Gå til innhold

Amazon har visstnok skrotet Tomb Raider-TV-serien sin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, bubba477 said:

Tror dette egentlig bare var bra. Jennifer Salke er Amazons Kathleen Kennedy.

"aMaZoNs kAtHlEeN kEnNeDy"

Har du i det hele tatt egne meninger eller er kan du bare repetere andres narrativ?

kat.png

• Innsiktsfullt 5
Skrevet
Zedarius skrev (2 timer siden):

Har du i det hele tatt egne meninger eller er kan du bare repetere andres narrativ?

kat.png

Hva er galt i å være enig med det dem sier? Alle med respekt for sin egen tid å mental sanity er enige om at Rings of Power og The wheel of time er i beste fall ekstremt skuffende. Jeg vil kalle det respektløst og alle involvert i avgjørelsene som har blitt tatt burde burde aldri jobbe med film/tv igjen.

Det Amazon har gjort med Rings of Power er så skandaløst elending at det burde bli brukt som toturial for what not to do når man skal filmatisere bøker med en ekstremt engasjert fanskare. Hvordan di har klart å gjøre noe som er basert på Tolkien til et underskuddsprosjekt er utrolig imponerende. En bøtte med møkk har mer verdi en det de har klart å fått ut av over en miliard dollar

At de samme folkene ikke får muligheten til å rasere Lara Croft er noe vi alle burde være veldig glade for. Vi fikk 2 helt ok tomb raider filmer for 15ish år siden, Angelina Jolie som Lara Croft var så perfekt casting som overhode mulig. Dagens Hollywood et ikke istand til å adaptere slike karakterer idag uten å få mesteparten av publikum til å hate karakteren. Slik de gjorde med Galadriel i Rings of power. Sinnsyk sterk prestasjon å få alle LOTR fans til å ville spy hvær gang man hører henne prate eller ser henne.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Er nok ikkje eit stort tap, sjølve historia i Tomb Raider var vel det som var minst interessant. Og for å være ærleg så var Laura Croft ein forferdeleg dårleg arkeolog der ho knuste og øydela historiske gjenstandar i håp om å finne ein skatt. 

Med mindre dette var planlagt som ein reinspikka action serie så er det lite spennande å hente frå denne merkevaren, då kan dei like gjerne lage sitt eige univers i staden for å lage noko dårleg basert på Tomb Raider merkenavnet. 

• Liker 1
Skrevet
The Avatar skrev:

Er nok ikkje eit stort tap, sjølve historia i Tomb Raider var vel det som var minst interessant. Og for å være ærleg så var Laura Croft ein forferdeleg dårleg arkeolog der ho knuste og øydela historiske gjenstandar i håp om å finne ein skatt. 

Med mindre dette var planlagt som ein reinspikka action serie så er det lite spennande å hente frå denne merkevaren, då kan dei like gjerne lage sitt eige univers i staden for å lage noko dårleg basert på Tomb Raider merkenavnet. 

Kan jo si det samme om Indiana Jones, ødela kammeret hvor the ark befant seg og hele området hvor the holy grail var. So what? Filmene var fantastiske.(ikke den siste, den var pure møkk) Ingen som setter seg ned å ser Indiana Jones eller Tomb Raider for en virkelighetstro arkeologi session.
  • Liker 2
Skrevet
radagast88 skrev:
Zedarius skrev (2 timer siden):

kat.png

Hva er galt i å være enig med det dem sier? Alle med respekt for sin egen tid å mental sanity er enige om at Rings of Power og The wheel of time er i beste fall ekstremt skuffende. Jeg vil kalle det respektløst og alle involvert i avgjørelsene som har blitt tatt burde burde aldri jobbe med film/tv igjen.

Det Amazon har gjort med Rings of Power er så skandaløst elending at det burde bli brukt som toturial for what not to do når man skal filmatisere bøker med en ekstremt engasjert fanskare. Hvordan di har klart å gjøre noe som er basert på Tolkien til et underskuddsprosjekt er utrolig imponerende. En bøtte med møkk har mer verdi en det de har klart å fått ut av over en miliard dollar

At de samme folkene ikke får muligheten til å rasere Lara Croft er noe vi alle burde være veldig glade for. Vi fikk 2 helt ok tomb raider filmer for 15ish år siden, Angelina Jolie som Lara Croft var så perfekt casting som overhode mulig. Dagens Hollywood et ikke istand til å adaptere slike karakterer idag uten å få mesteparten av publikum til å hate karakteren. Slik de gjorde med Galadriel i Rings of power. Sinnsyk sterk prestasjon å få alle LOTR fans til å ville spy hvær gang man hører henne prate eller ser henne.

Er ikke en gediger Ringenes Herre fan, men "Orker med familie, ja kone og barn, som ikke vil i krig" biten var bare så patetisk at jeg er glad jeg ikke slo meg selv i pannen når jeg fikk det med meg. Som om 7 åringer skriver manus for disse programmene.
  • Liker 1
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (14 timer siden):

Er ikke en gediger Ringenes Herre fan, men "Orker med familie, ja kone og barn, som ikke vil i krig" biten var bare så patetisk at jeg er glad jeg ikke slo meg selv i pannen når jeg fikk det med meg. Som om 7 åringer skriver manus for disse programmene.

Det verste er at til tross for at Amazon berre har rettigheiter til bøkene og ikkje filmane til Peter Jackson så er serien stapp full av visuelle grep som er heilt klart referanser til Peter Jackson sine filmar då tilsvarande scene ikkje finnes i bøkene.
Om dei ville lage serie basert på Peter Jackson så burde Amazon brukt noko av budsjettet sitt på å kjøpe rettigheitene, eller så burde dei ha laga ein serie som ikkje er basert på Peter Jackson sine filmar.
Når dei ikkje en gong hadde rettigheitene til å kalle Hobbitar for hobbit så kunne dei etter mitt syn like gjerne laga ein original fantasy serie.

Feilen som Amazon gjer igjen og igjen er at dei prøver å appellere til alle, med det resultat at serien appellerer til ingen.
Til dømes så er det mange fans av Lord of the Rings som er fans av slik fantasy nettopp fordi det er klare og tydelege skiller. Der dei gode er dei høge og lyshåra alvane, og dei korte hobbitane med store føter og dei onde er orkane med skarpe tenner. Det er kanskje ikkje realistisk at alle orkar er onde, men det er heller ikkje realistisk med magiske ringar og troll.

For å ta det litt tilbake til temaet så er det nok grunn til å frykte at serieskaparane av ein Tomb Raider serie hadde ønska å gjere serien meir "realistisk" og med det gjort heile serien mindre interessant. Det store grunnpreget til Laura Croft er at ho både er tøff og sterk samtidig som at ho er feminin med store puppar og korte shorts. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Zedarius skrev (På 12.4.2025 den 9.30):

kat.png

Hva er problemet? Det er en helt passende sammenlikning.

The Critical Drinker har for øvrig mange gode "takes" om filmer og TV-serier fra de siste 10 årene. At kvaliteten har gått kraftig ned det siste tiåret burde være åpenbart, i hvert fall for de som har hjernen påskrudd imens de ser en film eller serie.

Inkompetansen til disse kvinnelige lederne er slående. Hadde en mann sittet på toppen og gjort slik en elendig jobb, så hadde han vært sparket mye tidligere. Lenge leve politisk korrekthet...

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...