin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå