Gå til innhold

10 grunner til å elske Oblivion Remastered

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev:

Eneste argumentet mot Oblivion Remastered er det originale spillet. 

Hyppige krasj, få mods (inkludert essensielle mods som OOO), elendig ytelse og uten expansion packs som Shivering Isles så er 600 kroner litt mye for penere grafikk.

Shivering Isles følger med på minimum versjonen, man får begge dlc'ene. Ønske mods dag 1 er litt merkelig synes jeg. Nyt spillet i sin orginal versjon først da. Ja det kræsjer mye, sånn er det med nye spill idag, men heldigvis saver det hele tiden, og loading er fra 5 minutter på ps3 back in the day til 2 sekunder. Ganske digg. Ytelse ja, føler alle spill er avhengig av dlss idag, som er litt synd. Men har bedre ytelse en foreksempel kingdom come 2 som fikk mye skryt for ytelse.
  • Liker 2
30 minutes ago, Gavekort said:

Eneste argumentet mot Oblivion Remastered er det originale spillet. 

Hyppige krasj, få mods (inkludert essensielle mods som OOO), elendig ytelse og uten expansion packs som Shivering Isles så er 600 kroner litt mye for penere grafikk.

Men så fint at alt av DLC inkludert Shivering Isles er med, da?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
TazheI skrev (5 minutter siden):
Gavekort skrev (36 minutter siden):

Shivering Isles følger med på minimum versjonen, man får begge dlc'ene. Ønske mods dag 1 er litt merkelig synes jeg. Nyt spillet i sin orginal versjon først da. Ja det kræsjer mye, sånn er det med nye spill idag, men heldigvis saver det hele tiden, og loading er fra 5 minutter på ps3 back in the day til 2 sekunder. Ganske digg. Ytelse ja, føler alle spill er avhengig av dlss idag, som er litt synd. Men har bedre ytelse en foreksempel kingdom come 2 som fikk mye skryt for ytelse.

Ok det fikk jeg ikke med meg. Men det er ikke å forvente at det kommer mods på dag 1. Det er et spørsmål om hvorfor jeg (i dag) skal betale 600 kroner nå for en Oblivion versjon uten OOO og community patches.

Leveling-systemet til Oblivion var den definitivt største kritikken da det kom ut, og det er enda mer smertefult å gå tilbake til det i dag.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
2 minutes ago, Gavekort said:

Ok det fikk jeg ikke med meg. Men det er ikke å forvente at det kommer mods på dag 1. Det er et spørsmål om hvorfor jeg (i dag) skal betale 600 kroner nå for en Oblivion versjon uten OOO og community patches.

Leveling-systemet til Oblivion var den definitivt største kritikken da det kom ut, og det er enda mer smertefult å gå tilbake til det i dag.

Trenger ikke å gå tilbake til det i dag siden det nå fungerer som i Skyrim.

• Innsiktsfullt 1

Har de fikset leveling-systemet..?

Som nevnt, Obscuro's Oblivion Overhaul var nærmest essensielt for å kunne spille karakterer som får levler som ikke øker forsvar og angrep.

Å øke speech for mye gjør at bandittene starter å spawne i Deadric armor, og det suger jo når man ikke har økt rustning og kamprelatert:

Levelen på karakteren man spiller som burde være irrelevant for fiendene, og det er åpenbart.
Tid man oppholder seg i verden eller hvor langt man kommer i main quest eller store side-quests kunne vært gode markører som gir en god grunn til at noen fiender oppgraderes eller spawner i stedet for andre.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Fleskelars skrev (1 minutt siden):

Noen skal absolutt ha noe å klage på

Klager jeg? Jeg har 4 timer i remastered og sikkert 400+ timer i det originale. Jeg spør bare på et helt nøytralt grunnlag om hvorfor jeg skal betale 600 kroner og velge remastered over det originale. Har du et svar på det, eller skal du bare avblåse dilemmaet mitt som "klaging"?

Runis skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke å gå tilbake til det i dag siden det nå fungerer som i Skyrim.

Det er ikke det jeg snakker om.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Har de fikset leveling-systemet..?

Som nevnt, Obscuro's Oblivion Overhaul var nærmest essensielt for å kunne spille karakterer som får levler som ikke øker forsvar og angrep.

Å øke speech for mye gjør at bandittene starter å spawne i Deadric armor, og det suger jo når man ikke har økt rustning og kamprelatert:

Levelen på karakteren man spiller som burde være irrelevant for fiendene, og det er åpenbart.
Tid man oppholder seg i verden eller hvor langt man kommer i main quest eller store side-quests kunne vært gode markører som gir en god grunn til at noen fiender oppgraderes eller spawner i stedet for andre.

Nå er det slik som i Skyrim, du levler en skill ved å gjøre noe relatert til den, hver level i en skill gir noe exp mot character level basert på hvor høy level du har på den skillen som gikk opp. 

Det viktigste å merke seg er at absolutt alle kan nå max level cap og max attribute cap ved å bare spille som man vil nå.

Edit: Fiender blir fremdeles mer utstyrt og forbanna når du øker i character level.

Endret av Runis
  • Liker 1
Runis skrev (1 minutt siden):

Nå er det slik som i Skyrim, du levler en skill ved å gjøre noe relatert til den, hver level i en skill gir noe exp mot character level basert på hvor høy level du har på den skillen som gikk opp. 

Det viktigste å merke seg er at absolutt alle kan nå max level cap og max attribute cap ved å bare spille som man vil nå.

Les deg opp på Oscuro's Oblivion Overhaul så vet du hva vi snakker om

https://en.uesp.net/wiki/Oblivion_Mod:Oscuro's_Oblivion_Overhaul

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Jeg har sett folk spille dette på ps5 og der kjører det ganske drit spør du meg. Den grafiske oppdateringen er fin den, men skulle da kunne forvente stødige 60 fps i performance mode. Mulig det er mye bedre på pc, men ps5-versjonen skrangler litt. Skal sjekke det ut etter Clair obscur. Forhåpentligvis patcher de litt på det.
  • Innsiktsfullt 1
Bananababb skrev (8 minutter siden):

Mulig det er mye bedre på pc

Ikke veldig. Ser støtt og stadig sub-60 FPS på min Ryzen 7 7800X3D + RX 7900 XTX. Jeg har makset ut alle innstillingene riktig nok, og spillet ser bra ut, men ikke så bra at det slipper unna med systemkravene.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Sitat

Det interessante (og kanskje merkelige) med Oblivion er at når du øker nivået ditt, økes også nivåene og utstyret til fiendene dine. Meningen med dette er at spillet skal forbli vanskelig over tid

Akkurat dette er det som hindrer meg fra å prøve Oblivion. Jeg klarer ikke helt å unngå å miste motivasjonen når progresjonen er slik.

Du mister et viktig aspekt. Vurderingen av hva du skal gjøre, og i hvilken rekkefølge, basert på hvor sterk karakteren er, er viktig for meg. Det er også gøy å merke progresjon ved å returnere til lettere områder og merke hvor sterk du er blitt.

Om fiendene blir vanskeligere i takt med nivået ditt så ser jeg ikke helt poenget med å rykke opp i nivå. 

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Walkyrje skrev:
Red Frostraven skrev:
Fleskelars skrev (9 minutter siden):
Schweigaard skrev (20 minutter siden):

Jeg kommer til å spille det, men det irriterer meg at de ikke fikset scalingen på fiender.

Det vil nexusmods fikse på .

...på PS5?

Daskelars tror alt er på pc om dagene. :P
Glemte dere spakdyttere ikke lever i en fri verden . Beklager så meget , unnskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...